Τρία κοινά λάθη που κάνουμε στο πρωινό γεύμα

Συντάκτης: Ειρήνη Μαθιουδάκη, Χημικός - Συγγραφέας

Influence:

«Τρώγε το πρωί σαν βασιλιάς, το μεσημέρι σαν άρχοντας και το βράδυ σα ζητιάνος» έλεγαν οι παλιοί και για άλλη μία φορά ο λαός κατάφερε να αποτυπώσει ένα μήνυμα με μεγάλη αξία σε μία μικρή φράση. Στη συγκεκριμένη περίπτωση παρουσιάζεται η σπουδαιότητα του πρωινού γεύματος που αναμφισβήτητα αποτελεί το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας τόσο για τους ενήλικες όσο και για τα παιδιά.

Μάλιστα, τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει πολλές μελέτες από γιατρούς και διατροφολόγους πάνω στο θέμα του πρωινού γεύματος, με την πλειοψηφία των οποίων να συμφωνεί ότι αυτό αποτελεί την κινητήριο δύναμη για τις υποχρεώσεις ολόκληρης της ημέρας μας.

Παρόλα αυτά, πολλοί από εμάς παραλείπουν το πρωινό ή κάνουν κάποια κοινά λάθη σχετικά με αυτό. Ας ρίξουμε μια ματιά στα λάθη αυτή και ας δούμε πώς μπορούμε να τα διορθώσουμε.

Δεν πρέπει είναι το πρώτο πράγμα που κάνουμε μόλις ξυπνήσουμε!

Αναμφισβήτητα, όταν ξεκινάμε την ημέρα μας με ένα ισορροπημένο πρωινό γεύμα, το σώμα μας λαμβάνει ενέργεια και θρεπτικά συστατικά και κατά συνέπεια έχουμε καλύτερη πνευματική απόδοση, μεγαλύτερη ικανότητα συγκέντρωσης και ανεβασμένη διάθεση. Για πολλούς ανθρώπους το πρωινό μπορεί να είναι στις 7 το πρωί, για άλλους όμως μπορεί να είναι και στις 11. Η διαφορετική καθημερινότητα του καθ’ενός οδηγεί στην ανάγκη προσαρμογής των διατροφικών συστάσεων στους ρυθμούς του κάθε ανθρώπου. Πρωινό, είναι το γεύμα που τρώμε έως 2 με 3 ώρες αφού έχουμε ξυπνήσει και όχι κατ’ ανάγκη το γεύμα που τρώμε μόλις ανοίξουμε τα μάτια μας. Δεν χρειάζεται λοιπόν να μένετε νηστικοί μέχρι την ώρα του μεσημεριανού, αν δεν είστε ιδιαίτερα «πρωινοί τύποι». Κάτι τέτοιο θα δημιουργήσει έντονη πείνα μέσα στην ημέρα και θα σας οδηγήσει σε ακατάσχετο τσιμπολόγημα. Επομένως, είναι προτιμότερο να καταναλώσετε αργοπορημένα το πρωινό σας, παρά να το παραλείψετε τελείως.

Τρία κοινά λάθη που κάνουμε στο πρωινό γεύμα

Πρωινό με το …σταγονόμετρο!

Η έλλειψη χρόνου ή ακόμα και όρεξης στο πρωινό πολλές φορές μας οδηγεί σε ένα ελλιπές πρωινό. Για παράδειγμα, οι περισσότεροι άνθρωποι θεωρούν πως με 1 ποτήρι γάλα ή 2 φρυγανιές έκαναν το πρωινό τους καθήκον, ενώ άλλοι πιστεύουν πως είναι έτοιμοι για δουλειά πίνοντας ένα καφέ ή ένα τσάι. Σίγουρα δεν απολαμβάνουμε καμία ευεργετική ιδιότητα του πρωινού τρώγοντας τόσο λίγο. Ένα ολοκληρωμένο πρωινό περιλαμβάνει συνδυασμό τροφίμων από 2-3 ομάδες και καλύπτει περίπου το 20-25% των καθημερινών διατροφικών μας αναγκών. Οι ομάδες που είναι κατάλληλες για το πρωινό μας είναι τα αμυλούχα, οι πρωτεϊνες και τα φρούτα. Έτσι, το σώμα μας θα λάβει ενέργεια, φυτικές ίνες, βιταμίνες και ασβέστιο, για ένα δυναμικό ξεκίνημα της ημέρας. Δώστε λοιπόν στο πρωινό σας τη σημασία που του αξίζει επιλέγοντας:

  • 1 ποτήρι γάλα χαμηλό με δημητριακά ολικής άλεσης και λίγες σταφίδες και καρύδια, μαζί με 1 μπανάνα
  • 2 φέτες ψωμί ολικής άλεσης με λίγη μαργαρίνη και λίγο μέλι, μαζί ένα γιαουρτάκι χαμηλών λιπαρών
  • 1 κομμάτι σπιτικής τυρόπιτας μαζί με ένα ποτήρι φυσικό χυμό πορτοκάλι

______________________

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τροφές που δεν πρέπει να καταναλώνεις για πρωινό

______________________

Μην υποτιμάτε τις θερμίδες των ροφημάτων!

Ονειρεύεστε τη στιγμή που το πρωί θα πιείτε ένα ρόφημα με σαντιγί ή σιρόπι για να σας… γλυκάνει; Το γεγονός ότι είναι σε υγρή μορφή δεν αναιρεί το ενδεχόμενο το πρωινό σας ρόφημα να είναι μια θερμιδική βόμβα αλλά και μια μεγάλη πηγή λιπαρών. Και ενώ για τον περισσότερο κόσμο η ημέρα ξεκινά με καφέ, αποφύγετε να πέσετε στην παγίδα να επιλέξετε κάποιο ρόφημα καφέ που περιέχει πρόσθετα συστατικά, όπως σιρόπι, κρέμες και σαντιγί, και προσδίδει επιπλέον θερμίδες φθάνοντας ακόμα και τις 400 ανά ποτήρι. Αντίθετα, οι καφέδες, όπως ο ελληνικός ή ο στιγμιαίος δεν προσδίδουν θερμίδες, εφόσον τους καταναλώνουμε σκέτους ή με προσθήκη διαφόρων γλυκαντικών.

Συντάκτης: Ειρήνη Μαθιουδάκη, Χημικός - Συγγραφέας

Influence:

Η Ειρήνη Μαθιουδάκη γεννήθηκε το 1992 στο Ηράκλειο Κρήτης. Αποφοίτησε από το τμήμα Χημείας Πανεπιστημίου Κρήτης το 2014…