Βραδινά τσιμπολογήματα: πώς να τα αντιμετωπίσετε;

Συντάκτης: Ειρήνη Μαθιουδάκη, Διδάκτωρ Βιοχημείας - Συγγραφέας

Το τέλος μιας κουραστικής ημέρας πλησιάζει με το σούρουπο κι εσείς ανυπομονείτε να βρεθείτε στην ασφάλεια του σπιτιού σας μαζί με την οικογένειά σας. Εκείνες οι βραδινές ώρες είναι ίσως οι πιο απολαυστικές της ημέρας μιας και επιτέλους έχετε την ευκαιρία να ξεκουραστείτε και να χαλαρώσετε μπροστά στην τηλεόραση παρέα με τα αγαπημένα σας πρόσωπα. Δυστυχώς όμως, πολλές φορές αυτή η χαλάρωση συνοδεύεται και από διατροφική εκτόνωση καθώς η ένταση από όλη την ημέρα ξεσπά στο φαγητό. Τότε είναι που η αγαπημένη σας ταινία ή σειρά στην τηλεόραση γίνεται αφορμή για ένα μεγάλο μπωλ ποπ-κορν, πατατάκια ή ξηρούς καρπούς, σοκολάτες ή γλυκίσματα.

Εκείνη τη στιγμή ίσως να μην το καταλαβαίνετε και να το θεωρείτε ανεπαίσθητο, όμως η κατανάλωση ανθυγιεινών σνακ κατά τις βραδινές ώρες είναι μία από τις αιτίες που προκαλούν την αύξηση της ζυγαριάς. Ολόκληρη την υπόλοιπη ημέρα να έχετε τηρήσει ευλαβικά τα γεύματά σας όμως πάντα το βράδυ θέλετε κάτι να «τσιμπολογήσετε»; Ας δούμε μερικούς τρόπους για το πώς μπορεί να σταματήσει η βλαβερή αυτή συνήθεια.

Μια ωραία βόλτα

Είναι πολύ σημαντικό το βράδυ να μην βρίσκεστε σε χώρους που έχουν τρόφιμα. Γι’ αυτό, μία πολύ καλή ιδέα είναι μία νυχτερινή βόλτα για περπάτημα. Δε χρειάζεται να κάνετε έντονη άσκηση μιας και η κούραση από όλη την ημέρα δε θα σας το επιτρέψει, αλλά η βραδινή βόλτα θα σας αναζωογονήσει, θα αποβάλλει το στρες της ημέρας και μαζί θα αποβάλει και την επιθυμία για τσιμπολόγημα. Επιστρέφοντας στο σπίτι απολαύστε ένα ζεστό μπάνιο και χαλαρώστε στον καναπέ σας.

Ξεχαστείτε

Προσπαθήστε για λίγη ώρα μετά το βραδινό σας γεύμα να ασχοληθείτε με πράγματα που θα σας χαλαρώσουν, αποσπώντας τη σκέψη σας από το φαγητό. Μιλήστε στο τηλέφωνο με ένα φίλο/ φίλη ή με τα αδέρφια σας και πείτε τα νέα της ημέρας, διαβάστε ένα βιβλίο ή ακούστε μουσική.

Επίσης, αυτό που φαίνεται ότι έχει αποτελέσματα στην καθημερινή πρακτική είναι το βούρτσισμα των δοντιών, αμέσως μετά το βραδινό ακόμα και αν δεν πάτε κατευθείαν για ύπνο. Η ιδέα και μόνο ότι θα πρέπει να τα ξαναβουρτσίσετε αν φάτε κάτι μπορεί να σας αποτρέψει από το τσιμπολόγημα.

Δίψα ή πείνα;

Σύμφωνα με ερευνητικά δεδομένα, πολλές φορές μπερδεύουμε τη δίψα με την πείνα και τσιμπολογούμε, ενώ στην πραγματικότητα αυτό που χρειαζόμαστε είναι ενυδάτωση! Τη στιγμή λοιπόν που θα νιώσετε την ανάγκη για τσιμπολόγημα, φροντίστε να ενυδατωθείτε επιλέγοντας κάτι που να συνδυάζει γεύση και χαμηλές θερμίδες, όπως για παράδειγμα το τσάι του βουνού. Η ήπια γεύση και το άρωμά του είναι ικανά να σε χαλαρώσουν και να κρατήσουν ταυτόχρονα το στόμα σου απασχολημένο, ενώ η απουσία καφεΐνης στο τσάι του βουνού επιβεβαιώνει πως είναι το καταλληλότερο ρόφημα για τις βραδινές ώρες, μιας και δεν προκαλεί αϋπνία.

Αν παρόλα αυτά, έχετε διαπιστώσει πως είναι αδύνατον να αντισταθείτε στο βραδινό τσιμπολόγημα, τότε:

Κάντε θρεπτικές επιλογές

Συνήθως, το τσιμπολόγημα συνδέεται με την κατανάλωση τροφίμων πλούσιων σε λιπαρά, τα οποία περιέχουν αρκετές θερμίδες ακόμα κι αν καταναλώσουμε μικρή ποσότητα. Για αυτό φροντίστε να μην έχετε στο σπίτι τρόφιμα όπως πατατάκια, ξηρούς καρπούς κτλ, ενώ τοποθετήστε σε εμφανές σημείο φρούτα (φρέσκα ή αποξηραμένα) ή καταναλώστε 1-2 φρυγανιές ή κράκερς ολικής άλεσης με τυρί spread μειωμένων λιπαρών και καταφύγετε σε αυτά μόνο αν νιώσετε πραγματική ανάγκη για φαγητό. Φυσικά, σε καμία περίπτωση δε θα πρέπει να ξεχνάμε πως η κατανάλωση τροφής έχει μέτρο το οποίο πρέπει να τηρείται πάντα.

Συντάκτης: Ειρήνη Μαθιουδάκη, Διδάκτωρ Βιοχημείας - Συγγραφέας

Influence:

Η Ειρήνη Μαθιουδάκη γεννήθηκε το 1992 στο Ηράκλειο Κρήτης. Αποφοίτησε από το τμήμα Χημείας Πανεπιστημίου Κρήτης το 2014…