Τρόφιμα που θεραπεύουν το σώμα

Συντάκτης: Φανή Μπακαλιού, Διατροφολόγος

Δυόμισι χιλιάδες χρόνια πριν ο Ιπποκράτης δίδασκε: «Φάρμακό σας ας γίνει η τροφή σας και η τροφή σας ας γίνει φάρμακό σας». Ο συσχετισμός τροφής, υγείας και ασθένειας ήταν βασικός για τον πατέρα της ιατρικής. Βοηθήστε το ανοσοποιητικό σας σύστημα λοιπόν να ανδρωθεί και το σώμα σας να θεραπευτεί.

1. Γύρη

Πλούσια σε καροτινοειδή, αμινοξέα και ένζυμα. Καλή πηγή βιταμινών του συμπλέγματος B, βιταμίνης C και E και πολλών μετάλλων.
Ενισχύει την άμυνα και την ενέργεια του οργανισμού, βελτιώνει τη μνήμη και την αυτοσυγκέντρωση, καταπολεμά πολλές μορφές καρκίνου, την αρθρίτιδα και την κατάθλιψη.

2. Προβιοτικά

Αυτοί οι φιλικοί προς τον οργανισμό μικροοργανισμοί θεραπεύουν ασθένειες όπως ευερέθιστο έντερο, δερματικές παθήσεις και διάφορες μορφές καρκίνου. Απαλύνουν τη διάρροια και εμποδίζουν τις μολύνσεις του ουροποιητικού συστήματος. Θα τα βρείτε και στο γιαούρτι, το κεφίρ, το ξυνόγαλα και τη σόγια.

3. Πιπερόριζα (τζίντζερ)

Υποφέρετε από πονόλαιμο, αρθρίτιδα, ναυτία ή δυσπεψία; Ετοιμάστε για τον εαυτό σας ένα τσάι με τζίντζερ και το σώμα σας θα θεραπευτεί.  Θα τη βρείτε σε μορφή ρίζας, σκόνης ή χαπιών.

4. Αλόη Βέρα

Προσφέρει στον οργανισμό 20 διαφορετικά μέταλλα, 12 βιταμίνες, 18 αμινοξέα και περισσότερες από 200 φυτοχημικά στοιχεία με αντιβιοτικές και αντιμυκητιακές ιδιότητες. Θεραπεύει το έλκος, απαλύνει τις φλεγμονές, τον πόνο από αρθρίτιδες, καταπολεμά τα βακτήρια και εμποδίζει την εμφάνιση καρκίνου.

5. Κάνναβη

Με περισσότερα από 20 αμινοξέα, είναι η πιο πλήρης πηγή φυτικής πρωτεΐνης. Κατέχει επίσης τον τίτλο της καλύτερης πηγής λιπαρών οξέων με την ιδανική αναλογία 3-1 μεταξύ ωμέγα-6 προς ωμέγα-3 λιπαρά.

Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, μειώνει τις φλεγμονές, βελτιώνει τη μνήμη, βοηθάει στην υγεία του δέρματος και του πεπτικού συστήματος, μειώνει τον κίνδυνο διαβήτη και καρκίνου.

6. Τρόφιμα πλούσια σε Ιώδιο

Είναι το ιχνοστοιχείο που είναι απαραίτητο στη λειτουργία του θυρεοειδούς αδένα και γι’ αυτό σημαντικό σε περισσότερες από 40 παθήσεις, όπως όγκους και επιθετικές ασθένειες. Χρησιμοποιήστε με προσοχή τρόφιμα που είναι καλές πηγές ιωδίου όπως φύκια, μαϊντανό, σπανάκι και φασολάκια.

7. Σκόρδο

Χρησιμοποιείται στη μαγειρική σε όλο τον κόσμο από πολύ παλιά.

Αντιμετωπίζει τις λοιμώξεις, την υψηλή αρτηριακή πίεση, τονώνει το ανοσοποιητικό σύστημα, βελτιώνει την αθλητική απόδοση,  αποτοξινώνει τον οργανισμό.

Πηγές

American Cancer Society

Συντάκτης: Φανή Μπακαλιού, Διατροφολόγος

Influence:

Εκπαιδευτικός – Διατροφολόγος με σπουδές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Αποφοίτησε από το τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού…