Βότανα που κάνουν καλό στην υγεία

Συντάκτης: Νάνσυ Παπαδοπούλου

Μια από τις καλύτερες επιλογές για συντροφιά τις φθινοπωρινές μέρες είναι μια κούπα με ένα ζεστό αφέψημα ή έγχυμα από βότανα. Τα βότανα είναι μια καλή επιλογή αφού κάνουν γενικότερα καλό στην υγεία. Κάποια βότανα ωστόσο πάνε και στη μαγειρική. Ας δούμε όμως ποια είναι αυτά τα βότανα και πως βοηθούν.

Τσάι του βουνού

Το τσάι αυτό εμπεριέχει τρεις φυτοχημικές ομάδες με έντονη βιοχημική δράση τα φλαβονοειδή, διτερπένια και συγκεκριμένα πτητικά συστατικά. Οι ουσίες αυτές ευθύνονται για την αντιφλεγμονώδη δράση του σε οξεία φάση φλεγμονής, αλλά και για τις αντιοξειδωτικές ιδιότητές του.

Φασκόμηλο

Το φασκόμηλο εμπεριέχει πλειάδα βιοενεργών συστατικών όπως καμφορά, άλφα και βήτα καρυοφυλλένιο, ροσμαρινικό οξύ, διτερπένια και φλαβονοειδή όπως η ισχυρά αντιοξειδωτική και αντιφλεγμονώδης λουτεολίνη.

Όλα αυτά έχουν ευεργετική δράση σε περιπτώσεις κρυολογήματος, λαρυγγίτιδας και φαρυγγίτιδας, ενώ ακούγεται πως παίζει σημαντικό ρόλο και στην ανακούφιση των δυσάρεστων εμμηνοπαυσιακών συμπτωμάτων.

Κόλιανδρος ή κορίανδρος

Ο κόλιανδρος είναι πλούσιος σε βιταμίνη K, δυναμώνει τα οστά και συμβάλλει στην πήξη του αίματος. Τα φύλλα του φρέσκου κόλιανδρου έχουν και αντιβακτηριδιακή δράση κατά της σαλμονέλας.

Δενδρολίβανο

Το δενδρολίβανο περιέχει καρνοσίνη, ένα χημικό με αντικαρκινική δράση. Το δενδρολίβανο βελτιώνει τη διάθεση και τη μνήμη, καταπραΰνει τον πόνο, όπως των ημικρανιών και τη δυσπεψία και έχει αντιβακτηριδιακές ιδιότητες. Ακόμα χαρίζει ωραία αναπνοή και ενισχύει την τριχοφυΐα της κεφαλής.

Σκόρδο

Η τακτική κατανάλωση του σκόρδου μειώνει την υψηλή αρτηριακή πίεση, βοηθά στις καρδιοπάθειες και στις μολύνσεις των νυχιών.

Καλέντουλα

Η καλέντουλα μειώνει τον πόνο, την φλεγμονή, τον πυρετό, τις κράμπες της περιόδου, τα έλκη στομάχου και τους ερεθισμούς του δέρματος. Πρέπει να προσέχετε όμως γιατί το συγκεκριμένο βότανο μπορεί να προκαλέσει αλλεργικές αντιδράσεις.

Τζίντζερ

Η ρίζα του φυτού χρησιμοποιείται για προβλήματα του πεπτικού, σωματικούς πόνους, για τον βήχα, το κρυολόγημα και τους πόνους της περιόδου. Ωστόσο σε μεγάλη ποσότητα μπορεί να μας δημιουργήσει ενοχλήσεις στο στομάχι.

Εχινάκεια

Το φυτό αυτό έχει αντιμικροβιακές ιδιότητες και ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα. Χρησιμοποιείται ευρύτατα για τις μολύνσεις των ούλων, του αίματος και του αναπνευστικού.

Λυκίσκος

Ο λυκίσκος χρησιμοποιείται για τις διαταραχές του ύπνου, τη νευρικότητα και τα έλκη στα κάτω άκρα. Καλύτερα να καταναλώνεται βραδινές ώρες λόγω της υπνηλίας που προκαλεί.

Φλισκούνι

Ως άγρια μέντα που είναι, το κύριο συστατικό του είναι η μενθόλη αλλά και τα φλαβονοειδή, οι ταννίνες, τα μέταλλα και τα ιχνοστοιχεία. Βοηθάει τις αναπνευστικές παθήσεις, το βήχα και το άσθμα. Επίσης ανακουφίζει από τον τυμπανισμό, ενώ ταυτόχρονα είναι βοηθητικό για την πέψη.

Προσοχή: Δεν επιτρέπεται η χρήση σε άτομα με γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση, έλκος και στις θηλάζουσες γυναίκες.

Φλομός

Τα φύλλα του φυτού χρησιμοποιούνται για την ανακούφιση από τον πονόλαιμο, την πνευμονία, τον βήχα, το άσθμα και την γρίπη.

Προσοχή: Αν είστε έγκυος ή θηλάζετε καλό είναι να αποφύγετε την κατανάλωση.

Αυτά είναι μόνο μερικά από τα πιο δημοφιλή βότανα που κάνουν καλό στην υγεία. Ξεκίνα να τα χρησιμοποιήσεις στην καθημερινότητά σου για να επωφεληθείς από τη δράση τους. Πάντα όμως με προσοχή και ενημέρωση!

Συντάκτης: Νάνσυ Παπαδοπούλου,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.