Τι σου προσφέρει και τι σου «στοιχίζει» ο καφές;

Συντάκτης: Ευαγγελία Μποζαντζόγλου

Οι καφέ κόκκοι που μας δίνουν το ρόφημα που αγαπάμε έχουν και «σκοτεινή» πλευρά που συνδέεται όμως με την υπερβολή και την υπερκατανάλωση. Μαθαίνουμε τα πάντα και επιλέγουμε ποιοτικό καφέ όπως και να’ χει!

Ο καφές είναι το πλέον αγαπημένο ρόφημα στον κόσμο.Τον απολαμβάνουμε κάθε στιγμή της ημέρας και σε πολλές διαφορετικές παραλλαγές. Καλό θα ήταν να έχουμε στο νου πως η επιλογή του καφέ, τόσο για παρασκευή στο σπίτι όσο και όταν μας τον σερβίρουν στις καφετέριες, θα πρέπει να γίνεται όχι μόνο με βάση τη γεύση αλλά και με βάση την ποιότητα του κόκκου και την περιεκτικότητα σε καφεΐνη.

Το δημοφιλές αυτό ρόφημα έχει τους λάτρεις του αλλά και κάποιους που  υποστηρίζουν ότι είναι βλαβερός. Θα ενημερωθούμε παρακάτω αναλυτικά για τα «δύο πρόσωπα» του καφέ.

Οφέλη για τον οργανισμό

  • Ο καφές σε μέτριες ποσότητες, βελτιώνει τη νοητική λειτουργία του ανθρώπου και έρευνες έδειξαν ότι άτομα που πίνουν καφέ έχουν 80% λιγότερο κίνδυνο να νοσήσουν από Πάρκινσον. Αναφερόμαστε πάντα στην κατανάλωσή του σε μέτριες ποσότητες.
  • Ο καφές βοηθάει στο να μην εμφανισθεί καρκίνος στο παχύ έντερο.Έρευνες έδειξαν ότι 2 – 3 φλυτζάνια την ημέρα μειώνουν κατά 25% τον κίνδυνο αυτό.
  • Καφές και Διαβήτης: Πολλοί ερευνητές υποστηρίζουν ότι άτομα που καταναλώνουν συχνά καφέ, έχουν μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης τύπου ΙΙ Διαβήτη, σε σχέση με άτομα που δεν καταναλώνουν καθόλου καφέ.
  • Είναι γνωστό ότι μικρές ποσότητες καφεΐνης βοηθούν στη κεφαλαλγία, και τις ημικρανίες.
  • Ο καφές σε μικρές ποσότητες έχει αντιοξειδωτική δράση στον οργανισμό μας.
  • Η καφεΐνη είναι μια ουσία που δρα διεγερτικά στο κεντρικό νευρικό σύστημα, αυξάνει ταεπίπεδα της ντοπαμίνης, και αυξάνει επίσης και τα επίπεδα της αδρεναλίνης, κρατώντας μας σε εγρήγορση.

Αρνητικές επιπτώσεις

  • Όταν πίνουμε καφέ ακόμη και μικρή ποσότητα, η αδρεναλίνη μπορεί να αυξήσει τους παλμούς της καρδιάς μας και να νιώσουμε αρρυθμίες. Επίσης, η κατανάλωση καφέ αυξάνει την αρτηριακή πίεση.
  • Η καφεΐνη μπορεί να προκαλέσει εθισμό. Αλήθεια πόσοι από εμάς το πρώτο που ζητάμε αμέσως μόλις ξυπνήσουμε είναι ένα φλιτζάνι καφέ;
  • Κάποιοι μιλούν και για αφυδάτωση του οργανισμού όταν προσλαμβάνουμε μεγάλες ποσότητες καφέ.
  • Στρες και ευερεθιστικότητα. Ακριβώς επειδή δρα στο κεντρικό νευρικό σύστημα του οργανισμού, μεγάλες ποσότητες καφέ μπορεί να έχουν αρνητικό αντίκτυπο. Σε έρευνα που έγινε, το 50% των ανθρώπων που έβαζαν καφεΐνη στον οργανισμό τους, παραδέχτηκαν ότι είχαν στρες και πολλές φορές στη δουλειά τους, ασυγκράτητα νεύρα.
  • Ο καφές περιέχει μεγάλες ποσότητες βιταμίνης Κ που επιφέρει πήξη του αίματος .Εν δυνάμει λοιπόν μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο για καρδιακή προσβολή, εγκεφαλικό ή θρομβώσεις.

Σε όλες τις περιπτώσεις αναφερόμαστε στην υπερκατανάλωση καφέ. Όταν καταφέρουμε να πίνουμε 2-3 φλιτζάνια την ημέρα, τα θετικά του καφέ εκμηδενίζουν τα αρνητικά του. Και μια συμβουλή για τους εθισμένους. Εάν αποφασίσετε να τον κόψετε “μαχαίρι” μπορεί να παρουσιάσετε συμπτώματα στέρησης. Αϋπνίες, νεύρα, ένταση και διάφορα άλλα.Καλό θα ήταν λοιπόν η διακοπή να γίνει σταδιακά και να μειώνεται μέρα με τη μέρα.

Συντάκτης: Ευαγγελία Μποζαντζόγλου,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.