Βότανα και τροφές που καθαρίζουν και διατηρούν την υγεία των πνευμόνων: Η συμβολή του λεμφικού

Συντάκτης: Flowmagazine

Πώς η πλούσια φαρέτρα της ελληνικής γης βοηθάει στην τόνωση του ανοσιοποιητικού και λεμφικού μας συστήματος.

Πώς λειτουργεί το κατώτερο αναπνευστικό.

Οι πνεύμονές μας είναι όργανα του αναπνευστικού μας συστήματος, στους οποίους ανταλλάσσεται το διοξείδιο του άνθρακα του αίματος με το οξυγόνο του εισπνεόμενου αέρα. Όπως καταλαβαίνουμε, η οξυγόνωση είναι ζωτικής σημασίας για την επιβίωσή μας. Σε περίπτωση που φράξουν οι πνεύμονές μας από κάτι, τότε ο οργανισμός μπαίνει σε κίνδυνο και πρέπει άμεσα να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα. 

Μία από τις πιο συχνές αιτίες σοβαρών προβλημάτων στους πνεύμονες είναι τα βακτήρια και οι ιοί. Είναι σοφό λοιπόν να γνωρίζουμε ποια βότανα κρατάνε τους πνεύμονές μας υγιείς, προστατεύοντάς τους  από τα βακτήρια, τους ιούς και τους μύκητες.    Το βασικότερο είναι, ότι  συμβάλουν με το δικό τους μοναδικό τρόπο, στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας. Και ένα ισχυρό ανοσοποιητικό -αυτό πρέπει να το γνωρίζουμε όλοι- έχει τεράστιες δυνατότητες προσαρμογής, τόσο σε νέες αντίξοες συνθήκες όσο και στην επίθεση νέων νοσογόνων παραγόντων που δεν είχε αντιμετωπίσει στο παρελθόν. 

Η άμυνα ενός ισχυρού ανοσοποιητικού απέναντι στους νοσογόνους παράγοντες είναι σημαντική  και βέβαια, έχει τη δυνατότητα να αυτοελέγχεται και να αυτοδιορθώνεται, ώστε να είναι πάντα «ετοιμοπόλεμη».

Τα βότανα που διατηρούν την υγεία των πνευμόνων μας και συμβάλλουν στον «καθαρισμό»  τους:

  1. Τα πανίσχυρα θυμάρικαι ρίγανη  ενισχύουν τις αναπνευστικές οδούς και καταπολεμούν ιογενείς και βακτηριακές λοιμώξεις του ανώτερου και κατώτερου αναπνευστικού.
  2. Η αρωματική μέντα βοηθά στην καταπολέμηση λοιμώξεων της αναπνευστικής οδού και βοηθά στη διεύρυνση των αεραγωγών και στην απόφραξη του βλεννογόνου των ρινικών κοιλοτήτων.
  3. Ο ευκάλυπτος βοηθά το σώμα μας να απαλλαγεί από τη συσσωρευμένη βλέννα, η οποία με τη βοήθειά του,  αποβάλλεται εύκολα.
  4. το πολύτιμο χαμομήλι, μειώνει τις φλεγμονές της αναπνευστικής οδού και βοηθά τον οργανισμό μας να αποβάλλει τη βλέννα, εμποδίζοντας τη συσσώρευσή της.
  5. Το βότανο της αθανασίας, το πολύτιμο φασκόμηλο, ισχυρότατο αποχρεμπτικό, «διώχνει» τη βλέννα από  την αναπνευστική οδό, ενώ παράλληλα, ενισχύει το ανοσοποιητικό να αντιμετωπίσει τη λοίμωξη και να αποβάλλει τα φλεγμονώδη κύτταρα μέσω του φλέματος.
  6. Η  γλυκύρριζα, διατηρεί υγιείς τις βλεννογόνους του αναπνευστικού, οι οποίες μέσω του βήχα, θα μεταφέρουν τους νοσογόνους παράγοντες έξω από το σώμα, μέσω του φλέματος.
  7. Η πανέμορφη μολόχα, ισχυρότατο μαλακτικό, αποχρεμπτικό και αντιφλεγμονώδεςβότανο, ιδανικό για ιογενείς και βακτηριακές λοιμώξεις του αναπνευστικού, καταπραΰνει και ηρεμεί άμεσα τις φλεγμονώδεις διόδους   και βοηθάει τον οργανισμό μας να αποβάλλει τα φλεγμονώδη κύτταρα μέσω του φλέματος.
  8. Ο αρωματικός μάραθος,  ισχυρό αποχρεμπτικό και αντισπασμωδικό βότανο, το οποίο  διώκει την  παχύρευστη και ενοχλητική  συσσωρευμένη βλέννα.

Όπως είναι σημαντικό και απαραίτητο να διατηρούμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα ισχυρό, έτσι είναι σημαντικό   να κρατήσουμε το υγρό του λεμφικού μας συστήματος, τη λέμφο, σε κίνηση. Για να κρατήσουμε τη λέμφο σε κίνηση πρέπει  να αθλούμαστε, διότι η λεμφική ροή μειώνεται έως και 94 % σε άτομα που κάνουν  καθιστική ζωή. 

Η στάσιμη λέμφος δεν λειτουργεί σωστά, οπότε θα εμφανιστούν ανισορροπίες στον οργανισμού μας. Κίνηση λοιπόν και άφθονο νερό για να βοηθήσουμε το λεμφικό μας σύστημα να κάνει σωστά τη δουλειά του και βέβαια, να τρώμε ωμά φρούτα και λαχανικά, τα οποία είναι πλούσια σε ένζυμα και οξέα τα οποία είναι από τα ισχυρότερα «καθαριστικά» της λέμφου.

Στο οπλοστάσιό μας έχουμε:

  • τα πολύτιμα παντζάρια,
  • τα σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά,
  • το σκόρδο,
  • το τζίντζερ,
  • τον  κουρκουμά,
  • τα εσπεριδοειδή, όλα πολύτιμα και απαραίτητα για τον «καθαρισμό» του λεμφικού μας συστήματος και τα πολύτιμα βότανα του λεμφικού συστήματος όπως:
  • το γάλιο,
  • η καλέντουλα,
  • η εχινάκεια,
  • το πεντάνευρο,
  • η λαδανιά,
  • τα φύλλα της καρυδιάς,
  • το τζίντζερ και
  • η αχίλλεια το μυριόφυλλο μας δίνουν ροφήματα ιδανικά για την υποστήριξη του λεμφικού μας συστήματος.

Αν δεν λειτουργεί σωστά το τελευταίο, τότε το ανοσοποιητικό δεν μπορεί να επιτύχει   την καταστροφή των παθογόνων μικροοργανισμών, ούτε να εκτελέσει αποτελεσματικά τις υπόλοιπες λειτουργίες του, οπότε  ο οργανισμός μας εκ των πραγμάτων θα νοσήσει.

Υστερόγραφο

Στον επίλογο, θα αναφέρω έναν πολύ μικρό αριθμό τροφίμων, τα οποία θα ανασύρω από την «πλούσια φαρέτρα» που μας έχει χαρίσει η μητέρα Γη, τα οποία συμβάλλουν στη διατήρηση της υγείας του οργανισμού μας και κατ΄επέκταση των πνευμόνων μας.

  1. σκόρδο: εδώ τα λόγια είναι περιττά, απλά το εντάσσουμε στην καθημερινή μας διατροφή.
  2. μήλα : με υψηλότατη περιεκτικότητα σε φλαβονοειδή, βοηθούν στη σωστή λειτουργία των πνευμόνων μας, ενώ ταυτόχρονα ενισχύουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα.
  3. τζίντζερ: ισχυρότατο αντιφλεγμονώδες και αντιοξειδωτικό, «καθαρίζει»  με φυσικό τρόπο τους πνεύμονές μας, απομακρύνοντας τις τοξίνες και ενισχύει το ανοσοποιητικό, οδηγώντας σε λιγότερη συσσώρευση φλέματος στους πνεύμονες και λιγότερη παχύρρευστη βλέννα στους αεραγωγούς.
  4. φακές και φασόλια: βοηθούν στην οξυγόνωση όλων των ιστών.
  5. μπρόκολο και κουνουπίδι: δύο ισχυρότατα αντιοξειδωτικά τρόφιμα, των οποίων τα κατάλληλα ένζυμα βοηθούν στη διάσπαση του φλέματος, βοηθώντας μας να αναπνέουμε ευκολότερα.

Και κλείνοντας αυτό μου το άρθρο θα ήθελα να τονίσω πως, όπως είναι σημαντικό και απαραίτητο να διατηρούμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα ισχυρό, έτσι είναι σημαντικό και απαραίτητο να διασφαλίζουμε την υγεία και την «καθαρότητα» των πνευμόνων μας!

Πηγή 

Συντάκτης: Flowmagazine,

Influence:

Ο στόχος του flowmagazine.gr είναι να προβάλλει τις θετικές ιδέες, δράσεις και πληροφορίες από την Ελλάδα και τον κόσμο…