GDPR: Ζητείται η έγκριση των χρηστών για τα προσωπικά τους δεδομένα

Συντάκτης: Σταματία Καλλιβωκά

Ο Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων (ΓΚΠΔ), συζητήθηκε για πρώτη φορά το 2012, και εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση το 2016. Ουσιαστικά, είναι ευρωπαϊκή νομοθεσία που επηρεάζει «όσους κινούνται επιχειρηματικά εντός των κρατών της και όσους χρησιμοποιούν αυτές τις υπηρεσίες.».

Τα αυστηρά μέτρα της Κομισιόν και ο αντίκτυπος που έχουν σε χρήστες και επιχειρήσεις.

Ο νόμος αυτός επηρεάζει και οργανισμούς από άλλες Ηπείρους, καθότι Ευρωπαίοι χρήστες επηρεάζουν τη λειτουργία τους. Προς αποφυγή σκανδάλων, τύπου Cambridge Analytica, θεσπίστηκαν τα εξής:

  • Το Μάιο του 2018, έληξε η περίοδος προσαρμογής των επιχειρήσεων στους κανόνες περί ελέγχου χρήσης προσωπικών δεδομένων, και όποιος οργανισμός δεν «συμμορφωθεί», απειλείται με πρόστιμο ύψους 4% του συνολικού τζίρου. Πολλοί Ευρωπαίοι επιχειρηματίες κάνουν λόγο για υπερβολικά αυστηρά μέτρα με δυσκολία προσαρμογής- τα οποία από την άλλη, σύμφωνα με τους αρμοδίους, θα οδηγήσουν στην καλύτερη οργάνωση των δεδομένων των χρηστών, έτσι ώστε
  • Αφενός οι επιχειρήσεις να κατανοήσουν καλύτερα τον όγκο των δεδομένων τους, προκειμένου να βελτιστοποιήσουν τη διαχείριση αυτών
  • Αφετέρου οι χρήστες να μπορούν να αποφασίζουν πού θα διαρρεύσουν τα προσωπικά τους δεδομένα και να είναι ενήμεροι για τις συνέπειες κάθε κοινοποίησής τους.

ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΧΡΗΣΤΩΝ:

-Σχετικά με την καταχώρηση/ αποθήκευση:

  1. Τους ζητείται άδεια να εγκρίνουν τις υπηρεσίες κάθε οργανισμού (με αλλαγές στους όρους χρήσης και στις προειδοποιήσεις). Επίσης, μπορούν να αναθεωρήσουν για την έγκρισή τους.
  2. Ασκείται αυστηρός έλεγχος στο στοχευμένο marketing, κίνηση η οποία δείχνει πως πλέον δε θα γίνεται αλόγιστη χρήση προσωπικών πληροφοριών για επιχειρηματικούς σκοπούς.
  3. Τα μέτρα προστασίας θα έχουν ως αποτέλεσμα, η επεξήγηση κάθε πτυχής των δράσεων του οργανισμού που αφορά τα προσωπικά δεδομένα, να γίνεται με απλό και κατανοητό τρόπο στους Ευρωπαίους.
  4. Αρχείο Προσωπικών Δεδομένων: Οι χρήστες θα μπορούν να ζητήσουν να τους αποσταλεί ένα αρχείο στο οποίο θα καταγράφονται τα προσωπικά δεδομένα που η εταιρεία έχει καταχωρήσει.

-Σχετικά με τα δικαιώματα που έχουν οι εταιρίες για χρησιμοποίηση και πώληση των Προσωπικών Δεδομένων:

  1. Ενημέρωση για το ποιοι εξωτερικοί συνεργάτες θα χρησιμοποιούν τα δεδομένα αυτά. Με τον τρόπο αυτό, θα γίνει σαφές πως η κοινοποίηση άνευ άδειας σε διαφημιστές και κάθε είδους εξωτερικούς συνεργάτες, δεν είναι κάτι ανεκτό, επιτρεπτό και δεδομένο.

Κάπως έτσι, θα μειωθούν τα spam  ή οι στοχευμένες διαφημίσεις και (στόχος είναι ότι) θα αυξηθούν οι ειδοποιήσεις, με αποτέλεσμα οι Ευρωπαίοι χρήστες να έχουν επίγνωση για το πού θα καταλήγουν τα δεδομένα τους και πώς θα χρησιμοποιούνται. Όσο για τις επιχειρήσεις, η Κομισιόν στοχεύει στην οργάνωση και την αναπροσαρμογή.

(διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου στην επόμενη σελίδα)

Σελίδες: 1 2

Συντάκτης: Σταματία Καλλιβωκά,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr