Τα φώτα και ο ύπνος σου!

Συντάκτης: Σάννα Νάνου, Φιλόλογος και Επιμελήτρια – Διορθώτρια Κειμένων

Τα φώτα και ο ύπνος σου!Το άνοιγμα της λάμπας λίγο πριν τον ύπνο για την ανάγνωση ενός βιβλίου θέτει την υγεία σας σε κίνδυνο. Πράγματι, ο νυχτερινός φωτισμός μπορεί να απορυθμίσει το πρόγραμμα του ύπνου και να διαταράξει το εσωτερικό ρολόι του σώματος. Με τη σειρά της η στέρηση ύπνου μπορεί να οδηγήσει σε ασθένειες όπως η κατάθλιψη, η απώλεια μνήμης, ο καρκίνος.

Οι δυνητικοί κίνδυνοι από τον φωτισμό

Η έκθεση σε ορισμένα φώτα έχει αποδειχθεί επιστημονικά ότι διαταράσσει τον ύπνο, αλλάζει τους κιρκαδικούς ρυθμούς, ενώ επιδεινώνει τα συμπτώματα της ημικρανίας. Αναστέλλει επίσης την ικανότητα του σώματος να παράγει την ορμόνη, μελατονίνη.

Η μελατονίνη είναι ένα μεγάλο μέρος της διαδικασίας του σώματος κατά την προετοιμασία για τον ύπνο. Σας κάνει να κουραστείτε μειώνοντας την εγρήγορσή σας. Τα χαμηλά επίπεδα της μελατονίνης έχουν συνδεθεί με το μεταβολικό σύνδρομο και την παχυσαρκία.

Ο κιρκαδιανός ρυθμός είναι η τεχνική ονομασία για το εσωτερικό ρολόι του σώματος. Είναι ένας 24ωρος κύκλος ελέγχου, όταν το σώμα σας κοιμάται, μαζί με λειτουργίες, όπως η ανάπτυξη, η αρτηριακή πίεση, η όρεξη, η θερμοκρασία του σώματος και η απελευθέρωση ορισμένων ορμονών.

«Οι πρωτογενείς ανθρώπινες ανησυχίες με τις νυχτερινές ώρες φωτισμού περιλαμβάνουν δυνητικές καρκινογόνες επιδράσεις που σχετίζονται με την καταστολή της μελατονίνης, ιδιαίτερα του καρκίνου του μαστού. Άλλες ασθένειες που μπορεί να επιδεινωθούν από την κιρκαδική διακοπή είναι η παχυσαρκία, ο διαβήτης, η κατάθλιψη και διαταραχές της διάθεσης και αναπαραγωγικά προβλήματα» έγραψε ο Αμερικανικός Ιατρικός Σύλλογος στην επίσημη δήλωσή του σχετικά με τον φωτισμό της νύχτας.

Βιολογικός φωτισμός για την καταπολέμηση των αρνητικών επιπτώσεων στην υγεία από ακατάλληλο φωτισμό

Τα φώτα και ο ύπνος σου!Μία εταιρεία στη Φλόριντα παράγει μια σειρά προϊόντων βιολογικού φωτισμού που ισχυρίζονται ότι είναι καλύτερα για την υγεία του ανθρώπου από τους παραδοσιακούς λαμπτήρες.

Η επιστημονική ομάδα διαθέτει προϊόντα που θα δημιουργήσουν διαφορετικές επιπτώσεις, όπως τη διασφάλιση καλύτερου ύπνου ή την προώθηση της εγρήγορσης. Η εταιρεία πιστεύει ότι το κοινό θα πρέπει να γνωρίζει τα σοβαρά προβλήματα υγείας που συνδέονται με την έκθεση σε φως σε λάθος ώρα της ημέρας.

Πάντως, βλαβερές συνέπειες μπορεί να προέλθουν όχι μόνο από το φως λαμπτήρων. Οι υψηλής ενέργειας πηγές φωτός, όπως υπολογιστές, οθόνες τηλεόρασης, tablets και smartphones μπορεί να διαταράξουν σε μεγάλο βαθμό τον ύπνο και την υγεία σας. Και σκεφτείτε πόσοι άνθρωποι χαζεύουν στο Facebook στις 2 π.μ.

Η έκθεση σε πηγές φωτός που διεγείρουν το σώμα κατά τις απογευματινές ώρες θα διαταράξουν σίγουρα τον φυσικό ρυθμό του σώματός σας. Από εδώ και στο εξής απλώς απενεργοποιήστε την τηλεόραση, τον υπολογιστή ή το κινητό δύο ώρες πριν τον ύπνο και απλώς χαλαρώστε με ένα ζεστό μπάνιο και το φως των κεριών.

Συντάκτης: Σάννα Νάνου, Φιλόλογος και Επιμελήτρια – Διορθώτρια Κειμένων

Influence:

Η Σάννα Νάνου γεννήθηκε στην Κοζάνη το 1983. Σπούδασε στο Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής στη Φιλοσοφική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης…