Τροφές που ενισχύουν τον μεταβολισμό

Συντάκτης: Αναστάσιος Χριστόπουλος

Χάστε τα περιττά κιλά και νιώστε πιο υγιείς μέσα από τρόφιμα τα οποία βελτιώνουν τον μεταβολισμό σας.

Η διαιτολογία είναι μια συνεχώς  αναπτυσσόμενη  επιστήμη. Πανεπιστήμια σε ολόκληρο τον κόσμο κάνουν πολλές και διαφορετικές μελέτες για το πώς ανταποκρίνεται ο ανθρώπινος οργανισμός σε διάφορα τρόφιμα. Μέσα από πολλές μελέτες έχουμε αναδείξει τα προϊόντα τα οποία αποδεδειγμένα βελτιώνουν τον μεταβολισμό και μας βοηθούν στην προσπάθεια μας να χάσουμε βάρος και να νιώσουμε τελικά μεγαλύτερη υγεία και ευεξία.

Πρωτεϊνούχα τρόφιμα

Γενικά τα τρόφιμα τα οποία έχουν πρωτεΐνη είναι πιο δύσπεπτα. Αυτό σημαίνει ότι ο οργανισμός πρέπει να δαπανήσει περισσότερη ενέργεια ώστε να μπορέσει να τα μεταβολίσει.  Αυτό ονομάζεται στην σύγχρονη ορολογία ως θερμικό αποτέλεσμα των τροφίμων (thermic effect of food). Έτσι λοιπόν  τροφές όπως το κοτόπουλο, το αυγό ή τα όσπρια ανήκουν σε αυτές τις κατηγορίες. Επίσης, όλα τα παραπάνω είναι σημαντικά για την διατροφή μας επειδή δεν έχουν και πολλά λιπαρά.


Διαβάστε επίσης: Πώς μπλοκάρεται ο μεταβολισμός μας


Τροφές που ενισχύουν τον μεταβολισμό

Τρόφιμα με ιχνοστοιχεία

Εκτός από το στομάχι μας σημαντικό ρόλο στην πέψη των τροφών παίζει και ο θυρεοειδής αδένας και οι ορμόνες τις οποίες εκκρίνει. Βασικό στην ορθή και αποδοτική λειτουργία του θυρεοειδή αδένα είναι τα ιχνοστοιχεία όπως σίδηρος, ψευδάργυρος και ασβέστιο. Έρευνες και μελέτες έχουν αποδείξει ότι οι διατροφές οι οποίες είναι φτωχές σε τέτοιου είδους ιχνοστοιχεία,  δεν ευνοούν καθόλου την προσπάθεια απώλειας βάρους.

Καφεΐνη

Η καφεΐνη, η οποία περιέχεται στον καφέ, το τσάι και συγκεκριμένα πιο έντονα στο πράσινο τσάι, εντείνει κατά πολύ τον μεταβολισμό. Αυτό συμβαίνει επειδή βοηθά το αίμα να κυκλοφορεί πιο γρήγορα στον οργανισμό μας και άρα και στο στομάχι, κάνοντάς το να δουλεύει πιο γρήγορα (αυτός είναι και ο λόγος ο οποίος ξυπνάμε και από τον καφέ, δηλαδή η πιο γρήγορη αιμάτωση του εγκεφάλου). Ακόμα, αν δεν συνδυαστούν με ζάχαρη η οποία έχει αρκετές θερμίδες ή κάποιο γλυκαντικό γίνεται ακόμα πιο έντονη η ενίσχυση του μεταβολισμού.

Καυτερές πιπεριές

Οι καυτερές πιπεριές σε σχέση με όλα τα άλλα τρόφιμα έχουν ένα ελαφρώς διαφορετικό αποτέλεσμα στον ανθρώπινο οργανισμό. Η καψαϊκίνη, η οποία  είναι και το βασικό συστατικό το οποίο είναι υπεύθυνο για την καυτερή γεύση  αυξάνει ελάχιστα τον μεταβολισμό σε σημείο 9-10 γραμμάρια καυτερών πιπεριών να μας οδηγούν στην καύση άλλων 50-60 θερμίδων επιπλέον.  Επίσης, δημιουργεί το αίσθημα του κορεσμού πιο γρήγορα το οποίο μας βοηθά στο να μειώσουμε και τις ποσότητες της τροφής την οποία καταναλώνουμε.


Διαβάστε επίσης: Τί ακριβώς είναι ο μεταβολισμός;


Τροφές με φυτικές ίνες

Ακριβώς όπως και οι πρωτεΐνες, οι φυτικές ίνες  είναι αρκετά δύσπεπτες για αυτό και τα περισσότερα χορτοφάγα ζώα έχουν δύο στομάχια για την επαρκή πέψη τους. Όσο περισσότερες φυτικές ίνες περιέχει ένα τρόφιμο, τόσο περισσότερη ενέργεια χρειάζεται ο οργανισμός για να τα διασπάσει. Τέτοια τρόφιμα είναι τα φρούτα και τα λαχανικά, τα σιτηρά, η βρώμη, τα προϊόντα ολικής και τα όσπρια.

Συντάκτης: Αναστάσιος Χριστόπουλος,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.