Ποιες τροφές ενισχύουν το ανοσοποιητικό; Κράτα μακριά γρίπη και covid

Συντάκτης: Ειρήνη Μαθιουδάκη, Διδάκτωρ Βιοχημείας - Συγγραφέας

Βρισκόμαστε στην καρδιά του φθινοπώρου και οι εποχικές ιώσεις έχουν ξεκινήσει για τα καλά, προσβάλλοντας μεγάλο μέρος του πληθυσμού. Λίγο η πτώση της θερμοκρασίας που αποδυναμώνει το ανοσοποιητικό, λίγο ο συνωστισμός στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, δεν είναι δύσκολο να «κολλήσουμε» κάποιον ιό ή βακτήριο και να μείνουμε στο κρεβάτι μας, με όχι και τόσο ευχάριστα συμπτώματα.

Φυσικά, δεν ξεχνάμε ότι ένας από τους ιούς που μας… απειλεί είναι και ο Covid19, τον οποίο σίγουρα δεν θα θέλαμε να κολλήσουμε, μιας και αυτό προϋποθέτει ολιγόημερη καραντίνα.


Διαβάστε επίσης:Ποιες τροφές μας κρατούν ζεστούς τον χειμώνα;


Σίγουρα έχετε ακούσει πολλές φορές τη φράση «η τροφή μας, το φάρμακό μας» και πραγματικά αυτό είναι κάτι που ίσχυει σε πολύ μεγάλο ποσόστο! Αναμφισβήτητα μπορούμε να θωρακίσουμε τον οργανισμό μας έναντι στις εποχικές ιώσεις, ενισχύοντας τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος, μέσω συγκεκριμένων τροφών που θα εντάξουμε στην καθημερινή μας διατροφή. Ας δούμε ποιες είναι αυτές.

Μέλι

Το μέλι έχει αντιμικροβιακές και αντιοξειδωτικές ιδιότητες, οι οποίες μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη του κρυολογήματος και στη μείωση του χρόνου μόλυνσης. Μπορείτε απλά να φάτε 1-2 κουταλάκια του γλυκού μέλι, ή να το εντάξετε μέσα σε ένα φθινοπωρινό τσάι βοτάνων.

Ποιες τροφές ενισχύουν το ανοσοποιητικό; Κράτα μακριά γρίπη και covid

Μάραθος

Η κατανάλωση μάραθου, αυξάνει την ανθεκτικότητα του οργανισμού μας σε μολυσματικές ασθένειες. Πιο συγκεκριμένα, ο μάραθος επιτρέπει στα λευκά αιμοσφαίρια, εκείνα που καταστρέφουν τα βακτηρίδια και τους ιούς στο σώμα, να δουλεύουν πιο σκληρά, γεγονός που μειώνει τις πιθανότητες κάποιας μόλυνσης.

Γιαούρτι

Το γιαούρτι καλό είναι να συμπεριλάμβάνεται σε μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή, καθώς ενισχύει τα καλά βακτηρίδια στο έντερο. Επίσης, περιλαμβάνει προβιοτικά, τα οποία βοηθούν στην καταπολέμηση της λοίμωξης

Πράσινο τσάι

Το πράσινο τσάι περιέχει επίσης αντιοξειδωτικά συστατικά που χρειάζονται για τη βέλτιστη υγεία, ενώ προστατεύει το σώμα από την οξείδωση και τις ελεύθερες ρίζες.

Σκόρδο

Γνωστό για την προσθήκη αρώματος και γεύσης, το σκόρδο είναι ένα συστατικό που έχει βρεθεί ότι βοηθά στην καταπολέμηση του κρυολογήματος. Περιέχει επίσης ασβέστιο, κάλιο και άλλα χημικά στοιχεία που μας απαλλάσσουν από τα ανεπιθύμητα βακτήρια.

Κουρκουμάς: Το βάλσαμο της φύσης

Κουρκουμάς

 Πρόκειται για ένα εξαιρετικό συστατικό της κουζίνας που δίνει γεύση σε όλα τα φαγητά. Επίσης, βοηθά στην καταπολέμηση της μόλυνσης και της φλεγμονής, εμποδίζοντας τις βλάβες που προκαλούνται από τις ελεύθερες ρίζες.

Σολομός

Ο σολομός, πλούσιος σε πρωτεΐνες, αποτελεί μία  υπερτροφή για την πρόσληψη ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, τα οποία είναι απαραίτητα για την ενεργοποίηση των Τ-λεμφοκυττάρων. Όσο υψηλότερος είναι ο αριθμός των Τ-λεμφοκυττάρων, τόσο μεγαλύτερη η πιθανότητα του να μην αρρωστήσουμε.

Βότανα

Βότανα, όπως το θυμάρι, η ρίζα γλυκόριζας, το σκόρδο, η εχινάκεα και το εκχύλισμα από βατόμουρο, μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη και τη συντόμευση της διάρκειας του κρυολογήματος.Ωστόσο, εάν έχετε υψηλή αρτηριακή πίεση ή αλλεργίες γύρης, θα πρέπει να είστε προσεκτικοί κατά τη λήψη συμπληρωμάτων βοτάνων. Συμβουλευτείτε το γιατρό σας προτού χρησιμοποιήσετε αυτούς τους τύπους θεραπειών.

Ποιες τροφές ενισχύουν το ανοσοποιητικό; Κράτα μακριά γρίπη και covid


Διαβάστε επίσης:Οι “Τρεις Σωματοφύλακες” του ανοσοποιητικού μας: C, B6 και E


Φρούτα και λαχανικά

Τα αντιοξειδωτικά, που περιέχουν τα φρούτα και τα λαχανικά, όπως το β- καροτένιο και οι βιταμίνες C και E, είναι απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για ένα ισχυρό ανοσοποιητικό σύστημα. Βοηθούν στην προστασία του σώματος μιας και στοχεύσουν στις ελεύθερες ρίζες,  ουσίες που μπορούν να βλάψουν τις κυτταρικές μεμβράνες.  Συστήνεται η κατανάλωση 5-9 μερίδων φρούτων και λαχανικών ημερησίως.

Ψευδάργυρος

Ο ψευδάργυρος μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη ή τη μείωση του κρυολογήματος αλλά και να συντομεύσει τη διάρκεια του κρυώματος σε ενήλικες. Καταναλώστε τροφές πλούσιες σε ψευδάργυρο, όπως τα θαλασσινά, το σπανάκι, τα κάσιους, τα φασόλια, το βοδινό κρέας και το αρνί.

Συντάκτης: Ειρήνη Μαθιουδάκη, Διδάκτωρ Βιοχημείας - Συγγραφέας

Influence:

Η Ειρήνη Μαθιουδάκη γεννήθηκε το 1992 στο Ηράκλειο Κρήτης. Αποφοίτησε από το τμήμα Χημείας Πανεπιστημίου Κρήτης το 2014…