Χρειάζεστε ένα τονωτικό; Η φύση έχει τη λύση

Συντάκτης: Αναστάσιος Χριστόπουλος

Η καθημερινή μας ζωή χαρακτηρίζεται από γρήγορους ρυθμούς και πολύ άγχος. Η εργασία μας ή ακόμα και οι καθημερινές μας δραστηριότητες αρκετές φορές μπορεί να αποδειχτούν πραγματικός άθλος τόσο για το σώμα όσο και για το πνεύμα μας. Δεν είναι λίγες λοιπόν οι περιπτώσεις που θα χρειαστεί να αναζητήσουμε τόνωση και επιπλέον ενέργεια ώστε να ανταπεξέλθουμε στη δύσκολη καθημερινότητα. Ας δούμε λοιπόν πoια είναι η πιο φυσική λύση σε αυτό το «έλλειμα» ενέργειας.

Βατόμουρα

Τα βατόμουρα και γενικότερα τα περισσότερα μούρα είναι πλούσια σε φυτικά σάκχαρα τα οποία είναι λιγότερο παχυντικά και περισσότερο αποτελεσματικά από την τεχνητή και επεξεργασμένη ζάχαρη. Επιπλέον περιέχουν αντιοξειδωτικά τα οποία προστατεύουν και θωρακίζουν τον εγκέφαλό μας από το οξειδωτικό στρες, δίνοντάς του επιπλέον ενέργεια και αντοχή για να συνεχίσει την ημέρα. 

Μαύρη σοκολάτα

Αποτελεί μια υπερτροφή που χρησιμοποιείται κατεξοχήν από τους αθλητές σε ομαδικά αθλήματα όπως μπάσκετ και ποδόσφαιρο. Εκτός της περιορισμένης ποσότητας ζάχαρης που περιέχει η οποία όμως είναι ικανή να αποφέρει την επιθυμητή και αναγκαία ενέργεια, ενισχύει και την καλή και αποτελεσματική δράση του νευρικού μας συστήματος, με αποτέλεσμα ο εγκέφαλος να λειτουργεί καλύτερα και πιο αποτελεσματικά. Αυτό συμβαίνει επειδή κάνει το αίμα μας να κυκλοφορεί γρηγορότερα μέσα στον οργανισμό μας και άρα να φτάνει και γρηγορότερα στον εγκέφαλο.

Σολομός

Ο σολομός είναι ένα ψάρι με πολύ σημαντικές ιδιότητες. Περιέχει ω-3 λιπαρά οξέα τα οποία είναι σημαντικά για την ορθή και καλή λειτουργία του εγκεφάλου μας, όπως επίσης και για την μακροπρόθεσμη μνήμη του, μια και ενισχύουν την ανάπλαση νευρικών κυττάρων και νευρικών συνάψεων στον εγκέφαλό μας. Επιπλέον διατροφικά είναι σημαντική πηγή πρωτεΐνης και μπορεί κάλλιστα να χρησιμοποιηθεί σε μια ισορροπημένη διατροφή.

Χρειάζεστε ένα τονωτικό; Η φύση έχει τη λύση

Ξηροί καρποί

Αποτελούν μια ασφαλή επιλογή για επιπλέον ενέργεια, μια και έχουν αρκετές θερμίδες. Περιέχουν φυτικές ίνες,  χρήσιμα λιπαρά οξέα και πρωτεΐνη, βασικά συστατικά τα οποία είναι χρήσιμα για τον οργανισμό μας όταν εκείνος χρειάζεται μια φυσική τόνωση. Προσοχή όμως γιατί οι μεγάλες ποσότητες τους είναι αρκετά παχυντικές και αποδίδουν αρκετές  επιπλέον θερμίδες.

Αβοκάντο

Στην ίδια κατηγορία με τον σολομό ανήκει και το αβοκάντο, το οποίο περιέχει και αυτό μεγάλη ποσότητα θετικών λιπαρών οξέων. Περιέχει όμως και πολλή συμπυκνωμένη ενέργεια και φυτικές ίνες. Ο συνδυασμός τους παρέχει στον οργανισμό ενέργεια η οποία διαρκεί. 

Καφές

Ίσως το πιο γνωστό και διάσημο τονωτικό στην Ευρώπη και στην Αμερική. Η καφεΐνη δεν περιέχει ενέργεια (εκτός αν προτιμάμε τον καφέ μας με ζάχαρη), αλλά επιταχύνει την κυκλοφορία του αίματος μας στο σώμα μας  και άρα και στον εγκέφαλο με αποτέλεσμα να μας ξυπνάει και να μας αναζωογονεί. Το ίδιο επιτυγχάνεται και με το πράσινο τσάι, το οποίο και αυτό περιέχει σε μικρότερες ποσότητες καφεΐνη. 

Συντάκτης: Αναστάσιος Χριστόπουλος,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.