Θέλεις να γίνεις Google;

Συντάκτης: Κατερίνα Τακλή

Μια φορά και έναν καιρό σε μια χώρα που την λέγανε «Ελλάδα του 21ου αιώνα», οι άνθρωποι δουλεύανε μόνο για βιοποριστικούς λόγους, απασχολούσαν θέσεις που δεν είχαν καμία σχέση με το αντικείμενο των σπουδών τους, δεν αντλούσαν καμία χαρά από τον χώρο εργασίας τους, δεν μπορούσαν ούτε να εξελιχτούν επαγγελματικά, αλλά ούτε και να δεσμευθούν συναισθηματικά με την εταιρεία τους.

Την ίδια στιγμή στον υπόλοιπο κόσμο κάποιοι επιστήμονες που λέγονται Ψυχολόγοι εργασίας, υπηρετούν τον άνθρωπο μελετώντας τρόπους βελτίωσης της εργασιακής πραγματικότητας με στόχο την ευτυχία των υπαλλήλων και την καλύτερη απόδοσή τους. Έργο που δεν αφήνει αδιάφορους τους επιχειρηματίες που γνωρίζουν ότι αυτά τα στοιχεία συνδέονται άμεσα με την βελτίωση ποιότητας υπηρεσιών, αλλά και με άλλους παράγοντες σημαντικούς για την αύξηση κερδών ενός οργανισμού.

Αν θέλετε να μεταφερθείτε χωρίς κόπο για λίγα λεπτά στην εργασιακή πραγματικότητα οικονομικά αναπτυσσόμενων χωρών ανά τον κόσμο, είναι πολύ απλό: περιηγηθείτε διαδικτυακά στις αγγελίες προσφοράς εργασίας της Αγγλίας ή ακόμα και της Τσεχίας.

Μελέτες εργασιακής ψυχολογίας έχουν δείξει πόσο σημαντική είναι η σύνταξη της αγγελίας προσφοράς εργασίας στην κοινωνική εικόνα της εταιρείας, στην επιτυχία του brand αλλά και στην οργανωτική δέσμευση των υπαλλήλων της, δηλαδή στο κατά πόσο οι μελλοντικοί εργαζόμενοι θα δεθούν με τις αξίες τις εταιρείας, θα γίνουν αποδοτικοί και θα αγαπήσουν την δουλειά τους.

Πολλές εταιρείες στο Ηνωμένο Βασίλειο υπόσχονται στους υπαλλήλους τους νόστιμα σνακ, φρέσκους χυμούς κατά την διάρκεια της ημέρας, εισιτήρια για το θέατρο, γυμναστήριο μέσα στις εγκαταστάσεις τους, lounge περιβάλλον εργασίας και φυσικά δια βίου εκπαίδευση και προοπτικές ανέλιξης.

Όλες αυτές οι παροχές από μεγάλες πολυεθνικές, αλλά και από μικρές startup εταιρείες, είναι το αποτέλεσμα προσεκτικού σχεδιασμού με στόχο την ευημερία των υπαλλήλων τους, η οποία βάση ερευνών συνδέεται με καλύτερες αποδόσεις, αυξημένο κίνητρο να παραμείνουν στην εταιρεία, δημιουργικότητα και αίσθημα συνεργασίας.

Η Google δεν βρίσκεται τυχαία στις πρώτες θέσεις καλύτερου εργασιακού περιβάλλοντος.

Κάνοντας ένα ακόμα βήμα, εκτός από τα φαντασμαγορικά γραφεία της και τους γενναιόδωρους μισθούς, η Google επενδύει στο ανθρώπινο δυναμικό της παρέχοντάς τους προγράμματα βασισμένα στις αρχές της οργανωτικής ψυχολογίας, αλλά στην ανατολική φιλοσοφία τουmindfulness που στα Ελληνικά μπορεί να αποδοθεί και ως ενσυνειδητότητα. Συμμετέχοντας σε αυτά τα workshops οι εργαζόμενοι εξασκούνται σε τρόπους διαχείρισης άγχους, προσωπικής ανάπτυξης, ψυχικής ανθεκτικότητας, ενσυναίσθησης και επικοινωνίας.

Πώς θα μπορούσαμε να ακολουθήσουμε το παράδειγμα της Google στην Ελλάδα της κρίσης;

Επενδύστε στον χώρο εργασίας σας. Δεν είναι απαραίτητο να χαλάσετε μια περιουσία σε έπιπλα design, τολμήστε όμως να βάλετε χρώμα, προσωπικό στυλ και να δημιουργήσετε ένα περιβάλλον φιλικό και με άποψη. Στόχος είναι να νιώθουν όμορφα οι πελάτες και οι υπάλληλοί σας. Κάποιες εταιρείες διαθέτουν mini foot. Καθόλου άσχημη ιδέα για το τελείωμα της ημέρας.

Φαγητό στον χώρο εργασίας. Σίγουρα στις περισσότερες εταιρείες θα βρείτε ένα φούρνο μικροκυμάτων και μια καφετιέρα. Δοκιμάστε να προσθέσετε φρέσκα φρούτα που δεν θα σας κοστίσουν πολύ, αρωματικό καφέ ή βότανα. Απλές λύσεις που δείχνουν το ενδιαφέρον σας προς τους υπαλλήλους σας.

Σεμινάρια επικοινωνίας. Επενδύστε στην προσωπική ανάπτυξη των υπαλλήλων σας. Καλέστε ειδικούς στα γραφεία σας ή ορίστε meetings για συζητήσεις επάνω σε θέματα άγχους, συνεργασίας κτλ

Team Bonding. Προτείνετε στους υπαλλήλους σας δραστηριότητες που θα μπορούσαν να κάνουν μαζί εκτός εργασίας. Σεμινάρια οίνου, θεατρικές βραδιές, εικαστικά δρώμενα κτλ.

Αναγνωρίστε την καλή προσπάθεια. Μην ξεχνάτε να ανταμείβετε τους υπαλλήλους που δείχνουν να προσπαθούν και να βελτιώνουν τις επιδόσεις τους. Οι αμοιβές δεν είναι απαραίτητο να είναι πάντα οικονομικής φύσης.

Δια βίου μάθηση. Μην σταματάτε ποτέ να εκπαιδεύετε τους υπαλλήλους σας. Η γνώση είναι το όπλο σας για την επιτυχημένη πορεία της εταιρείας σας.

Μπορεί η επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα να περνάει δύσκολες στιγμές, ελπίζουμε όμως ότι οι διεθνείς εξελίξεις και μελέτες επάνω στους νέους όρους εργασίας, τα επιτυχημένα παραδείγματα μεγάλων brand αλλά και η ανάγκη για βαθειά αλλαγή της σημερινής κατάστασης, θα ωθήσουν τους επιχειρηματίες στον επαναπροσδιορισμό της διοίκησης του προσωπικού τους, βάζοντας τον παράγοντα εργασιακή ευημερία στην πρώτη θέση της στρατηγικής τους.

Κατερίνα Τακλή

MSc Social & Business Psychology

Taklikatherine@yahoo.com

Συντάκτης: Κατερίνα Τακλή,

Influence:

Η Κατερίνα Τακλή έχει εξειδικευτεί στην κοινωνική και εργασιακή ψυχολογία στη Γαλλία και εργάζεται πάνω σε θέματα brand & digital psychology…