Vinyasa Yoga: Το είδος γιόγκα που υπόσχεται να βελτιώσει τη φυσική σου κατάσταση και να αυξήσει την ενέργειά σου!

Συντάκτης: Βίκυ Μάνδαλου, Πιστοποιημένη δασκάλα Yoga

Ιδιαίτερα δημοφιλής στα σύγχρονα στούντιο yoga και στα γυμναστήρια είναι το είδος της Vinyasa Yoga και αυτό, επειδή συνδυάζει όλα τα οφέλη της yoga μέσα από μια πιο δυναμική πρακτική.

Είναι το είδος που προτιμούν συνήθως οι πιο προχωρημένοι μαθητές ή όσοι επιθυμούν μια έντονη άσκηση για το σώμα. Συχνά συνδυάζεται με τη hatha yoga (όπου η παραμονή στις στάσεις διαρκεί περισσότερο), για να συνθέσει ένα μάθημα που σε γυμνάζει ολιστικά χωρίς να σε εξαντλεί.

Τι είναι η Vinyasa Yoga;

Ο δάσκαλος Τιρουμαλάι Κρισναματσάρυα εισήγαγε τη Vinyasa στην πρακτική της Hatha γιόγκα, για να δώσει ροή, δηλ. κίνηση και άρα δυναμικότητα.

Ο όρος προέρχεται από τις σανσκριτικές λέξεις “nyasa” (τοποθετώ) και “vi” (με ιδιαίτερο τρόπο), επομένως Vinyasa σημαίνει “τοποθέτηση με έναν ιδιαίτερο τρόπο”.

Πρόκειται για μια προκαθορισμένη διαδοχή στάσεων yoga (asana) με μικρή διάρκεια παραμονής σε κάθε στάση, αλλά με τις φάσεις του κύκλου αναπνοής ξεκάθαρες και απόλυτα συντονισμένες με τις κινήσεις μετάβασης από τη μια στάση στην επόμενη.

H Vinyasa δημιουργεί ροή της θερμότητας, η οποία περνά βαθιά στις αρθρώσεις και τους μυς, διευκολύνοντας την τελική παρατεταμένη παραμονή σε asana (στάση). Παράδειγμα vinyasa είναι ο γνωστός “Χαιρετισμός στον Ήλιο”.

Η Ashtanga Vinyasa Yoga, που θεμελιώθηκε αργότερα, περιλαμβάνει καθορισμένη σειρά στάσεων που τηρείται η ίδια κάθε φορά.

Μια σύγχρονη πρακτική yoga flow (ρέουσα γιόγκα) εμπεριέχει πρωτότυπες σειρές άσανα, με την ακολουθία και τη διαδοχή να θυμίζουν χορογραφία από κάποιον αρχαίο πολιτισμό. Και φυσικά, όσο πιο γρήγορα εκτελούνται, τόσο πιο πολύ ανεβάζουν την ένταση και αυξάνουν την ενέργεια, καθιστώντας το μάθημα πιο δυναμικό και απαιτητικό!

Ποια είναι τα οφέλη της Vinyasa Yoga;

  • Βελτιώνει την αερόβια ικανότητα. Ο γρήγορος ρυθμός αυξάνει τον καρδιακό παλμό, βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος και συντελεί στην καλή υγεία της καρδιάς και των αγγείων.
  • Συμβάλλει στη μυική ενδυνάμωση, καθώς ενεργοποιούνται όλες οι μυϊκές ομάδες του σώματος.
  • Βελτιώνει τον νευρομυικό συντονισμό.
  • Αυξάνει την ικανότητα της ισορροπίας.
  • Προκαλεί εφίδρωση και αποβάλλονται οι τοξίνες.
  • Βελτιώνει τη γενικότερη φυσική κατάσταση και αντοχή.
  • Προάγει την ορθοσωμία.
  • Απελευθερώνει την ένταση και το στρες.
  • Βελτιώνει την ικανότητα αυτοσυγκέντρωσης και επίγνωσης του σώματος.
  • Καλλιεργεί ποιοτική συνειδητή αναπνοή.
  • Ενισχύει τη μνήμη.
  • Αυξάνει τη ζωτικότητα και συντελεί σε γενικότερη αίσθηση ευεξίας.

Η Vinyasa Yoga είναι κατάλληλη για όλους;

Η Vinyasa Yoga μπορεί να προσαρμοστεί στις ανάγκες και το επίπεδο κάθε μαθητή. Μια πρώτη επαφή με τη Hatha Yoga, θα ήταν θεμιτή, ώστε ο μαθητής, όντας εξοικειωμένος με τις στάσεις της yoga, να μπορεί πιο εύκολα να ακολουθήσει τη ροή στο μάθημα της Vinyasa. Προοδευτικά με την εξάσκηση θα μπορεί να εκτελεί και πιο απαιτητικές άσανας. Παραλλαγές σε στάσεις που τον δυσκολεύουν και ένας πιο αργός ρυθμός ροής είναι μια πολύ καλή εναλλακτική στην αρχή, για να μπορέσει να απολαύσει το μάθημα και να αποκομίσει τα πολύτιμα οφέλη αυτής της πρακτικής!

Στο βίντεο που σας ετοίμασα μπορείτε να δείτε μια Vinyasa flow για ενεργοποίηση του σώματος.

Περιλαμβάνει χαιρετισμό στον Ήλιο και αλληλουχία όρθιων στάσεων, που ενδείκνυνται κυρίως για πρωινή πρακτική, καθώς δυναμώνουν και τονώνουν το μυικό σύστημα, βελτιώνουν την ικανότητα ισορροπίας, διορθώνουν τη στάση σώματος, αφυπνίζουν το νευρικό σύστημα και εμπνέουν αυτοπεποίθηση!

Τι καλύτερο για να ξεκινήσεις τη μέρα σου με ενέργεια;

Δείτε το βίντεο εδώ:

Συντάκτης: Βίκυ Μάνδαλου, Πιστοποιημένη δασκάλα Yoga

Influence:

Είμαι η Βίκυ, γεννημένη στη Λάρισα, πιστοποιημένη προπονήτρια προσωπικών και ομαδικών προγραμμάτων άσκησης…