Τι ισχύει με τις εισπρακτικές εταιρείες
Ο μέσος Έλληνας εν έτει 2014 έχει ενοχληθεί κατά μέσο όρο 1-2 φορές το μήνα από κάποια ευγενική τηλεφωνήτρια, η οποία προσπαθεί να κανονίσει πώς θα ρυθμιστεί η οφειλή του προς μία τρίτη εταιρεία. Συνήθως μεσημέρι, σε ώρες που αρκετός κόσμος ξεκουράζεται και δεν προλαβαίνει να αναλογιστεί: ποια είναι αυτή που ξέρει τι χρωστάω και σε ποιον;
Οι εισπρακτικές εταιρείες βγήκαν από το χρονοντούλαπο λίγο καιρό μετά το ξέσπασμα της κρίσης στην Ελλάδα, το οποίο τοποθετείται περί το 2009-2010. Κάποιες αυτοτελείς, κάποιες ως θυγατρικές μεγάλων δικηγορικών, οι εταιρείες αυτές διέθεταν απίστευτο όγκο πληροφοριών για τους οφειλέτες προς τράπεζες, προς τηλεφωνικούς παρόχους κ.α. Η δουλειά τους ήταν να προβούν σε διακανονισμό εξόφλησης του χρέους μεταξύ του οφειλέτη και της εταιρείας. Ανάλογα με το μέγεθος όμως των μεταξύ τους συναλλαγών, η επιμονή τους άρχισε να γίνεται εντονότερη.
Δεν είναι λίγες οι φορές που όταν ο κύριος οφειλέτης δεν ανταποκρινόταν, εντόπιζαν συγγενικά πρόσωπα, που ενδεχομένως δεν γνώριζαν τίποτα για το χρέος του πρώτου, και ενοχλούσαν πολλούς ανθρώπους σε όλα τα τηλέφωνα που είχαν δηλωθεί. Φυσικά, ο κόσμος αντέδρασε σ’ αυτήν την ολοφάνερη παραβίαση των προσωπικών του δεδομένων και μόλις την προηγούμενη εβδομάδα φτάσαμε σε δεδικασμένη υπόθεση, την οποία πλέον μπορούμε όλοι να χρησιμοποιήσουμε ως επιχείρημα για να προστατεύσουμε την ιδιωτική μας ζωή.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με απόφαση του Εφετείου Αθηνών, οι εταιρείες προς τις οποίες υπάρχει οφειλή, θα πρέπει να ενημερώνουν εγγράφως τον πελάτη τους ότι τα στοιχεία που αφορούν στην οφειλή του θα διαβιβαστούν σε εισπρακτική εταιρεία και να υπάρχει ρητή συμφωνία του προς τούτο. Αλλιώς, η όχληση του οφειλέτη θεωρείται παράνομη, καθώς συνιστά διαρροή προσωπικών οικονομικών στοιχείων και τιμωρείται με αποζημίωση έως και 6.000,00€ (στην προκειμένη, η εισπρακτική εταιρεία κλήθηκε να καταβάλει 5.869,00€ στον δανειολήπτη, τον οποίο ενοχλούσε διαρκώς στο σπίτι, στο κινητό και στη δουλειά, ενώ προσέγγισε και συγγενικά του πρόσωπα). Σημειώνεται δε, ότι η αρχική συμφωνία που έχει υπογραφεί και ενδεχομένως προβλέπει την διάθεση στοιχείων του πελάτη προς τρίτους, δεν καλύπτει τα στοιχεία που αφορούν στις οφειλές.
Την επόμενη φορά λοιπόν που θα σας ενοχλήσει κάποιος τηλεφωνητής περί παρόμοιου θέματος, έχετε κάθε δικαίωμα να τον ρωτήσετε εάν είναι εκπρόσωπος της ίδιας εταιρείας προς την οποία έχετε την οφειλή, να κρατήσετε τα στοιχεία του και εφόσον αυτά δεν ισχύσουν, να κινηθείτε νομικά.



























