Ξηροί καρποί: Τα οφέλη τους στην υγεία!

Συντάκτης: Βασιλική Γραμματσούλια

Οι ξηροί καρποί είναι ένα προϊόν της φύσης που το συναντάμε παντού, από το σπίτι μας μέχρι το μπαρ που θα πιούμε το ποτό μας. Είναι , όμως, απλά ένα σνακ που βοηθάει να κατευνάσουμε την πείνα μας ή κάτι περισσότερο;

Φυσικά είναι κάτι πολύ παραπάνω από ένα σνακ ή συνοδευτικό. Τα τελευταία χρόνια, μάλιστα, παρατηρείται πολύ έντονα η προσθήκη των ξηρών καρπών στην καθημερινή διατροφή πολλών ανθρώπων και συγκεκριμένα είναι αναπόσπαστο κομμάτι των διατροφικών προγραμμάτων που προτείνονται από ειδικούς.

Αυτό συμβαίνει, γιατί οι ξηροί καρποί είναι ένα είδος τροφής πλούσια σε φυτικές πρωτεΐνες,  ιχνοστοιχεία, υγιεινά λιπαρά και βιταμίνες, που φτάνει μια μικρή ποσότητα μέσα στη μέρα για να καλύψει την ανάγκη του ανθρώπινου οργανισμού.


Διαβάστε επίσης: Οι ξηροί καρποί και η επίδραση τους στον οργανισμό μας


ΕΙΔΗ ΞΗΡΩΝ ΚΑΡΠΩΝ ΚΑΙ ΟΦΕΛΗ

ΑΜΥΓΔΑΛΑ: περιέχουν φυτικές πρωτεΐνες, υγιεινά λιπαρά, βιταμίνες Ε- Β2-Β3, μαγνήσιο, ψευδάργυρο και πολλά αντιοξειδωτικά. Βοηθούν στη μείωση των καρδιακών παθήσεων και στην πεπτική υγεία (λόγων των προβιοτικών που περιέχουν).

Ξηροί καρποί: Τα οφέλη τους στην υγεία!

ΗΛΙΟΣΠΟΡΟΙ: περιέχουν βιταμίνη Ε, μαγνήσιο, σελήνιο, μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά, φυτικές ίνες, λιπαρά οξέα, σίδηρο και βοηθούν στην προστασία της καρδιάς, στη βελτίωση της όρασης, ενισχύουν τους μυς και το ανοσοποιητικό, καθώς επίσης διαθέτουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.

ΚΑΡΥΔΙΑ: είναι καλή πηγή υγιεινών ακόρεστων λιπαρών, περιέχουν μέταλλα, βιταμίνες Ε και Β, Ω3 λιπαρά, άλφα- λινολενικό οξύ (ALA) και αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Προλαμβάνουν καρδιακές νόσους, μειώνουν την κακή χοληστερόλη και διαλύουν τις ελεύθερες ρίζες.

ΚΑΡΥΔΙΑ ΠΕΚΑΝ: περιέχουν σύμπλεγμα βιταμινών Α, Β και Ε, πρωτεΐνες,  φυλλικό οξύ, κάλιο, ασβέστιο, μαγνήσιο, ψευδάργυρο και φώσφορο. Αποτελούν πηγή ενέργειας, συμβάλλουν στην καρδιαγγειακή υγεία, βελτιώνουν την ευαισθησία στην ινσουλίνη, βοηθούν στην υγεία του πεπτικού, αυξάνουν τον μεταβολισμό και έχουν αντιφλεγμονώδεις και αντικαρκινικές ιδιότητες.

ΚΑΣΙΟΥΣ: είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, βιταμίνες Ε και Β, φυτικές ίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία. Βοηθούν στην προστασία της καρδιάς, μειώνουν τα τριγλυκερίδια, προστατεύουν από οξειδωτικό στρες και βοηθούν στον έλεγχο του σακχάρου.

ΚΟΛΟΚΥΘΟΣΠΟΡΟΙ (ΠΑΣΑΤΕΜΠΟΣ): έχουν πολλά αντιοξειδωτικά, πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, κάλλιο, βιταμίνη Β2, φυλλικό οξύ, αντιοξειδωτικά και μαγνήσιο.

Βελτιώνουν την υγεία της καρδιάς , την υγεία του προστάτη και προστατεύουν από κάποιους καρκίνους.

Ξηροί καρποί: Τα οφέλη τους στην υγεία!

ΚΟΥΚΟΥΝΑΡΙ: πλούσιο σε φυτικές ίνες, σε καλά λιπαρά, μαγνήσιο, σίδηρο, ψευδάργυρο, ασβέστιο, φώσφορο, βιταμίνες Ε και Κ. Έχει αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, βοηθά τον γλυκαιμικό έλεγχο, προστατεύει την καρδιά και ευνοεί την καλή λειτουργία του εγκεφάλου.

ΜΑΚΑΝΤΕΜΙΑ: πλούσια πηγή μονοακόρεστων λιπαρών, Ω3, Ω6, πολυφαινόλες, ιχνοστοιχεία, βιταμίνες, τοκοφερόλες, φυτοστερόλες και σκουαλένιο.Μειώνουν τις καρδιακές παθήσεις, βελτιώνουν τον μεταβολισμό και τον διαβήτη, προλαμβάνουν τον καρκίνο και προστατεύουν τον εγκέφαλο.

Ξηροί καρποί: Τα οφέλη τους στην υγεία!

ΦΟΥΝΤΟΥΚΙΑ: πηγή μαγγανίου, αμινοξέων, αντιοξειδωτικών, Φωσφόρου, Ω3 και Ω6, βιταμίνης Β6, φυλλικού οξέος, καλίου, ψευδαργύρου και σιδήρου. Ενισχύουν τον μεταβολισμό, συμβάλλουν στην καρδιαγγειακή υγεία και στην ισορροπία του σακχάρου.


Διαβάστε επίσης: 10 τρόποι να χρησιμοποιήσεις τους ξηρούς καρπούς


ΦΥΣΤΙΚΙΑ ΑΙΓΙΝΗΣ: περιέχουν υγιεινά λιπαρά, λίγες θερμίδες, φυτικές ίνες, λιπαρά οξέα, βιταμίνες D και B6, καροτενοειδή και φώσφορο. Βοηθούν στην καλή υγεία του πεπτικού συστήματος, της καρδιάς, του διαβήτη τύπου 2, των ματιών, του νευρικού συστήματος, του ανοσοποιητικού, του δέρματος και των μαλλιών.

ΦΥΣΤΙΚΙΑ ΑΡΑΠΙΚΑ: περιέχουν αντιοξειδωτικές ουσίες, πολυφαινόλες, μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, βιταμίνες Ε, Β6, Α1, Β2, Β3, μαγνήσιο, κάλιο, ψευδάργυρος, φώσφορος, πρωτεΐνες και φυτικές ίνες. Προστατεύουν τα κύτταρα, συμβάλλουν στη γερή καρδιά, στη δυσκοιλιότητα και στην όραση.

ΣΤΡΑΓΑΛΙΑ: πλούσια πηγή διαλυτών και διαιτητικών ινών, πρωτεϊνών, σιδήρου, φυλλικού οξέος, αντιοξειδωτικών, βιταμινών Α, Β, C,K, ασβεστίου, φωσφόρου, ψευδαργύρου και μαγνησίου. Προστατεύουν από καρδιακές παθήσεις, διαβήτη και χοληστερίνη.

ΣΟΥΣΑΜΙ:  περιέχει υγιεινά λίπη, πρωτεΐνες, βιταμίνες Β, ιχνοστοιχεία και φυτικές ίνες. Τα ίδια συστατικά περιέχουν και τα παράγωγα του σουσαμιού π.χ. το ταχίνι.

Συμβάλλουν στην ελάττωση της χοληστερίνης και των τριγλυκεριδίων, στη μείωση της αρτηριακής πίεσης, στην υγεία των οστών, στον γλυκαιμία έλεγχο, στη μείωση της φλεγμονής και στις νεφρικές νόσους.

Οι ξηροί καρποί, επομένως, είναι ένα από τα θαύματα της φύσης, που έχουμε την τύχη να μπορούμε να απολαμβάνουμε. Βέβαια, είναι προτιμότερο να επιλέγουμε ανάλατους ξηρούς καρπούς για να μην επιβαρυνόμαστε από περιττή προσθήκη αλατιού στη διατροφή μας. Βρίσκονται σε μεγάλη ποικιλία και τα οφέλη τους για την υγεία μας είναι

πραγματικά πάρα πολλά. Μια μικρή προσθήκη ξηρών καρπών, λοιπόν, στην καθημερινότητά μας είναι ένα δώρο στον οργανισμό μας!

Συντάκτης: Βασιλική Γραμματσούλια,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.