Θετικότητα, άσκηση και διαλογισμός- τα μυστικά υγείας και ευημερίας

Συντάκτης: Έλλη Βασιλείου

Ότι συμβάλλει η άσκηση και η θετική σκέψη στην υγεία, αυτό είναι λίγο πολύ γνωστό. Αυτό που δεν γνωρίζουμε ξεκάθαρα είναι το γιατί και το πώς. Εδώ έρχεται η επιστήμη να μας δώσει τις αποδείξεις. Συγκεκντρώσαμε δεδομένα επιστημονικών ερευνών που αποδεικνύουν ότι το χαμόγελο, η συστηματική άσκηση και ο διαλογισμός θα σας παει μακριά στη ζωή. Και μακριά και καλά… Θέλετε να μάθετε το γιατί;

Το να είστε θετικοί σας κρατάει στη ζωή, κυριολεκτικά!

Αν είστε γρουσούζης και γκρινιάρης προσελκύετε κοντά σας τις ασθένειες και …τον θάνατο. Ερευνητές από το Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Duke πέδειξαν ότι η συναισθηματική κατάσταση των ανθρώπων επηρεάζει σε πολύ μεγάλο βαθμό την υγεία και την ευημερία τους. Σε μια μελέτη που παρουσίασε σε συνάντηση της Αμερικανικής Ψυχοσωματικής Κοινότητας, βρέθηκε ότι τα χαρούμενα άτομα με καρδιακά νοσήματα είναι κατά 20% περισσότερο πιθανό να είναι ζωντανά σε 11 χρόνια από τώρα, απ’ ότι τα “ξινισμένα” άτομα. Τα δυστυχισμένα άτομα εκκρίνουν περισσότερες ορμόνες του στρές, οι οποίες μειώνουν την αιματική ροή. Τα χαρούμενα άτομα έχουν περισσότερη συμπαράσταση από τους φίλους και την οικογένεια, ενώ τα δυστυχισμένα είναι περισσότερο απομονωμένα. Τελικά η διατήρηση της θετικής πνευματικής κατάστασης, η διασκέδαση και η ανάπτυξη θετικών σχέσεων, αποτελούν σημαντικά κλειδιά για τη διατήρηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής.

Ο διαλογισμός χτίζει θετική συναισθηματική κατάσταση και υγεία

Ο διαλογισμός κάνει πολύ περισσότερα απ’όσα φαντάζεστε, πέρα από το να κάνει τους ανθρώπους να αισθάνονται καλά και να τους βοηθά να χαλαρώσουν. Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Wisconsin βρήκαν ότι ο διαλογισμός τρείς φορές την εβδομάδα για 45 λεπτά, αύξησε την ηλεκτρική δραστηριότητα στο τμήμα του εγκεφάλου που συνδέεται με τη μείωση του άγχους και τη θετική συναισθηματική κατάσταση. Τα άτομα που έκαναν διαλογισμό παρουσίασαν περισσότερα αντισώματα ως αντίδραση στο εμβόλιο της γρίπης. Αυτές είναι μερικές από τις πρώτες μελέτες που δείχνει ότι ο διαλογισμός επιφέρει μετρήσιμα οφέλη. Ο διαλογισμός είναι ιδανική μέθοδος για άντρες και γυναίκες για τη μείωση του στρες και τη βελτίωση της υγείας τους.

Προλάβετε την οστεοπόρωση με εντατική προπόνηση με βαράκια

Η οστεοπόρωση -μια νόσος η οποία χαρακτηρίζεται από απώλεια οστού- αποτελεί σοβαρότητο πρόβλημα υγείας, ιδιαίτερα για τις γυναίκες. Το 70% των γυναικών στα μετεμμηνοπαυστικά χρόνια, παρουσιάζουν μειωμένη οστική πυκνότητα και η μια στις τρείς παθαίνει κάταγμα. Η πρόληψη της απώλειας της οστικής μάζας απαιτεί προσπάθεια καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής, αρχίζοντας από την παιδική ηλικία ακόμα. Οι γυναίκες θα πρέπει να ασκούνται και να προσλαμβάνουν επαρκείς ποσότητες ασβεστίου για να ενισχύσουν την οστική τους μάζα και να διατηρήσουν την καλή λειτουργία του αναπαραγωγικού συστήματος. Είναι, όμως, πολύ αργά για να προλάβετε την οστεοπόρωση αν έχετε φτάσει στην εμμηνόπαυση -την περίοδο που παρουσιάζετε -την μεγαλύτερη απώλεια οστικής μάζας.

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Αριζόνας, βρήκαν ότι οι γυναίκες που προπονούνται με βάρη μπορούν να αυξήσουν την οστική τους πυκνότητα- και ότι σηκώνοντας μεγαλύτερα βάρη, παρουσιάζουν μεγαλύτερη αύξηση στην οστική πυκνότητα.Η μελέτη αυτή έδειξε ότι είναι δυνατή η μικρή βελτίωση της οστικής πυκνότητας μετά την εμμηνόπαυση, αν προπονείστε αρκετά εντατικά. Ξεκινήστε ένα πρόγραμα ενίσχυσης των οστών όσο νωρίτερα μπορείτε. Αν αρχίσετε σε πιο προχωρημένη ηλικία, προπονηθείτε εντατικά.

Οι γυναίκες κινδυνέυουν από καρδιά περισσότερο από οτιδήποτε άλλο

Οι περισσότερες γυναίκες πιστεύουν οτι ο καρκίνος και η οστεοπόρωση είναι οι μεγαλύτεροι κίνδυνοι που μπορεί να αντιμετωπίσει η υγεία τους. Περισσότερες γυναίκες όμως πεθαίνουν λόγω καρδιακών νοσημάτων και αγγειακών εγκεφαλικών επεισοδίων, παρά από άλλα αίτια. Οι περισσότερες γνωρίζουν ότι ο έλεγχος της αρτηριακής πίεσης και της χοληστερόλης του αίματος, είναι σημαντικός για την πρόληψη των καρδιακών νοσημάτων. Οι επιστήμονες ανακαλύπτουν ότι η φλεγμονή-η οποία προκαλείται είτε από λοιμώξεις είτε από κυτταρικές διαταραχές -επιτυγχάνει την εμφάνιση των καρδιακών νοσημάτων. Η καλύτερη μέθοδος μέτρησης της φλεγμονής είναι, η μέτρηση των επιπέδων μιας ουσίας του αίματος που καλείται C-αντιδρώσα πρωτεϊνή. Τα υψηλά επίπεδα της ουσίας αυτής είναι συνδεδεμένα με την επιτάχυνση του φαινομένου σκλήρυνσης των αρτηρίων. Η διατήρηση ενός υγιούς σωματικού βάρους, η τακτική άσκηση, και η λήψη ασπιρίνης κάθε μέρα, μειώνουν τα επίπεδα της C-αντιδρώσας πρωτεϊνης.

Η ποδηλασία μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης του καρκίνου του μαστού

Η άσκηση είναι γνωστό ότι μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης του καρκίνου του παχέος εντέρου, αλλά οι επιδόσεις της σε άλλες μορφές καρκίνου ειναι κατά κύριο λόγο άγνωστες. Γερμανοί ερευνητές βρήκαν ότι οι προεμμηνοπαυσιακές γυναίκες που έκαναν ποδηλασία, παρουσίαζαν κατά 34% μείωση της επίπτωσης του καρκίνου του μαστού. Η θετική επίδραση αυξανόταν όσο αυξανόταν και η ενασχόληση των γυναικών με την ποδηλασία. Δεν υπήρχε καμία συσχέτιση μεταξύ της συνολικής φυσικής δραστηριότητας με τη μείωση του κινδύνου εμφάνισης του καρκίνου του μαστού. Οι γυναίκες της μελέτης χρησιμοποιούσαν το ποδήλατο ως μέσο μεταφοράς, γεγονός το οποίο αποδεικνύει τα οφέλη της τακτικής, καθημερινής άσκησης, στην υγεία. Η μελέτη εξέτασε 400 γυναίκες που είχαν καρκίνο του μαστού και 880 υγιείς γυναίκες. Ωστόσο, μην πάρετε τοις μετρητοίς τα συμπεράσματα της έρευνας γιατί τα δεομένα της βασίστηκαν σε αναδρομική καταγραφή της φυσικής δραστηριότητας των προηγούμενων ετών, η οποία μπορεί να μην είναι ακριβής.

Συντάκτης: Έλλη Βασιλείου,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.