Τύποι ψωμιού καλοί για την υγεία μας

Συντάκτης: Μαρία Καϊλάνη

Το ψωμί είναι ένα βασικό συστατικό της διατροφής μας όλες τις ώρες τις ημέρας. Αν και πολλές φορές έχει “κατηγορηθεί” πως παχαίνει, ωστόσο όταν καταναλώνεται με μέτρο δεν σας κάνει να κερδίζετε περιττό βάρος. Υπάρχουν πολλοί τύποι ψωμιών που καλώς ή κακώς είναι πιο υγιεινοί από άλλους.

Το κομμένο σε φέτες ψωμί είναι λιγότερο υγιεινό καθώς περιέχει σάκχαρα και πρόσθετα ώστε να μείνει φρέσκο για περισσότερο χρόνο. Είναι λιγότερο υγιεινό από το κλασικό ψωμί. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι είναι κακό, απλά θα πρέπει να τρώγεται σε μικρότερες ποσότητες.

Το πιο υγιεινό ψωμί είναι αυτό με τους πιο πολλούς σπόρους και είναι φτιαγμένο 100% από αλεύρι σίτου. Είναι επίσης σημαντικό το ότι περιέχει μια καλή ποσότητα δημητριακών.

Υπάρχουν ωστόσο και άλλοι υγιεινοί τύποι ψωμιών. Το ψωμί ολικής άλεσης είναι ο πιο κοινός τύπος ψωμιού που πωλείται περισσότερο. Περιέχει αδιάλυτες φυτικές ίνες και βοηθάει την καταπολέμηση του καρκίνου του παχέος εντέρου. Θα πρέπει να ελέγχετε ότι είναι ολικής άλεσης κι ότι έχει αλεύρι σίτου διότι είναι εφικτή η μείξη του με άλλα είδη αλεύρων που δεν είναι τόσο υγιεινά. Πρόσφατα, ξεκίνησε να πωλείται ένας νέος τύπος ψωμιού ολικής από λευκό σιτάρι, το οποίο φτιάχνεται από λευκό σιτάρι αντί κόκκινο. Αυτή είναι επίσης μια καλή επιλογή. Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε πάντα τι συστατικά έχει το ψωμί.

Το ψωμί από βρώμη είναι επίσης δημοφιλές και υγιεινό. Συνήθως συνδυάζεται με το αλεύρι σίτου, το οποίο το κάνει ελαφρύτερο και γευστικότερο και λιγότερο ξηρό. Ένα άλλο ενδιαφέρον γεγονός είναι ότι το ψωμί από βρώμη περιέχει διαλυτές φυτικές ίνες, οι οποίες είναι σημαντικές για την μείωση της χοληστερίνης.

Το ψωμί σικάλεως δεν είναι τόσο κοινό όσο το ολικής αλέσεως. Η γεύση του δεν αρέσει σε πολλούς ανθρώπους, έχει λιγότερες πωλήσεις και ίσως να μην γνωρίζετε ότι είναι μια πολύ υγιεινή επιλογή. Προφανώς έχει την καλύτερη σύσταση. Πρόκειται για έναν πολύ γευστικό τύπο ψωμιού που έχει ωραίο άρωμα, το οποίο συνδυάζεται πολύ καλά με το γλυκό, όσο και με το αλμυρό.

Περιέχει τις πιο πολλές φυτικές ίνες και θρεπτικά συστατικά. Αποτελεί ένα εξαίσιο μείγμα σιδήρου και βιταμίνης Β που φροντίζουν την υγεία σας και την υγεία αυτών που αγαπάτε. Προσπαθήστε να το συμπεριλάβετε στην διατροφή σας. Θα σας βοηθήσει να μην αυξήσετε το βάρος σας και θα ξέρετε ότι είναι η πιο υγιεινή και πιο γευστική επιλογή.

Συντάκτης: Μαρία Καϊλάνη,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.