Βήματα για να διορθώσετε τη στάση του σώματός σας

Συντάκτης: Μαρία Μουτάφη, Φυσικοθεραπεύτρια

Η στάση σώματος δείχνει πολλά για την προσωπικότητά μας και είναι κάτι που παρατηρούμε όλοι οι άνθρωποι, ο ένας στον άλλο. Μια καλή στάση σώματος, δείχνει ένα άτομο με αυτοπεποίθηση, ενέργεια και υγεία. Μια κακή στάση σώματος δείχνει ένα άτομο κουρασμένο, μη αθλητικό που δεν περιποιείται τον εαυτό του. Εκτός όμως απ’ την εικόνα που δίνει προς τα έξω, η καλή στάση θωρακίζει το σώμα από τραυματισμούς και πόνους σε διάφορα σημεία.

Γιατί όμως είναι τόσο συχνό φαινόμενο η κακή στάση σώματος;

Την σημερινή εποχή, η ζωή έχει γίνει καθιστική (μαθητές στο σχολείο, σπουδαστές στο πανεπιστήμιο, δουλειά σε γραφείο, οδήγηση στο αμάξι). Η καθιστική ζωή έχει κάνει κάποιους μυς να σφίξουν, συρρικνωθούν, και οι ανταγωνιστές αυτών των μυών, να επιμηκυνθούν και να γίνουν πιο αδύναμοι. Όταν και οι δυο πλευρές των μυών είναι σε ισορροπία, η στάση σώματος είναι καλή. Όταν η μία πλευρά είναι συρρικνωμένη το σώμα γέρνει προς εκείνη την πλευρά.

Από πού ξεκινάει κανείς όμως, για να φτιάξει τη στάση του σώματος;

Πρώτο βήμα είναι να αναγνωρίσετε ποια είναι η σωστή στάση.

Σταθείτε σε έναν καθρέφτη και κοιτάξτε το σώμα σας από μπροστά και στο πλάι. Μετά προσπαθήστε να βάλετε το σώμα σας στη σωστή θέση. Πολλές φορές, η χρόνια λάθος στάση έχει επηρεάσει τόσο τους μυς, που είναι αδύνατο, ακόμα και αν προσπαθήσει κάποιος, να πάρει τη σωστή θέση. Εκεί συνεχίζετε με το δεύτερο βήμα.

Δεύτερο βήμα είναι να αρχίσετε διατάσεις στους μυς που έχουν βραχυνθεί και ενδυνάμωση στους μυς που έχουν γίνει αδύναμοι.

ΜΥΣ ΓΙΑ ΔΙΑΤΑΣΗ

  • Υπινιακοί
  • Θωρακικοί
  • Καμπτήρες ισχίου
  • Ισχιοκνημιαίοι

ΜΥΣ ΓΙΑ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ

  • Μέσος και κάτω τραπεζοειδής
  • Πρόσθιοι και οπίσθιοι σταθεροποιοί μυς του ‘πυρήνα’ (εγκάρσιος κοιλιακός-πολυσχιδής)
  • Γλουτιαίοι

Τρίτο βήμα: Φτιάξτε το περιβάλλον σας έτσι ώστε να ενθαρρύνει τη σωστή στάση σώματος

  • Στο γραφείο, ρυθμίστε την καρέκλα στο σωστό ύψος, χρησιμοποιείστε υποστηρικτικό μέσης και καθίστε ίσια.
  • Στο αμάξι, ανασηκώστε λιγάκι το κάθισμα και στηρίζετε καλά την πλάτη.
  • Όταν περπατάτε έχετε το νου σας να μη καμπουριάζετε αλλά να περπατάτε στητά.

Το κείμενο αποτελεί μια συνεργασία του flowmagazine.gr με την φυσικοθεραπεύτρια κ. Μουτάφη. Για περισσότερα κείμενα του συγκεκριμένου αρθρογράφου πατήστε εδώ.

Συντάκτης: Μαρία Μουτάφη, Φυσικοθεραπεύτρια

Influence:

Η Μουτάφη Μαρία είναι απόφοιτος του Ανώτατου ΤΕΙ Φυσικοθεραπείας Θεσσαλονίκης απ’ το 2004 με μετεκπαίδευση…