Θρεπτικές τροφές ιδιαίτερης αξίας

Συντάκτης: Χριστιάννα Αμιράλη

6. Αβοκάντο. Γνωστό και ως βουτυρόδενδρο.Είναι σκούρο, κιτρινωπό με απαλή λιπαρή υφή. Είναι αντιφλεγμονώδης τροφή, περιέχει λυκοπένιο και Β καροτένιο.Αντιοξειδωτικά περιλαμβάνει το πράσινο κομμάτι του, ενώ περιέχει κάλιο, πρωτείνη 4gr ανά φρούτο, και χρησιμοποιείται σαν υποκατάστατο του βουτύρου. Ενα παραπάνω είναι ότι πέρα απο το εσωτερικό του οργανισμού συμβάλλει και στην υγιή όψη των μαλλιών αλλά και στην περιποίηση της επιδερμίδας, ενώ έχει και αντιρυτιδική δράση. Γενικά συμβάλλει στην καλή λειουργία του οργανισμού, αφου περιέχει βιταμίνες Β, Κ,Ε και φυτικές ίνες που μειώνουν τη χοληστερόλη.

Ενας δικός μου συνδυασμός τροφών που περιλαμβάνει γλυκές, ξινές και πικρές γεύσεις, είναι το γιαούρτι, μέλι και κακάο.

Το γιαούρτι περιέχει πρωτείνες, ένζυμα που βοηθούν στη καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος καθώς διευκολύνουν την πέψη και βοηθούν στην αφομοίωση των τροφών και στη μικροχλωρίδα του εντέρόυ αλλά και στην υγεία του δέρματος. Περιέχει ασβέστιο κα φώσφορο, βιταμίνες, ψευδάργυρο κα ιώδιο, αλλά συμβάλλει και στον μεταβολισμό.

Το μέλι είναι γνωστό πριν απο τον 7ο αιώνα σε διάφορους λαούς της Μεσογείου και της Ανατολής.Το ελληνικό μέλι κατατάσσεται σε ένα απο τα καλύτερα σε όλο τον κόσμο. Έχει διαπιστωθεί ότι ένα μείγμα μελιού και κανέλας θεραπεύει τις περισσότερες ασθένειες.

Οι επιστήμονες δέχονται σήμερα το μέλι ως πολύ αποτελεσματική τροφή για όλα τα είδη των ασθενειών. Παρόλο που είναι γλυκό, αν καταναλωθεί σε σωστή δοσολογία δεν βλάπτει ακόμη και τους διαβητικούς ασθενείς. Καταναλώστε το επίσης με κανέλα για μεγαλύτερα οφέλη στις διαταραχές του στομάχου.

Το Κακάο: η χρήση του ξεκίνησε περίπου το 1800π.χ και η σοκολάτα που όλοι γνωρίζουμε παρασκευάζεται απο τους κόκους του κακάο. Οι πρώτοι που το χρησιμοποίησαν ήταν η φυλή των Μάγιας και η φυλή των Ολμέκων. Θεωρείται απο τις πιο σημαντικές υπερτροφές και όχι άδικα ονομάστηκε η τροφή των Θεών, αφού τα οφέλη του είναι: αντικαταθλιπτικά,αντιφλεγμονώδη, αντιοξειδωτικά και γενικά είναι πηγή ενέργειας και ενισχυτικό μνήμης.

7. Πράσινες υπερτροφές: Στην κατηγορία των πράσινων υπερτροφών εντάσσονται τροφές µε υψηλές συγκεντρώσεις θρεπτικών συστατικών, ενώσεων καύσης λίπους, βιταµίνες, ανόργανα συστατικά καθώς και πρωτεϊνών. Οι πράσινες υπερτροφές είναι εξαιρετικά πλούσιες σε chlorophyllthe, χρωστική ουσία που δίνει Στα φυτά το πράσινο χρώµα τους. Η µοριακή δοµή της χλωροφύλλης είναι παρόµοια µε εκείνη του ανθρώπινου αίµατος και οι µελέτες δείχνουν ότι όταν αυτή καταναλώνεται, η παραγωγή της αιµοσφαιρίνης στο αίµα είναι αυξηµένη. Ενδεικτικά αναφέρω μερικές πράσινες υπερτοφές:

  1. Σπιρουλίνα: Η σπιρουλίνα αποτελεί καλλιεργήσιµο φύκι µε υψηλά επίπεδα πρωτεϊνών µε σηµαντική συµβολή στην απώλεια βάρους.

2. Ιπποφαές: Φυλλοβόλος θάµνος µε συµβολή στη δηµιουργία υψηλών επιπέδων υγείας 3.Σιταρόχορτο: Πράσινη υπερτροφή που συµβάλλει στην προώθηση υγιούς αίµατος, τόνωσης του µεταβολισµού και απώλειας βάρους.

Τα τελευταία χρόνια η λίστα των υπερτροφών συνεχώς αυξάνει.Τα παραπάνω είναι ενδεικτικά.

Ο εντοπισµός πολύτιµων θρεπτικών συστατικών και η ανεκτίµητη αξία τους για τον ανθρώπινο οργανισµό έχουν οδηγήσει σε μεγαλύτερη ενασχόληση της επιστήµης και της διεξαγωγής μελετών. Αποτέλεσµα των συγκεκριµένων ερευνών είναι να δηµιουργείται µια κατηγορία τροφών που ορίζονται ως υπερτροφές, εξαιτίας των ιδιαίτερων θρεπτικών και αντιοξειδωτικών τους δράσεων.

Ανεξάρτητα από τα όποια αναγνωρισµένα και επιστηµονικά τεκµηριωµένα οφέλη στην υγεία από την κατανάλωση των υπερτροφών, θα πρέπει να σηµειωθεί ότι ένα διατροφικό πρόγραµµα δεν θα πρέπει να βασίζεται μόνο στις υπερτροφές, αλλά στην ισορροπηµένη διατροφή.

Ομως οι γρήγοροι ρυθµοί της καθηµερινότητας έχουν οδηγήσει σε ένα διατροφικό µοντέλο, στο οποίο απουσιάζουν ορισµένες τροφές οι οποίες προσφέρουν θρεπτικά συστατικά. Αυτό ακριβώς το «κενό» µπορούν να καλύψουν οι υπερτροφές, προσφέροντας ισορροπηµένη διατροφή από τη µια πλευρά και σηµαντικά οφέλη υγείας από την άλλη.

Σελίδες: 1 2

Συντάκτης: Χριστιάννα Αμιράλη,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.