Χορόδραμα: Έμφαση στο συναίσθημα

Συντάκτης: Μαρία Σοφία Αρώνη

Χορόδραμα: Έμφαση στο συναίσθημαΤο χορόδραμα αποτελεί τη μετεξέλιξη του μπαλέτου και του σύγχρονου χορού. Οι χορευτές χρησιμοποιούν πλέον την έντονη έκφραση συναισθημάτων μέσω ακόμα και ακροβατικής κίνησης ενώ παράλληλα ενσωματώνονται διαδραστικά, μέσα σε σκηνοθετικές πειραματικές συνθέσεις, εξωραΐζοντας και εκπέμποντας έντεχνα το θέμα που αναπτύσσουν.

Στην Ρωσία η συγκεκριμένη τάση αρχίζει να διαμορφώνεται το 1915 και εξελίσσεται ως σήμερα. Το Θέατρο Badminton, φιλοξένησε πρόσφατα τo χορόδραμα, του Ρωσικού Θεάτρου Vakhtangov, «Άννα Καρένινα» του Λ. Τολστόι που επιμελήθηκε η νέα ταλαντούχα σκηνοθέτης και χορογράφος, Angelika Cholinaris, η οποία, κατάφερε να αξιοποιήσει πλήρως, την υψηλή τεχνική κατάρτιση των χορευτών του θεάτρου και το σκηνοθετικό της ταλέντο. Μεγιστοποίησε την απόδοση του έργου με την ιδιαίτερη εικαστική προσέγγισή της και την επιλογή έντονης έκφρασης των συναισθημάτων και των γεγονότων, μέσω της κίνησης των χορευτών.

Η Ελλάδα γνωρίζει το σύγχρονο χορόδραμα περίπου το 1950, όπου, η αείμνηστη Ραλλού Μάνου αναπτύσσει μια πρωτοπόρα, ιδιαίτερη μορφή του, με σκοπό την προβολή και ανάδειξη τόσο των χορογραφικών, όσο και μουσικών, ενδυματολογικών και άλλων στοιχείων της ελληνικής παράδοσης.

Η επανάσταση στο χορό που δημιούργησε η Ραλλού Μάνου πλαισιώθηκε από έργα μεγάλων Ελλήνων μουσικών όπως ο Χατζιδάκις, ο Θεοδωράκης, ο Κουνάδης σε έργα όπως Βάκχες, Μήδεια, Ερωφίλη. Ο αρχαιοελληνικός πολιτισμός, οι λαϊκοί μύθοι στιγμές ορόσημο της Ελληνικής ιστορίας, ήταν η βασική πηγή έμπνευσης της Ραλλούς Μάνου για την ανάπτυξη του Ελληνικού χοροδράματος, με σύγχρονες χορευτικές τεχνοτροπίες.

Το χορόδραμα όπως και κάθε παράσταση βασίζεται σε ιστορικά, λογοτεχνικά και πολιτισμικά στοιχεία που εκφράζονται σύγχρονα με ένα ζωηρό και εντυπωσιακό τόπο (σαν να αποκτούν ξανά ζωή), καθηλώνοντας τον θεατή… Στη χώρα μας εξελίσσεται κυρίως μέσω πειραματικών ομάδων χορού. Χρησιμοποιείται η έντονη κίνηση, η εικαστική έκφραση, θεατρικές και σκηνοθετικές τεχνικές, προκειμένου ο θεατής να λαμβάνει ήχους και εικόνες πέρα από το ορατό αλλά κοντά στο ρεαλιστικό.

Συντάκτης: Μαρία Σοφία Αρώνη,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.