Τα οφέλη της μεθόδου pilates στην περίοδο της εγκυμοσύνης

Συντάκτης: Μαργαρίτα Πρεφτίτση, Πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια pilates

Η εγκυμοσύνη είναι μια φυσιολογική κατάσταση, όχι μια κατάσταση που σε ακινητοποιεί. Τα τελευταία χρόνια η γυναίκα στην περίοδο της εγκυμοσύνης επιλέγει την άσκηση και πιο συγκεκριμένα τη μέθοδο Pilates, ως έναν ασφαλή τρόπο να φροντίσει το σώμα της και παράλληλα την υγιή εξέλιξη του παιδιού που κυοφορεί.

Κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης οι ανάγκες στην άσκηση θα αλλάξουν κυριολεκτικά, μήνα με τον μήνα και θα χρειαστεί η έγκυος να υιοθετήσει τη ρουτίνα της γυμναστικής της αναλόγως. Τα πολλά οφέλη που έχει να προσφέρει η μέθοδος Pilates κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης κυρίως στο πρώτο τρίμηνο, αλλά και στο δεύτερο και τρίτο τρίμηνο, συνοψίζονται παρακάτω:

  • Διδάσκει την ευαισθητοποίηση του σώματος.

  • Βοηθά στη βελτίωση της στάσης, η οποία με τη σειρά της μειώνει την καταπόνηση στις αρθρώσεις.

  • Μπορεί να σας βοηθήσει να διασφαλίσετε ότι τα συστήματα του σώματός σας (κυκλοφορικό, λεμφικό, αναπνευστικό και πεπτικό) λειτουργούν αποτελεσματικά.

  • Μπορεί να διδάξει δεξιότητες όπως η χαλάρωση και η αναπνοή, οι οποίες θα αποτελούν ανεκτίμητη βοήθεια κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και επίσης κατά τη διάρκεια της ίδιας της γέννας.

  • Με τη βελτίωση της σταθερότητας της λεκάνης, η μέθοδος Pilates μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη του πόνου του πυελικού πλέγματος. Οι ορμονικές αλλαγές στο σώμα επηρεάζουν τους συνδέσμους (οι οποίοι ενώνονται οστό με οστό): συνήθως μαλακώνουν για να επιτρέψουν τη λεκάνη να επεκταθεί κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης . Πολλές φορές αυτό σημαίνει, ωστόσο, ότι πολλές από τις αρθρώσεις σας μπορεί να γίνουν ασταθείς.

Τα οφέλη της μεθόδου pilates στην περίοδο της εγκυμοσύνης

  • Το επιπλέον βάρος του στήθους και η χαλαρότητα των συνδέσμων κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης προκαλούν συχνά προβλήματα στους ώμους και στο λαιμό. Όμως με την ενίσχυση της στάσης και της κίνησης του σώματος, η μέθοδος Pilates μπορεί να βοηθήσει στη μείωση αυτών των προβλημάτων.

  • Οι βαθιές μυϊκές μάζες που ενισχύονται από τις ασκήσεις της μεθόδου Pilates θα βοηθήσουν στην υποστήριξη του αυξανόμενου βάρους του μωρού και από την άλλη μεριά της σπονδυλικής στήλης της εγκύου, δημιουργώντας μια φυσική ζώνη δύναμης. Με λίγα λόγια μειώνεται αρκετά ο πόνος στην πλάτη.

  • Καθώς η εγκυμοσύνη εξελίσσεται, υπάρχει μετατόπιση στο κέντρο βάρους της εγκύου. Αυτό, σε συνδυασμό με την επίδραση των ορμονών στη συνειδητοποίηση των κινήσεων, μπορεί να οδηγήσει σε αλλαγές στην ισορροπία και τον συντονισμό.

  • Πολλά προβλήματα ποδιών, αστραγάλων και γονάτων ξεκινούν κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης εξαιτίας του επιπλέον βάρους που μεταφέρεται, καθώς και της χαλαρότητας των συνδέσμων. Υπάρχουν πολλές ασκήσεις ποδιών που βοηθούν την έγκυο και μπορούν να γίνουν σε καθιστή θέση.

  • Η μέθοδος Pilates μπορεί να βοηθήσει στην προετοιμασία του πυελικού εδάφους για να κρατήσει το αυξημένο βάρος της εγκύου, στη συνέχεια για τη γέννηση του μωρού και για τη μεταγεννητική επαναφορά του σώματος.

  • Τέλος, μπορεί να σας βοηθήσει να προετοιμαστείτε για τις σκληρές συνθήκες εργασίας που θα πρέπει να καταβάλετε καθ’ όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, η λεγόμενη – εξαιρετικά σκληρή δουλειά της καθημερινότητας.

Πέρα από τα οφέλη της μεθόδου Pilates είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι όλες οι έγκυες γυναίκες, ανεξάρτητα από τα επίπεδα γυμναστικής που έχουν κάνει στο παρελθόν και το είδος άσκησης που παρακολουθούν τώρα, πρέπει να ζητούν ιατρική έγκριση από τον γυναικολόγο που τους παρακολουθεί πριν ξεκινήσουν ένα νέο πρόγραμμα άσκησης.

Συνιστάται επίσης να γίνεται τακτικός έλεγχος από τον γυναικολόγο της ασκούμενης κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης της, ως «εγγύηση» ότι είναι ακόμα ασφαλές να ασκείται.

Τέλος, σας συστήνουμε να κάνετε Pilates στη διάρκεια της εγκυμοσύνης, όντας πάντα υπό την καθοδήγηση εξειδικευμένου δασκάλου για την άσκηση, και έχοντας πάντα την σύμφωνη γνώμη του γυναικολόγου σας.

Συντάκτης: Μαργαρίτα Πρεφτίτση, Πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια pilates

Influence:

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1983. Παρακολούθησε από 5χρονών και για 10 χρόνια μαθήματα μπαλέτου (σύστημα R.A.D). Το 2004 γνώρισε για πρώτη φορά ως μαθήτρια τη μέθοδο Pilates…