Έμπειροι οι Έλληνες χρήστες των Social Media

Συντάκτης: Λιάνα Γεωργουλοπούλου

«Βραβείο» εμπειρίας δόθηκε στους Έλληνες χρήστες του διαδικτύου, καθώς σε ένα ποσοστό 50% δηλώνουν ότι τα social media έχουν εισχωρήσει στη ζωή τους πάνω από τρία χρόνια. Μετά από έρευνα του εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN), αποδείχτηκε ότι το 68% των Ελλήνων συμμετέχει σε sites κοινωνικής δικτύωσης, όπως είναι το Facebook, ενώ το 60% επισκέπτεται blogs και forums.

Πρόκειται για μια έρευνα που ολοκληρώθηκε στα τέλη του 2011, με όνομα «Στάση, αξιοποίηση και εμπιστοσύνη των Ελλήνων στα social media», έρευνα που υπολόγισε ακόμα και τα κίνητρα συμμετοχής τους σε αυτά. Ειδικότερα, οι λόγοι χρήσης των κοινωνικών δικτύων εκτείνονται από την επικοινωνία με την οικογένεια και τους φίλους (37%), στη διασκέδαση (32%), και την ανάρτηση φωτογραφιών και βίντεο (28%).

Αναλύοντας την επιρροή των χρηστών στα social media, παρατηρούμε ότι 1 στους 2 ισχυρίζεται ότι είναι εξοικειωμένος μαζί τους, ενώ μόλις 1 στους 4 δοκιμάζει νέα applications του facebook. Παράλληλα σημαντικό θεωρείται ότι 1 στους 2 χρήστες διαθέτει πάνω από 100 φίλους, γνωρίζοντας μόνο τους 50 στην πραγματική ζωή!

Ταυτόχρονα …απίστευτο θεωρείται, ότι ένα ποσοστό 60% από 14 έως 26 ετών αναφέρει ότι χρησιμοποιεί το facebook καθημερινά, ενώ παράλληλα οι ηλικίες από 34 και πάνω κάνουν log in λίγες μέρες την εβδομάδα. Τα ποσοστά όμως διαφοροποιούνται σε σχέση με τα blogs και τα reviews, στα οποία ελάχιστοι αφήνουν σχόλια. Άλλωστε, η εξοικείωση των Ελλήνων με τα κοινωνικά δίκτυα στηρίζεται περισσότερο στην επιθυμία τους να κοινωνικοποιούνται παρά να ενημερώνονται.

Επειδή όμως η λογική του Έλληνα δεν συμβαδίζει με τις πράξεις του, όσον αφορά την εμπιστοσύνη που δείχνει στα social media, η αλήθεια είναι ότι προτιμά τα reviews (43%), ενώ δεν έχει πίστη στα κοινωνικά δίκτυα (16%). Η υψηλή εμπιστοσύνη στα reviews οφείλεται στα σχόλια που διαθέτουν, τα οποία εκφράζουν προσωπικές εμπειρίες αξιόπιστων ατόμων.

Συντάκτης: Λιάνα Γεωργουλοπούλου,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.