Θέλετε επίπεδη κοιλιά; Φάτε αμύγδαλα!

Συντάκτης: Ειρήνη Μαθιουδάκη, Διδάκτωρ Βιοχημείας - Συγγραφέας

Όλοι γνωρίζουμε, και έχουμε κι εμείς τονίσει επανειλημμένως,  πως οι ξηροί καρποί είναι μία εξαιρετική, πλούσια και θρεπτική τροφή με αναρίθμητα οφέλη για τον οργανισμό μας, ειδικά αν καταναλώνεται χωρίς αλάτι και σε μικρές ποσότητες.

Επίσης, οι περισσότεροι από εμάς αγαπάμε τα αμύγδαλα γιατί είναι πεντανόστιμα και πολύ χορταστικά. Εκτός των άλλων, είναι εξαιρετική πηγή φυτικών ινών και μας δίνουν πολύτιμα συστατικά όπως σίδηρο, μαγνήσιο και βιταμίνη Β6, ενώ συμβάλλουν στην μείωση της αρτηριακής πίεσης.

Αν αυτοί οι λόγοι δεν είναι αρκετοί για να αρχίσετε να καταναλώνετε αμύγδαλα ως σνακ μέσα στην ημέρα σας, τότε θυμηθείτε πως οι συγκεκριμένοι ξηροί καρποί βοηθούν στην απώλεια βάρους και ειδικότερα από την περιοχή της κοιλιάς! Μάλιστα, αυτό αποτελεί συμπέρασμα ερευνητικής μελέτης που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση  Journal of Nutrition τον Σεπτέμβριο τυο 2008. Ας κοιτάξουμε πιο αναλυτικά…

Η μελέτη

Στο πλαίσιο της σχετικής δοκιμής, οι ερευνητές παρακολούθησαν 86 υπέρβαρα και παχύσαρκα άτομα για 12 εβδομάδες.  Είχε ζητηθεί από τους συμμετέχοντες να ακολουθούν μια διατροφή με συγκεκριμένο όριο θερμίδων και επιπλέον ορισμένοι από αυτούς έπρεπε να καταναλώνουν καθημερινά 35 γραμμάρια (περίπου ¼ του φλιτζανιού) ψημένα και ελαφρώς αλατισμένα αμύγδαλα.

Η ομάδα του αμύγδαλου παρουσίασε στο διάστημα των 12 εβδομάδων μεγαλύτερη συνολική απώλεια λίπους, αλλά και μεγαλύτερη απώλεια λίπους από την κοιλιά, σε σύγκριση με την ομάδα ελέγχου, που δεν κατανάλωνε καθόλου αμύγδαλα.

Το συμπέρασμα

Το αμύγδαλο είναι μία πολύ πλούσια τροφή, συνεπώς δεν αποτελεί έκπληξη που αναδεικνύεται σε χρήσιμο «όπλο» στην προσπάθεια αδυνατίσματος. Οι πρωτεΐνες, τα μονοακόρεστα λιπαρά και οι φυτικές ίνες που παρέχει προωθούν το αίσθημα του κορεσμού, έτσι ώστε να καταναλώνουμε λιγότερες θερμίδες μέσα στην ημέρα.

Ωστόσο, η επίδραση του ξηρού καρπού συγκεκριμένα ενάντια στο κοιλιακό λίπος είναι μια πολύ ευχάριστη έκπληξη! Οι ερευνητές εκτιμούν ότι αυτό οφείλεται στην υψηλή περιεκτικότητα του ξηρού καρπού σε ακόρεστα λιπαρά, τα οποία οξειδώνουν το συσσωρευμένο λίπος με γρήγορο ρυθμό και –για λόγους που ακόμη δεν έχουν αποσαφηνιστεί– φαίνεται να «επιτίθενται» κατά προτεραιότητα στο κοιλιακό λίπος.

Τα νέα λοιπόν είναι τέλεια! Απολαύστε ημερησίως περίπου 30 γραμμάρια αμυγδάλου, κατανεμημένα μέσα στα υπόλοιπα γεύματά σας και δείτε το κοιλιακό λίπος να σας εγκαταλείπει μέρα με την μέρα!

Συντάκτης: Ειρήνη Μαθιουδάκη, Διδάκτωρ Βιοχημείας - Συγγραφέας

Influence:

Η Ειρήνη Μαθιουδάκη γεννήθηκε το 1992 στο Ηράκλειο Κρήτης. Αποφοίτησε από το τμήμα Χημείας Πανεπιστημίου Κρήτης το 2014…