Υπάρχουν μυστικά μακροζωίας;

Συντάκτης: Βάνα Νικολαΐδου, Συντάκτρια - Κειμενογράφος

O άνθρωπος ανά τους αιώνες αναζητά το ελιξήριο της νεότητας, το μυστικό που θα του χαρίσει μακροζωία και αιώνια ζωή. Εντυπωσιακό όμως, είναι το ότι παρόλο που η επιστήμη έχει προχωρήσει τόσο, ακόμα δεν το έχει βρει…

Για να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα, εδώ δε θα μιλήσουμε για κάποιο μυστικό αθανασίας. Το ζητούμενο είναι να βρούμε και να υιοθετήσουμε τρόπους, ώστε να ανεβάσουμε το προσδόκιμο της ζωής μας, να προσπαθήσουμε να παρατείνουμε το χρόνο, ζώντας χρόνια πολλά, αλλά κυρίως χρόνια καλά.

Η λύση του… μυστηρίου λοιπόν, είναι μία και απλή. Απλώς έχει διάφορες παραμέτρους που πρέπει να γίνουν πράξη. Για να ζήσουμε πολύ και καλά, χρειαζόμαστε ένα σώμα υγιές και δυνατό, ώστε να αυξήσουμε τις αντοχές του και το χρόνο ζωής του. Άρα, πρέπει να υιοθετήσουμε συνήθειες που θα μας βοηθήσουν να το φέρουμε και κυρίως να το διατηρήσουμε σε αυτή την κατάσταση όσο περισσότερο γίνεται.

Θετική σκέψη

Ακούγεται πολύ, όμως είναι τόσο αλήθεια. Αντιμετωπίζοντας τις καταστάσεις με αισιοδοξία και χιούμορ και προσπαθώντας να παίρνουμε τα πράγματα χαλαρά (στο βαθμό που είναι εφικτό), θα μειώσουμε το άγχος και δε θα επιβαρύνουμε την ψυχολογική μας κατάσταση, η οποία επηρεάζει άμεσα τη σωματική.

Φυσική δραστηριότητα και εξωστρέφεια

Ένας δραστήριος άνθρωπος που είναι σε εγρήγορση, εξασκεί το σώμα του και το δυναμώνει χωρίς να το καταλάβει. Δραστηριότητα μπορεί να είναι οτιδήποτε μας ευχαριστεί: γυμναστική, κάποιο σπορ, κίνηση γενικότερα, ό,τι μας κρατάει μακριά από τον καναπέ.

Η εξωστρέφεια μας βοηθάει να μην κλεινόμαστε στον εαυτό μας και να διογκώνουμε τα προβλήματά μας. Ένας εξωστρεφής χαρακτήρας είναι σίγουρο ότι απολαμβάνει τη ζωή πολύ περισσότερο από έναν εσωστρεφή. Μην ξεχνάμε όμως, και την εξάσκηση του μυαλού, το οποίο είναι εξίσου σημαντικό με το σώμα. Η μνήμη εξασφαλίζει ποιοτικά χρόνια ζωής. Αν σκεφτούμε τους ανθρώπους που πάσχουν από άνοια ή Αλτσχάιμερ θα καταλάβουμε το γιατί.

Κατανόηση και ηρεμία

Δεν είναι πολύ εύκολο, όμως έχει αποδειχτεί ότι οι συνεργάσιμοι άνθρωποι που δείχνουν κατανόηση και δε νευριάζουν με το παραμικρό, ζουν περισσότερο και δεν αφήνουν το άγχος και τη στενοχώρια να τους καταβάλλει.

Ισχυροί δεσμοί

Ισχυροποιώντας τους δεσμούς μας με όλους, δε θα χάσουμε: ας αφιερώσουμε χρόνο στην οικογένειά μας, ας βλέπουμε τους φίλους μας περισσότερο, ας αποκτήσουμε νέους, ας δημιουργήσουμε κοινωνικούς δεσμούς παντού, με τους γείτονες, τους συναδέλφους, στην ουρά του σούπερ μάρκετ. Ακόμα κι ένα χαμόγελο, μια «καλημέρα», μια ολιγόλεπτη συνομιλία και για κάτι ασήμαντο, βοηθάει πολύ στην καλή ψυχολογία.

Γέλιο

Μας έχει κοπεί, είναι αλήθεια. Ας το ξαναβάλουμε στη ζωή μας, παίρνοντας παράδειγμα από τα παιδιά. Μη χάνουμε την ευκαιρία να γελάμε πολλές φορές μέσα στην ημέρα. Το αληθινό γέλιο που βγαίνει από την καρδιά, δυναμώνει το ανοσοποιητικό.

Λιγότερη τηλεόραση

Ας μειώσουμε το χρόνο που περνάμε μπροστά στην τηλεόραση γιατί αποδεδειγμένα αφαιρεί χρόνια από μας. Ας κάνουμε κάτι άλλο εναλλακτικά, όπως διάβασμα, συζήτηση, βόλτα, άσκηση. Μπορούμε να ξεκινήσουμε με είκοσι λεπτά την ημέρα λιγότερη τηλεόραση αυξάνοντας σταδιακά το χρόνο. Θα εκπλαγούμε βλέποντας τα οφέλη που θα αποκομίσουμε.

Ισχυρή πίστη

Σε κάτι, στο Θεό, σε μια ιδέα, σε ό,τι μας δίνει δύναμη. Ας σκεφτούμε πόσοι καρκινοπαθείς ή σοβαρά πάσχοντες κατάφεραν να θεραπευτούν μόνο και μόνο επειδή πίστευαν ότι μπορούν, ότι υπάρχει κάτι που μπορεί να τους βοηθήσει.

Όχι στο κάπνισμα

Είναι προφανές ότι το κάπνισμα κόβει χρόνια. Απαλλαγείτε από την κακή συνήθεια και προσπαθείστε να αποφεύγετε και το παθητικό κάπνισμα που είναι εξίσου επιβλαβές.

Διατήρηση φυσιολογικού βάρους

Του δικού μας, όχι αυτού που είναι κοινωνικά αποδεκτό. Ένας δυνατός οργανισμός, ούτε παχύσαρκος ούτε όμως και πολύ αδύνατος, είναι πάντα νικητής. Εξάλλου, έχετε δει ποτέ κανέναν υπεραιωνόβιο με περιττά κιλά;

Επαρκής ύπνος

Κοιμηθείτε. Οι ρυθμοί της ζωής σήμερα δε μας επιτρέπουν πάνω από 5-6 ώρες ύπνου. Προσπαθήστε να κοιμάστε το 8ωρό σας. Θα θωρακίσετε το ανοσοποιητικό σας, δε θα κάνετε εύκολα ρυτίδες και θα βοηθήσετε τον οργανισμό σας να επιδιορθώσει τις «βλάβες» στο 100%.

Πρόληψη

Ας την πάμε ένα βήμα παραπέρα ερευνώντας το οικογενειακό μας δέντρο και ανακαλύπτοντας αν υπήρχε κάποια ασθένεια που θα μπορούσε να είναι κληρονομική. Ας επικεντρωθουμε σε αυτήν παρακολουθώντας την μαζί με τα υπόλοιπα τσεκ απ μας.

Μεσογειακή διατροφή

Περιορίστε το κρέας, βάλτε τα λαχανικά, τα ψάρια, τα βιολογικά φρούτα, το ελαιόλαδο και τα προϊόντα ολικής άλεσης στη ζωή σας, προτιμήστε τις φυσικές τροφές και όχι τα επεξεργασμένα τρόφιμα που περιέχουν ζάχαρη και συντηρητικά. Έτσι, θα αποφύγετε πολλές ασθένειες που συνδέονται με αυτά. Θυμηθείτε ότι ο ανθρώπινος οργανισμός χρειάζεται μόνο εκείνα τα «καύσιμα» που αναγνωρίζει και μπορεί να επεξεργαστεί και θα σας ανταμείψει με καλή υγεία.

Συντάκτης: Βάνα Νικολαΐδου, Συντάκτρια - Κειμενογράφος

Influence:

Έχει σπουδάσει Οικονομικές Επιστήμες στο Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και είναι κάτοχος Executive Diploma in Marketing Management…