Θέλεις να γυμναστείς, αλλά ζεσταίνεσαι; Ιδού η λύση: Άσκηση μέσα στο νερό!

Συντάκτης: Βίκυ Μάνδαλου, Πιστοποιημένη δασκάλα Yoga

Το καλοκαιράκι έχει έρθει για τα καλά και η θερμοκρασία όλο και ανεβαίνει!

Τι πιο ευεργετικό για το σώμα και την ψυχολογία σου από την άσκηση μέσα στο νερό;

Είτε επιλέξεις θάλασσα είτε πισίνα, ένα είναι σίγουρο: 

Μπορείς να αξιοποιήσεις στο έπακρο τις ιδιότητες του υγρού στοιχείου, συνδυάζοντας την άσκηση και τη διασκέδαση με τον πιο εποικοδομητικό τρόπο!

Όσο για σένα, που σε καταβάλει έντονα η επιθυμία πλήρους χαλάρωσης και παντελούς έλλειψης δραστηριότητας τα καλοκαίρια, μήπως να ρίξεις μια ματιά στα οφέλη που έχει να σου προσφέρει η γυμναστική μέσα στο νερό;

Ας τα δούμε μαζί:

Ενδυναμώνει το μυικό σύστημα

Το νερό είναι περίπου 800 φορές πιο πυκνό από τον αέρα, με αποτέλεσμα οι μύες να βρίσκονται υπό συνεχή αντίσταση. Έτσι, γυμνάζονται συμμετρικά και πιο αποτελεσματικά, καθώς σε κάθε άσκηση ενεργοποιούνται τόσο οι αγωνιστές όσο και οι ανταγωνιστές μύες.

◦ Βελτιώνει την αναπνευστική λειτουργία και τονώνει το καρδιαγγειακό σύστημα

Ιδιαίτερα το κολύμπι αποτελεί έντονη αερόβια άσκηση, που δυναμώνει την καρδιά και αυξάνει τον όγκο των πνευμόνων, επιτρέποντάς τους να προσλαμβάνουν περισσότερο οξυγόνο με κάθε εισπνοή και να αποβάλλουν περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα με κάθε εκπνοή. Επιπλέον, οι καρδιακοί παλμοί αυξάνονται ακόμα περισσότερο, ώστε να διατηρηθεί σταθερή η θερμοκρασία του σώματος.

◦ Η γυμναστική μέσα στο νερό, ως συνδυασμός αερόβιας άσκησης και άσκησης αντιστάσεων, συντελεί σε μεγάλη καύση θερμίδων (το κολύμπι “καίει” περίπου 500-700 θερμίδες/ώρα!) και επομένως σε πιο γρήγορη απώλεια βάρους, συγκριτικά με άλλα είδη άσκησης.

◦ Η υδροστατική πίεση του νερού ασκεί ένα συνεχόμενο μικρομασάζ στην επιφάνεια του δέρματος, γεγονός που βοηθάει στη σύσφιξη της επιδερμίδας και τη μείωση της κυτταρίτιδας. Επιπλέον τονώνει το κυκλοφορικό σύστημα και αποδεικνύεται ευεργετικό σε περιπτώσεις κιρσών ή φλεβίτιδας.

○ Η άνωση του νερού μειώνει την καταπόνηση των αρθρώσεων και των συνδέσμων, εξαφανίζει τους κραδασμούς και τους κινδύνους πτώσεων και καθιστά την άσκηση ασφαλή και κατάλληλη για όλους, ανεξαρτήτως ηλικίας και  φυσικής κατάστασης. Είναι ιδανική για εγκύους, υπέρβαρα άτομα, αλλά και ανθρώπους με κινητικά προβλήματα ως μέθοδος αποκατάστασης.

○ Βελτιώνει την ευλυγισία, την ισορροπία και την ιδιοδεκτικότητα (αίσθηση του σώματος στο χώρο)

Παρέχει ανεκτίμητα ψυχικά οφέλη

Είναι ένας από τους πλέον διασκεδαστικούς τρόπους εκγύμνασης για όλο το σώμα και μάλιστα σε δροσερό περιβάλλον! 

Ελαχιστοποιεί το αίσθημα της κόπωσης, αποφορτίζει συναισθηματικά και δρα αγχολυτικά. Αυξάνει τα επίπεδα των ενδορφινών στο σώμα (τις λεγόμενες ορμόνες τις ευτυχίας) και προσφέρει ένα γενικότερο αίσθημα ευεξίας.

Και πώς θα μπορούσαμε να γυμναστούμε μέσα στο νερό;

Εκτός από το κολύμπι, που γυμνάζει όλο το σώμα, το περπάτημα και το τρέξιμο μέσα στο νερό είναι αρκετά απαιτητικά και οπωσδήποτε μια καλή ιδέα για ενδυνάμωση των κάτω άκρων. 

Ακόμα μπορούμε να επιδοθούμε σε επιτόπιες ασκήσεις για όλο το σώμα, όπως: 

  • προβολές (πρόσθιες, οπίσθιες και πλάγιες),
  • ψαλιδάκια με τα πόδια, ποδήλατο, άλματα, 
  • πλάγια άρση ποδιού (γλουτοί, προσαγωγοί, απαγωγοί μύες),
  • πρόσθια/οπίσθια άρση ποδιού (μηροί, γλουτοί),
  • πλάγια άρση χεριών (ώμοι, πλάτη), 
  • οριζόντια προσαγωγή/απαγωγή χεριών (στήθος, πλάτη),
  • πρόσθια άρση χεριών (ώμοι),
  • κάμψη/έκταση αγκώνων (δικέφαλοι, τρικέφαλοι βραχιόνιοι)

Πολλές από τις παραπάνω ασκήσεις μπορούν να εκτελεστούν και με τη χρήση εξοπλισμού, ειδικού για το νερό (πχ βαράκια, βοηθητική μπάρα, σανίδα κλπ)

Χρειάζεται βεβαίως να θυμόμαστε ότι η άσκηση είναι ασφαλής όταν πραγματοποιείται με “ελαφρύ” στομάχι, χωρίς αίσθημα έντονης κόπωσης και φυσικά τις ώρες που δεν έχει υψηλή ηλιακή ακτινοβολία!

Μετά απ’ όλα αυτά, ας δούμε το check list μας για αυτό το καλοκαίρι:

Μαγιό; τσεκ

Αντιηλιακό;  τσεκ

Χαμόγελο;    τσεκ

Διάθεση για άσκηση; ✓    τσεκ

Φύγαμε!!!

Συντάκτης: Βίκυ Μάνδαλου, Πιστοποιημένη δασκάλα Yoga

Influence:

Είμαι η Βίκυ, γεννημένη στη Λάρισα, πιστοποιημένη προπονήτρια προσωπικών και ομαδικών προγραμμάτων άσκησης…