Το οικολογικό πρότζεκτ «Στο Ποτήρι μου»

Συντάκτης: Ανδρέας Φράγκος

Η οικολογία έχει πολλές εκφάνσεις, ομάδες και κινήματα. Μια πολύ μεγάλη, διεθνής οργάνωση, η Greenpeace, πρωτοστατεί με σημαντικές πρωτοβουλίες και ακτιβιστικές δράσεις. Ένα πανελλήνιο πρότζεκτ, που έχει εμπορική σημασία και συναντά μεγάλη επιτυχία, ονομάζεται «Στο Ποτήρι μου».

Η συνήθης πρακτική

Τα πλαστικά μιας χρήσης είναι από τους μεγαλύτερους περιβαλλοντικούς κινδύνους. Τα απορρίμματα καταλήγουν στους ΧΥΤΑ ή, πολύ χειρότερα, στα δάση και στη θάλασσα. Υπάρχει παγκόσμια κατακραυγή και όλες οι περιβαλλοντικές οργανώσεις αγωνίζονται για ένα περιβάλλον χωρίς πλαστικά.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ζωή plastic free, πλανήτης plastic free!


Η Greenpeace

Η Greenpeace, έχοντας διαβλέψει τις επιπτώσεις και έχοντας ως βασικό αίτημά της την κατάργηση των πλαστικών μιας χρήσης, προωθεί, πανελληνίως, ένα πρότζεκτ που έχει ως αντικείμενο τη δημιουργία ενός δικτύου από καφετέριες που πουλάνε καφέ, σε επαναχρησιμοποιούμενο ποτήρι που φέρνει ο πελάτης, ο οποίος κερδίζει, έτσι, μια έκπτωση και, παράλληλα, προστατεύει το περιβάλλον. Είναι μια ιδέα με μεγάλο εμπορικό ενδιαφέρον και εκατοντάδες καφετέριες από πολλές πόλεις αποτελούν μέρος του δικτύου. Στην ιστοσελίδα http://www.stopotirimou.gr/ μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες και να δείτε το χάρτη με όλες τις επιχειρήσεις που επένδυσαν σε αυτή τη συνεργασία.

Οι εθελοντές

Είναι ένα οικολογικό πρότζεκτ που το χειρίζονται, αποκλειστικά, εθελοντές με τη βοήθεια, βέβαια, του γραφείου της Greenpeace στην Ελλάδα. Δεν υπάρχει κανένα κέρδος για την οργάνωση και ο σκοπός είναι, αποκλειστικά, να ευαισθητοποιηθεί το ευρύτερο κοινό και οι επιχειρήσεις, σε πρακτικές που είναι ωφέλιμες για το περιβάλλον. Η κλιματική κρίση και οι επιπτώσεις από την υπερθέρμανση του πλανήτη δεν αφήνουν περιθώρια εφησυχασμού. Οι ιδέες που προβάλλουν μια οικολογική λογική και συνδέουν την οικονομία με τους σκοπούς του οικολογικού κινήματος, έχουν απήχηση και συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον της κοινωνίας.

Οι προοπτικές

Πραγματικά ο βραχυπρόθεσμος στόχος των εθελοντών είναι να αυξήσουν κι άλλο το δίκτυο, ιδιαίτερα, σε μικρές πόλεις, ώστε να υπάρχει ένα πυκνό δίκτυο από επιχειρήσεις που θα μεταδίδουν το ζωηρό ενδιαφέρον της Greenpeace για την προστασία και διάσωση του περιβάλλοντος. Υπάρχει και σελίδα στο Facebook, αν θέλετε να γνωρίσετε και τα μέλη της οργάνωσης που ασχολούνται με το πρότζεκτ. 

Τέλος, οι επαφές με χώρους και επιχειρήσεις συνεχίζονται, οπότε, όσοι θέλετε να βοηθήσετε στο εγχείρημα αυτό και να αποκτήσετε εμπειρία στην ανάπτυξη μιας, κατά βάση, εμπορικής ιδέας, μπορείτε να απευθυνθείτε στα υφιστάμενα στελέχη και μέλη της οργάνωσης. Η σωτηρία του περιβάλλοντος είναι ο πιο κρίσιμος σκοπός του πολιτισμού μας αυτήν την περίοδο. Η σπατάλη των φυσικών πόρων και η αύξηση της κατανάλωσης εκμεταλλεύονται τις πεπερασμένες δυνατότητες της φύσης. 


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 50 απλές συμβουλές για τη σωτηρία του πλανήτη(I)


Είναι πολύ δύσκολο να επανακάμψει η Γη, αν δε δώσουμε σημασία σε όλες τις βασικές μας επιλογές. Το να παντρεύεται η οικολογική ευαισθησία με τον εμπορικό τομέα είναι ένας έξοχος συνδυασμός που μπορεί να αλλάξει τις ισορροπίες και να διαφυλάξει το μέλλον των επόμενων γενεών, από τα προβλήματα και την υποβάθμιση των οικοσυστημάτων.

Συντάκτης: Ανδρέας Φράγκος,

Influence:

Είμαι πολιτικός μηχανικός με σημαντική εμπειρία. Έχω πάθος με την ελεύθερη διάδοση και μετάδοση γνώσεων και πληροφοριών…