Τεχνικές χαλάρωσης μετά από μια δύσκολη μέρα

Συντάκτης: Γιώργος Σεβαστός

Σκεφτείτε πόσο επιβλαβές μπορεί να γίνει το στρες για την υγεία μας. Οι περισσότεροι από εμάς, επιστρέφουμε από την δουλειά μας γεμάτοι άγχη και εντάσεις και είναι το χειρότερο μπορούμε να κάνουμε στον εαυτό μας. Το σώμα μας και το μυαλό μας πρέπει κάποια στιγμή να ηρεμήσουν, γιατί αλλιώς θα κάνουμε το μπαμ. Αν εσύ δεν βοηθήσεις τον εαυτό σου, τότε ποιος;

Το στρες είναι ένα μεγάλο πρόβλημα του σύγχρονου τρόπου ζωής. Οι σημερινές απαιτήσεις είναι πολλές, με αποτέλεσμα αρκετές φορές να γυρνάμε στο σπίτι με τα νεύρα μας τεντωμένα και άδειοι από ενέργεια. Αλλά και οι μέρες που διανύουμε, τουλάχιστον την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, με τους περιορισμούς που έχουν τεθεί στην κυκλοφορία για πολλούς τομείς της ζωής μας λόγω του κορωνοϊού, ενώ ταυτόχρονα ακούμε κάθε μέρα για κρούσματα και νεκρούς, είναι για γερά νεύρα. Ειδικός δεν είμαι, στο άρθρο αυτό, όμως, θα σας παρουσιάσω μερικούς τρόπους που, κατά τη γνώμη μου, βοηθούν στη χαλάρωση, στην αντιμετώπιση του στρες και στο να γεμίσουμε ξανά τις μπαταρίες μας.

  • Ζεστό αφέψημα. Τσάι, σοκολάτα, καφές ή όποιο άλλο αφέψημα σας αρέσει, είναι ο πιο γνωστός και δοκιμασμένος τρόπος. Το καλοκαίρι μπορούν να αντικατασταθούν με τις κρύες εκδοχές τους.
  • Ζεστό μπάνιο. Τουλάχιστον εμένα με χαλαρώνει πολύ. Πιο επίκαιρο για το χειμώνα, αλλά δε θα πω και κατηγορηματικά όχι για το καλοκαίρι. Μπείτε στο μπάνιο και ρίξτε για λίγη ώρα ζεστό νερό επάνω σας. Προσοχή χρειάζεται να έχετε προνοήσει για την ύπαρξη ζεστής πετσέτας ή μπουρνουζιού για όταν έρθει η ώρα να βγείτε, αλλιώς θα υποστείτε μία ψυχρολουσία.
  • Βιβλίο. Αν σας αρέσει το διάβασμα, επιλέξτε ένα βιβλίο κάποιου είδους που σας αρέσει (επιστημονικό, λογοτεχνικό κλπ.). Είναι και αυτή μία πολύ γνωστή και δοκιμασμένη μέθοδος.
  • Ανέκδοτα. Το γέλιο, ως γνωστόν, μακραίνει τη ζωή. Ανέκδοτα μπορεί να βρει κανείς και σε βιβλία, τη σήμερον ημέρα, όμως, το internet το κάνει πολύ πιο εύκολο να βρούμε οτιδήποτε μπορεί να μας κάνει να γελάσουμε, google, youtube κλπ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 40 αρχαία Ελληνικά ανέκδοτα που προσφέρουν γέλιο αλλά και προβληματίζουν

  • Μουσική. Χαλαρωτική, κατά προτίμηση τζαζ, κλασσική μουσική ή οτιδήποτε άλλο σας ηρεμεί. Ραδιόφωνο σε ραδιοφωνικό σταθμό με το κατάλληλο είδος μουσικής, κάποιο αγαπημένο cd ή κασέτα αν είστε της παλιάς σχολής και, τώρα πια, πάλι το internet (youtube, live stream ραδιοφωνικών σταθμών κλπ.) που κάνει τα πράγματα πιο εύκολα.
  • Άσκηση. Θα έλεγα περίπατος το οποίο ευτυχώς και τις ημέρες του κορωνοϊού επιτρέπεται. Μπορείτε πλέον να ασκηθείτε εύκολα και μέσα στο σπίτι, καθώς υπάρχουν στο ίντερνετ πολλά δωρεάν βίντεο από ειδικούς με ασκήσεις γυμναστικής, γιόγκα, κλπ. Επίσης δεν είναι δύσκολο να προμηθευτείτε βαράκια ή μονόζυγο ή κάποιο άλλο μικρό όργανο γυμναστικής. Μία άλλη λύση, όχι όμως για τις ημέρες του κορωνοϊού, είναι η συνδρομή σε κοντινό γυμναστήριο, συνήθως δεν κοστίζει πολύ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ασκήσεις Χαλάρωσης στο σπίτι

  • Κολύμπι. Αν και περιλαμβάνεται στην άσκηση, το βάζω σε ξεχωριστή κατηγορία. Η πατρίδα μας έχεις πολλές παραλίες που μπορείτε να κολυμπήσετε με τις ώρες. Ακόμα και αν μένετε στην Αθήνα, μπορείτε να βρείτε όμορφες και καθαρές παραλίες για να χαλαρώσετε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Παραλίες σε απόσταση μίας ώρας από την Αθήνα

  • Προσευχή. Δε θα πω πολλά εδώ, ο καθένας έχει το δικαίωμα να πιστεύει όπου θέλει. Αν σας κάνει να νιώθετε καλύτερα λοιπόν, μη νιώθετε άσχημα για αυτό.
  • Οικογένεια-Παρέα-Σύντροφος. Χρειάζεται να τα γράψω; Αν έχετε τους κατάλληλους ανθρώπους δίπλα σας, από την οικογένειά σας, τους φίλους σας μέχρι και τον/την σύντροφό σας, δεν χρειάζεται να φοβάστε τίποτα. Με μία απλή συζήτηση, όλα λύνονται διά μαγείας.

  • Χόμπι. Βρείτε κάποιο χόμπι που σας αρέσει, π.χ. κηπουρική, αστρονομία, μοντελισμός, συγγραφή, χειροτεχνίες, ζωγραφική, μουσική. Ο χρόνος θα περνάει τόσο ευχάριστα και γρήγορα που δεν θα προλαβαίνετε να τον αντιληφθείτε.
  • Επιτραπέζια-ηλεκτρονικά παιχνίδια. Στις μέρες του internet είναι πολύ εύκολο να βρείτε κάποιον αντίπαλο. Γράψτε ‘τάβλι’ στο google και απολαύστε το εθνικό μας επιτραπέζιο παιχνίδι. Αν το ψάξετε καλά, μπορείτε να βρείτε από τα πιο απλά μέχρι και τα πιο περίπλοκα παιχνίδια, ανάλογα με τα γούστα σας.
  • Τηλέφωνο. Το τηλέφωνο εδώ έχει διττό ρόλο. Το κατεβάζετε ή το κλείνετε αν θέλετε να αποφύγετε ενοχλητικές κλήσεις. Από την άλλη όμως, μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε για να μιλήσετε με τα αγαπημένα σας πρόσωπα και να ανοίξετε ποιοτικές συζητήσεις. Η συσκευή σας όμως, μπορεί να σας προσφέρει πολλές ακόμα δραστηριότητες, όπως το να κατεβάσετε ενδιαφέρουσες εφαρμογές και παιχνίδια και να περάσετε ευχάριστο χρόνο με τον εαυτό σας.
  • Τηλεόραση. Μπορείτε να βρείτε κάποιο πρόγραμμα που θα σας διασκεδάσει-χαλαρώσει. Προσοχή μόνο μην πέσετε σε κανένα θρίλερ ή τίποτα ειδήσεις και ψυχοπλακωθείτε.
  • Φροντίδα προσωπικού χώρου. Φροντίστε ο προσωπικός σας χώρος να είναι καθαρός, χωρίς έντονο φωτισμό και σε θερμοκρασία που αισθάνεστε άνετα. Επίσης μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κάποιο αρωματικό εσωτερικού χώρου.
  • Οδήγηση. Αν σας αρέσει η οδήγηση, το να πάτε βόλτα σε κάποια διαδρομή με ωραία θέα, μπορεί να σας ηρεμήσει αρκετά.
  • Ψώνια. Τα πρωτεία σε αυτό το ‘σπορ’ έχουν οι γυναίκες. Αν και πάλι εν μέσω κορωνοϊού είναι δύσκολο να τα πραγματοποιήσετε, πραγματικά μπορεί να έχουν πολύ θετική επίδραση στην ψυχολογία σας.
  • Φαγητό. Φτιάξτε ένα φαγητό που σας αρέσει πολύ. Το αλκοόλ έχει επίσης χαλαρωτικές ιδιότητες αν το συνοδεύσετε με το φαγητό σας, δεν το συνιστούμε, όμως, σε μεγάλες ποσότητες, λόγω των αρνητικών συνεπειών που μπορεί  να επιφέρει.
  • Μπαλκόνι. Αν είστε τυχεροί και έχετε μπαλκόνι ή κάποιον ακάλυπτο χώρο που μπορείτε να βγάλετε καρέκλες και προσφέρεται ο καιρός, καθίστε για λίγο εκεί.

Συντάκτης: Γιώργος Σεβαστός,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.