Οι Αρχαίοι ημών πρόγονοι απ’ότι φαίνεται πέρα από φιλοσοφία, ήξεραν και από χιούμορ! Παρακάτω μερικές ιστορίες- ανέκδοτα που μας έρχονται …
Βρετανοί μαθητές μαθαίνουν πολιτική μέσα από την Αρχαία Ελλάδα
Μέσα από παιχνίδια, Βρετανοί μαθητές μαθαίνουν τον Θουκυδίδη στο πλαίσιο του προγράμματος του Πανεπιστημίου του Exeter “The Politics Project”.
The Politics Project
Ο Θουκυδίδης, ή αλλιώς ο «πατέρας της ιστορίας», είναι διαχρονικά ο καλύτερος δάσκαλος ως προς τη μελέτη των ζητημάτων της ιστορίας και της πολιτικής και το έργο του διδάσκεται ακόμα και σήμερα. Μέσα από την Ιστορία του, ο Θουκυδίδης σκιαγραφεί πλήρως τις αδυναμίες της ανθρώπινης φύσης, οι οποίες παραμένουν ίδιες ακόμα και τώρα, και τις σχέσεις δύναμης που προκύπτουν στην πολιτική σκηνή.
Έχοντας επίγνωση του διεθνούς ενδιαφέροντος, ο καθηγητής του Πανεπιστημίου του Exeter Neville Morley, ο οποίος έχει ασχοληθεί επισταμένως με το θέμα της πρόσληψης του Θουκυδίδη στη σύγχρονη εποχή, δημιούργησε το “The Politics Project”, το οποίο φέρνει σε επαφή μαθητές των βρετανικών λυκείων με την Αρχαία Ελλάδα, μαθαίνοντας με αυτόν τον τρόπο πολιτική και ιστορία.
Τα στάδια του “The Politics Project”
Όπως αναφέρει ο ίδιος ο Morley, «δεν αρκεί μόνο να λέμε στους μαθητές ότι κάτι είναι περίπλοκο και άδικο, είναι πολύ αφηρημένο». Αντίθετα, το πρόγραμμα περιλαμβάνει παιχνίδια μέσα από τα οποία οι μαθητές κατανοούν τις σχέσεις εξουσίας που διέπουν την καθημερινότητά τους τόσο στο σχολικό όσο και στο οικογενειακό περιβάλλον. Το πρώτο στάδιο περιλαμβάνει μια εκδοχή του γνωστού παιδικού παιχνιδιού «πέτρα, ψαλίδι, μολύβι, χαρτί», μέσα από το οποίο οι μαθητές κατανοούν την αναρχία των πολιτικών σχέσεων παγκοσμίως.
Στο δεύτερο στάδιο, οι μαθητές μπαίνουν στη θέση του αδύναμου στην πολιτική σκακιέρα μέσα από τον διάλογο Αθηναίων-Μηλίων, ενώ στην τρίτη φάση, μαθαίνουν στοιχεία για τις κοινωνικές ομάδες και κατανοούν τον τρόπο επιρροής τους στα πολιτικά πράγματα. Έχοντας αφομοιώσει τα μαθήματα που έχουν διδαχθεί μέχρι τώρα, στο τελικό στάδιο, οι μαθητές καλούνται να βρουν τρόπους εξήγησης της πολιτικής κατάστασης που επικρατεί στη Βρετανία, ιδιαίτερα ελέω Brexit, «ανακρίνοντας» πολιτικούς των τοπικών αυτοδιοικήσεων και της εθνικής διακυβέρνησης για τα κίνητρα που τους ωθούν στις αποφάσεις τους.
Σε τι στάδιο βρίσκεται;
Προς το παρόν είναι σε φάση δοκιμής με μαθητές από το Queen Elizabeth’s Community College και επιδιώκει να εφαρμοστεί ως μέθοδος διδασκαλίας σε εθνικό επίπεδο. Πρόκειται για μια ιδιαίτερα πρωτότυπη μέθοδο διδασκαλίας που βοηθάει τους μαθητές μέσα από το παιχνίδι να αντιληφθούν την πολυπλοκότητα της ιστορίας και της πολιτικής και ανταποκρίνεται στα σύγχρονα παιδαγωγικά πρότυπα.