Βάλτε τη θετική σκέψη στη ζωή σας: Πώς μπορείτε με απλά tips να απομακρύνετε τον αρνητισμό

Συντάκτης: Ελένη Γκιάτα

Πολλές φορές, θέλουμε να αποβάλλουμε τον αρνητισμό από την καθημερινή μας ζωή, όμως δεν το καταφέρνουμε. Παρόλο που υπάρχουν ποικίλοι τρόπο να διώξουμε τα αρνητικά συναισθήματα ή τις αρνητικές σκέψεις, δεν έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Αντ’ αυτού,  η κατάσταση επαναλαμβάνεται κι επιδεινώνεται.   

Ας δούμε την ζωή με θετική ματιά

Το στρες μπορεί να μετατραπεί σε άγχος,  η θλίψη σε μελαγχολία και κατάθλιψη. Το άγχος, η θλίψη και τα αρνητικά συναισθήματα δεν είναι καλοί σύμβουλοι. Ας μην απογοητευόμαστε κι ας  προσπαθήσουμε να δούμε την θετική πλευρά της ζωής. Η αισιοδοξία κι η υπομονή, είναι σύμμαχοί μας κατά την διάρκεια της προσπάθειάς μας.

Αντικαταστήστε την θλίψη με χαρά 

Αντί να δυσανασχετούμε συνεχώς για καθετί που δεν εξελίχθηκε όπως θα θέλαμε, καλό θα ήταν να αντικαταστήσουμε τη θλίψη και τη στεναχώρια με χαμόγελο και θετική ενέργεια. Ας το προσπαθήσουμε. Το να γκρινιάζουμε, δεν αλλάζει την κατάσταση.. Με το που θα ξυπνήσουμε, από την αρχή κιόλας μιας νέας ημέρας, ας ξεκινήσουμε με χαμόγελο! 

Η σωστή προετοιμασία μετά από υπομονή, αυξάνει τις πιθανότητες να έχουμε θετικό αποτέλεσμα στην προσπάθεια που θα καταβάλλουμε. 

Χρειάζεται υπομονή για ένα χρονικό διάστημα, ειδικά όταν βρισκόμαστε στην αρχή της προσπάθειας και δεν γνωρίζουμε πώς να ξεκινήσουμε και πώς να πορευτούμε, για να οδηγηθούμε στο αποτέλεσμα του να διώξουμε τις αρνητικές σκέψεις.  

Κατά την διάρκεια του αγώνα μας, θα συναντήσουμε πολλά εμπόδια. Δεν πρέπει να τα παρατήσουμε. Καλό είναι να θωρακιστούμε με υπομονή κι αισιοδοξία, για να συνεχίσουμε χωρίς να αποδυναμωθούμε. Η επιμονή, είναι απαραίτητη προκειμένου να μην το βάζουμε κάτω και να καταφέρουμε να φτάσουμε ως στο τέλος. Αφενός μπορεί να αισθανθούμε κουρασμένοι ή ταλαιπωρημένοι σε κάποιο στάδιο της προσπάθειας κι είναι λογικό, αφετέρου η δύναμη που θα αισθανθούμε στο τέλος, θα μας δικαιώσει και θα μας αποδείξει ότι άξιζε πραγματικά!


Διαβάστε επίσης: Τα μυστικά για μια ζωή με θετικές σκέψεις…


Συμβουλές από την ψυχολόγο, Χριστίνα Γρηγορέα, για μια ζωή με αισιοδοξία και λιγότερο άγχος

  • Οι στόχοι που θέτουμε θα πρέπει να είναι πιο σύντομοι και περισσότερο προσιτοί 

Οι στόχοι που βάζουμε, καλό είναι να ‘ναι εφικτοί και ρεαλιστικοί (πιο κοντά σε εμάς, στις ανάγκες αλλά και στις δυνατότητές μας). Για παράδειγμα, να βάζουμε έναν στόχο πρώτα και αφότου δούμε ό,τι είναι κάτι εφικτό να γίνει, μετά να πάμε στον επόμενο στόχο, έναν- έναν τη φορά). 

  • Θα πρέπει να συμβιβαστούμε με το ότι η ευτυχία δεν είναι μόνιμη

Ο άνθρωπος είναι απαραίτητο να περάσει από πολλά και διαφορετικά  στάδια στην ζωή του, βιώνοντας όλα τα συναισθήματα. Τα συναισθήματα δεν είναι μόνο θετικά, αλλά είναι κι αρνητικά.  Αυτό δε σημαίνει, όμως, πως τα θετικά συναισθήματα ή οι στιγμές που είμαστε χαρούμενοι δεν είναι απαραίτητα στην ζωή μας. Το ίδιο  συμβαίνει και με τα αρνητικά συναισθήματα του θυμού, της λύπης, της οργής, κλπ. Είναι απόλυτα φυσιολογική κι η ύπαρξη των αρνητικών συναισθημάτων στην ζωή μας.

Η ισορροπία μακροπρόθεσμα θα μπορούσε, ενδεχομένως, να βοηθήσει στο να βλέπουμε τα δύσκολα ως κάτι φυσιολογικό. Πολλές φορές, είναι δύσκολο οι άνθρωποι να δεχτούν ό,τι η χαρά δεν διαρκεί για πάντα.  Έρευνες δείχνουν πως όταν δεν αποδεχτούμε τα αρνητικά μας συναισθήματα και επιμείνουμε σ’ αυτή την κατάσταση, μπορεί να οδηγηθούμε ακόμα και στην κατάθλιψη. 

  • Δώστε όνομα στις σκέψεις σας, μιλήστε πιο συγκεκριμένα

Πολλές φορές υπάρχει η τάση να μιλάμε με γενικότητες, βγάζοντας γενικευμένα συμπεράσματα. Τα βλέπουμε όλα, λανθασμένα, με τον ίδιο τρόπο. Το να είμαστε λίγο πιο σαφείς, όταν μιλάμε, θα βοηθούσε στο να περιοριστεί αυτό (παράδειγμα: Αντί να πούμε: “Κανείς από τους φίλους μου δεν με εκτιμάει”, μπορούμε να πούμε: ” Νομίζω ότι αρκετοί από τους φίλους μου, φαίνεται, πως δεν με εκτιμούν όπως θα ήθελα”. Με τον τρόπο αυτό και θα συνάγετε πιο ασφαλή συμπεράσματα και θα μάθετε να βλέπετε τα πράγματα πιο θετικά.

  • Επιτρέψτε στον εαυτό σας να μην αισθάνεται όμορφα κάποιες φορές. 

Προσπαθείτε να κατανοήσετε πως δεν είναι τόσο κακό όπως νομίζετε, το να αισθανθείτε άσχημα για κάτι. Τουναντίον, είναι φυσιολογικό κι ανθρώπινο, καθώς είναι μια κατάσταση που ο καθένας θα συναντήσει στην ζωή του. Μην αισθάνεστε ενοχές γι’ αυτό. 

  • Βάλτε την φαντασία σας να “δουλέψει” για να απομακρύνετε δυσάρεστες σκέψεις

Χρησιμοποιήστε την φαντασία σας με έξυπνο και δημιουργικό τρόπο.  Όταν βλέπετε ό,τι υπάρχουν σκέψεις που σας προβληματίζουν τακτικά, η φαντασία σας μπορεί να σας “βοηθήσει” προκειμένου να τις διώξετε από το μυαλό σας. Για παράδειγμα, αν κλείσετε τα μάτια, μπορείτε να φανταστείτε κάτι ευχάριστο, θετικό και δημιουργικό, έτσι ώστε να ξεχαστείτε από καθετί αρνητικό. 

  • Φανταστείτε μια επίμονη σκέψη σας και γράψτε την με κεφαλαία γράμματα σε χαρτί. 

Μπορείτε να γράψετε με κεφαλαία γράμματα σε χαρτί μια επίμονη σκέψη που κάνετε συχνά. Αυτός είναι ένας τρόπος, για να δείτε στην πράξη πώς λειτουργούν οι επίμονες αρνητικές σκέψεις. Στην συνέχεια, το χαρτί το παίρνετε και το κολλάτε στο μέτωπό σας με την φράση να βλέπει προς εσάς. Για να δείτε αν συνεχίζετε να έχετε ορατότητα, μπορείτε να κάνετε το εξής: να επιχειρήσετε να περπατήσετε έχοντας το χαρτί κολλημένο στο μέτωπο. 

Θα παρατηρήσετε πως αν απομακρύνετε το χαρτί από το μέτωπο θα έχετε πλέον άλλη οπτική γωνία των πραγμάτων γύρω σας, θα βλέπετε, ,δηλαδή,  τελείως διαφορετικά πράγματα. Αυτό, όμως, που συνεχίζει να παραμένει το ίδιο είναι η φράση που έχει γραφτεί στο χαρτί. 

Ο λόγος; Για να αντιληφθούμε ό,τι πρέπει να πάρουμε μια μικρή απόσταση από τις αρνητικές κι επίμονες σκέψεις, για να μπορέσουμε σταδιακά να απομακρυνθούμε απ’ αυτές. Πλέον, λοιπόν, αναγνωρίζουμε ό,τι οι σκέψεις υπάρχουν, απλά δεν συνεχίζουν να μας απασχολούν και να μας “ταλαιπωρούν”. 

  • Η πραγματική ευτυχία συνδέεται με την ισορροπία του ανθρώπου και όχι με τον έλεγχο των καταστάσεων

Πραγματικά επιτυχημένοι δεν είναι οι άνθρωποι οι οποίοι θέλουν πάντα να έχουν έλεγχο των καταστάσεων και των συναισθημάτων τους. Οι άνθρωποι αυτοί, είναι ψυχικά καταβεβλημένοι και πολλές φορές τους ταλαιπωρεί το στρες κι οι ματαιώσεις, όντας επιμέρους επιτυχημένοι. Η πραγματική ευτυχία, είναι αλληλένδετη  με την ισορροπία.  Πολλές φορές, δεν είναι απαραίτητο να έχουμε τον έλεγχο των καταστάσεων, αλλά να αφήσουμε τα πράγματα να εξελιχθούν με φυσικό κι ομαλό τρόπο. Αυτό δεν δείχνει ό, τι είμαστε λιγότερο έξυπνοι.

  • Προσπαθήστε να εντοπίσετε την αιτία που ξοδεύετε την ενέργειά σας και προσπαθήστε να απαλλαγείτε από αυτήν σταδιακά

Σκεφτείτε τι είναι αυτό που σας παίρνει όλη την ενέργεια, που σας  βάζει όρια και σταδιακά βάλτε ως στόχο να το διώξετε από την ζωή σας. Η αισιοδοξία και το χαμόγελο θα έχουν πλέον θέση στην ζωή σας.

  • Σημειώστε σε ένα χαρτί δραστηριότητες που σας ηρεμούν, βάλτε πρόγραμμα και δεσμευτείτε πως θα τις κάνετε πράξη.

Ξεκινήστε, γράφοντας σ’ ένα χαρτί όλες εκείνες τις δραστηριότητες που σας δημιουργούν χαλάρωση, ηρεμία κι αλλάζουν προς το καλύτερο την διάθεσή σας. Θα είναι πολύ βοηθητικό για εσάς, καθώς θα πραγματοποιήσετε αυτά που έχετε σημειώσει. Αυτά θα είναι και τα εφόδιά σας προκειμένου να μπορείτε στο εξής να αντιμετωπίζετε με υγιή τρόπο τις δυσκολίες της ζωής. Το επόμενο και πιο σημαντικό βήμα είναι να είστε ειλικρινείς και να “εγγυηθείτε” στον εαυτό σας πως θα αφιερώνετε χρόνο, όσο πιο συχνά μπορείτε, έστω σε μία από τις αναγραφόμενες δραστηριότητες. Σαν άσκηση. Το ζητούμενο είναι ό,τι απ’ αυτή τη διαδικασία θα βγείτε κερδισμένοι, καθώς  είναι πολύ πιθανό να παρατηρήσετε μεγάλη βελτίωση στον τρόπο που σκέφτεστε.

  • Αποφύγετε τη συνεχή παρακολούθηση ειδήσεων ή ταινιών που επηρεάζουν τη διάθεσή σας αρνητικά

Μπορείτε να παρακολουθείτε μεν τα καθημερινά γεγονότα, αλλά πέρα από την βασική ενημέρωση, μπορείτε να αποφύγετε την συνεχή επιφόρτιση με ειδήσεις στα ΜΜΕ, που πολλές φορές κάνουν κακό στην ψυχολογία σας.  Πολλές φορές τα Μ.Μ.Ε. έχουν την τάση να δραματοποιούν ακόμη περισσότερο τα γεγονότα. Σκοπός είναι η πρόκληση έντονων συναισθημάτων στους τηλεθεατές.

  • Επιλέξτε να παρακολουθήστε μια ξεκαρδιστική κωμωδία. Θα σας προσφέρει άφθονο γέλιο κι ενέργεια!

Το γέλιο είναι απαραίτητο στη ζωή μας. Μας βοηθά να έχουμε θετική ενέργεια, να σκεφτόμαστε αισιόδοξα και να “γεμίζουμε τις μπαταρίες μας”, έτσι ώστε να παίρνουμε δυνάμεις και να μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τις δυσκολίες της ζωής. Χαμογελάστε, είναι μεταδοτικό.

  • Απομακρύνετε από κοντά σας όσους σας προκαλούν το αίσθημα του θυμού κι επιφορτίζουν την ψυχική σας ηρεμία

Όταν κάποιος σας προκαλέσει το  αίσθημα του θυμού, αρχικά θα πρέπει να απομακρυνθείτε από εκείνον, προκειμένου να μην σας προκαλέσει μεγαλύτερο θυμό.  Πολλά λόγια που δεν εννοούμε λέγονται την ώρα που είμαστε θυμωμένοι, ο θυμός δεν είναι καλός σύμβουλος. Όταν θα σας έχει φύγει και θα νιώθετε πιο ήρεμοι, τότε μπορείτε, ενδεχομένως, να κάνετε μια εκ νέου συζήτηση για να επιλύσετε τις διαφορές και να εντοπίσετε τα λάθη που σας οδήγησαν σ’ αυτή την συμπεριφορά. Αν δεν βρεθεί συμβιβασμός και συνεχίζει να μένει άλυτο το θέμα, τότε είναι καλύτερο να κρατήσετε μια απόσταση από το άτομο που σας προκάλεσε θυμό ή άλλα αρνητικά συναισθήματα. 

  • Εξασκηθείτε με γυμναστική και με ασκήσεις αναπνοής 

Εάν θέλετε να χαλαρώσετε, μπορείτε να ξεκινήσετε με ασκήσεις γυμναστικής που θα σας κάνουν να έχετε μια υγιή φυσική κατάσταση, να διατηρείστε σε φόρμα και παράλληλα να αποβάλλετε τον αρνητισμό. Μπορείτε να εξασκηθείτε  στην διαφραγματική αναπνοή. Αφότου μάθετε να εστιάζετε στην αναπνοή σας, ξεχνάτε τις καταστάσεις που σας προκαλούν άγχος και αλλάζει σταδιακά ο τρόπος σκέψης.

  • Κάντε καταγραφή οποιουδήποτε αστείου περιστατικού

Μπορείτε, ακόμα, να χρησιμοποιήσετε ένα μεγάλο βάζο ως μέσο καταγραφής όταν δείτε κάτι αστείο. Διπλώστε το χαρτί και τοποθετείστε το στο βάζο.  Όταν έχετε ανάγκη να γελάσετε μπορείτε να πάρετε ένα σημείωμα από το βάζο έχοντας κλειστά τα μάτια κι έτσι να φέρετε στο νου σας ξανά ανέμελες στιγμές γέλιου από τα παλιά.

  • Αλλάξτε τον τρόπο με τον οποίο ερμηνεύετε καταστάσεις και δείτε τες με χαμόγελο! 

Ο τρόπος με τον οποίο ο καθένας από εμάς αντιλαμβάνεται τα πράγματα και βιώνει καταστάσεις είναι καθοριστικός για τη ζωή μας.  Μην φοβάστε να νιώσετε πολλά συναισθήματα, αυτή είναι η ομορφιά της ζωής! Και τα δύσκολα είναι μέσα στη ζωή. Το αποδεχόμαστε και προχωράμε μπροστά. Με χαμόγελο! Αφήνοντας στην άκρη οτιδήποτε αρνητικό μας φθείρει και μας εμποδίζει να χαμογελάσουμε. Ένα πλατύ χαμόγελο αρκεί για να σας φτιάξει τη μέρα! 

Πηγή

Συντάκτης: Ελένη Γκιάτα,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.