“Project Glass”: Τα νέα ηλεκτρονικά γυαλιά της Google

Συντάκτης: Λιάνα Γεωργουλοπούλου

Η Google προχώρησε στην παρουσίαση ενός νέου και φιλόδοξου σχεδίου που στηρίζεται στη δημιουργία ενός νέου επαναστατικού τύπου γυαλιών που θα αλλάξουν τα δεδομένα της καθημερινότητας. Τα “Project Glass”, όπως ονομάζονται, οδηγούν σε έναν συνδυασμό του πραγματικού με τον ψηφιακό κόσμο, όπως συμβαίνει στις ταινίες φαντασίας και 3D. Η εφεύρεση της “Google” πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά μέσα από φωτογραφίες και βίντεο στο κοινωνικό δίκτυό της “Google+”, στο οποίο φαίνεται ξεκάθαρα η ύπαρξη του λειτουργικού σύστηματος “Android”.


Ειδικότερα, τα γυαλιά του «μέλλοντος», τα οποία χαρακτηρίζονται από ασημένιο σκελετό με μικροσκοπικές κάμερες, μικρόφωνα και ειδικούς φακούς-οθόνες, συνδέονται με το ίντερνετ και δίνουν την ευκαιρία στον κάτοχο τους να «περικυκλώνεται» από online πληροφορίες. Ακόμα και στο δρόμο ή στη δουλειά, στο μετρό ή στα μαγαζιά, ο χρήστης θα μπορεί να στέλνει email, να επιλέγει βίντεοκλήσεις και να αναζητεί στο διαδίκτυο μέσα από τη φωνή του…


Τα δεδομένα τοποθετούνται πάνω σε έναν ημιδιαφανή φακό-οθόνη, ενώ ταυτόχρονα ο χρήστης παρατηρεί μπροστά του όχι μόνο το ψηφιακό αλλά και το πραγματικό περιβάλλον γύρω του. Με την πρώτη ενεργοποίησή τους, τα γυαλιά εμφανίζουν ακριβώς μπροστά από τα μάτια του χρήστη κάποια εικονίδια-apps όπως είναι το δελτίο καιρού, το “Google Maps” και η μουσική μέσω ακουστικών. Παράλληλα, προσφέρουν στον χρήστη τη δυνατότητα “check in” σε μια τοποθεσία ενώ ταυτόχρονα μπορεί να τραβήξει μέσω των γυαλιών είτε φωτογραφία είτε βίντεο.


«Η τεχνολογία δεν στέκεται πια εμπόδιο. Για παράδειγμα αν θέλω να τραβήξω μια φωτογραφία δεν χρειάζεται να βγάλω από την τσέπη το κινητό αλλά απλώς πατάω ένα κουμπί στα γυαλιά και αυτό ήταν», σχολιάζει επιστήμονας του “Project X”. Σύμφωνα με τις δηλώσεις της Google, το “Project Glass” χρειάζεται αρκετό χρόνο και έρευνα μέχρι την κατασκευή και την προώθησή του στην αγορά. Το συγκεκριμένο “gadget” αναμένεται να κάνει τη διαφορά στην τεχνολογία και να έχει άμεση απήχηση από τους καταναλωτές. Οι τιμές και η ημερομηνία τελειοποίησής του δεν έχουν δοθεί ακόμα στη δημοσιότητα…

Συντάκτης: Λιάνα Γεωργουλοπούλου,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.