Vegan διατροφή και υγεία

Συντάκτης: Αναστάσιος Χριστόπουλος

Είσαι παθιασμένος με την καλή διατροφή; Οι λόγοι για να μην ακολουθήσεις μια vegan δίαιτα και να βελτιώσεις την διατροφή σου.

Η διατροφή του ανθρώπινου σώματος είναι αντικείμενο επιστήμης. Πολλές και διαφορετικές  διατροφές  υπόσχονται ευζωία και καλή φυσική και σωματική κατάσταση. Τι συμβαίνει όμως  όταν η διατροφή που έχουμε επιλέξει δεν επιτρέπει την κατανάλωση κρέατος και κανενός από τα προϊόντα που προέρχονται από αυτό; Είναι πραγματικά κάτι το οποίο πρέπει να εφαρμόσουμε στην καθημερινότητά μας;

Έλλειψη ζωικών πρωτεϊνών

Οι vegan δεν καταναλώνουν κανένα είδος κρέατος το οποίο έχει αρνητικές συνέπειες. Συγκεκριμένα δεν υπάρχει καθόλου κατανάλωση  καρνοσίνης, κρεατίνης και DHA, τα οποία είναι δομικά συστατικά κυττάρων. Αυτά οδηγούν σε περιορισμένη σύνθεση συστατικών του αίματος και γενικότερα σε διατάραξη ισορροπίας του οργανισμού.

Η καρνοσίνη είναι συστατικό που αναδομεί τους μύες (ακόμα  και  χωρίς σωματική άσκηση είναι απαραίτητο), όπως και η κρεατίνη.

Πολύ μεγάλος περιορισμός από ποικίλα τρόφιμα

Ένας vegan  δεν μπορεί, βάσει ιδεολογίας και διατροφής, να καταναλώσει μια ποικιλία από τρόφιμα. Η λίστα περιλαμβάνει κρέας, κρεατοσκευάσματα, γάλα, γιαούρτι, αυγά, μέλι, γαλακτοκομικά και για τους ενημερωμένους ούτε καν κρασί (χρησιμοποιείται ασπράδι αυγού για την διαύγαση). Αυτό αποκλείει τους vegan από μια  μεγάλη ποικιλία χρήσιμων και θρεπτικών πρωτεϊνών και άλλων συστατικών, τα οποία είναι απαραίτητα για τον ανθρώπινο οργανισμό. Μερικά όπως κάποιες πρωτεΐνες, μπορούν να αναπληρωθούν από άλλα τρόφιμα όπως για παράδειγμα ο αρακάς (περιέχει αρκετή πρωτεΐνη αλλά όχι κρεατίνη και καρνοσίνη), αλλά σίγουρα όχι όλες.

Οι  vegan  έχουν έλλειψη βιταμίνης 12

Γενικά οι βιταμίνες χωρίζονται σε δύο βασικές κατηγορίες, τις λιποδιαλυτές και τις υδατοδιαλυτές. Οι λιποδιαλυτές  για να απορροφηθούν από τον οργανισμό χρειάζονται λίπος. Οι vegan διατροφές επειδή είναι χαμηλές σε λιπαρά δεν βοηθούν στην απορρόφηση βιταμινών και τα αποτέλεσμα είναι ότι το 92% των vegan έχουν έλλειψη βιταμίνης 12, η οποία και αυτή είναι λιποδιαλυτή.

Το χαρακτηριστικό μιας σωστής και ισορροπημένης διατροφής είναι να περιέχει όλα τα βασικά συστατικά. Το κρέας είναι απαραίτητο όπως και τα λιπαρά, αλλά οι υπερβολές οδηγούν σε προβλήματα καρδιάς και υπέρταση.

Τα λιπαρά επίσης δεν είναι απαραίτητα όλα ανθυγιεινά, μιας και βοηθούν στην απορρόφηση βιταμινών. Οπότε μια διατροφή με τις απαραίτητες ποσότητες όλων των βασικών συστατικών είναι καλύτερη επιλογή και προάγει την καλή υγεία και την εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού.

Συντάκτης: Αναστάσιος Χριστόπουλος,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.