Τα emoticons πληρώνονται αδρά!
Μήπως ήρθε η ώρα να αφήσετε κατά μέρος τα χαριτωμένα μηνύματα; Γιατί οι τσαχπινιές αποδεικνύονται ακριβές. Τα νέα είναι ότι εκείνοι που χρησιμοποιούν τα μικρά εικονίδια που δηλώνουν χαρά, λύπη ή άλλα συναισθήματα σε μηνύματα κειμένου θα μπορούσε να είναι ο λόγος μεγάλων λογαριασμών, σύμφωνα με έρευνα του BBC.
Σύμφωνα με το BBC η Ιστοσελίδα Καταναλωτών MoneySavingExpert έχει λάβει μεγάλο αριθμό καταγγελιών σχετικά με το θέμα. Φαίνεται να έχει επηρεάσει τα παλαιότερα μοντέλα τηλεφώνων, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων συσκευών της Samsung και της Apple.
Στη Σκωτία, μια γυναίκα παρέλαβε λογαριασμό συνολικού ύψους άνω των 1000£ μετά την προσθήκη emoticons σε μηνύματα.
Θλιμμένο πρόσωπο
Το θέμα περιστρέφεται γύρω από το πώς η συσκευή ερμηνεύει τις εικόνες, που είναι γνωστές ως emoticons ή emojis.
Σε ορισμένες περιπτώσεις, ειδικά σε παλαιότερες συσκευές, τα emoticons μετατρέπονται σε MMS μηνύματα (υπηρεσία multi-media), τα οποία μπορεί να κοστίσουν μέχρι και 4 ευρώ το καθένα ανάλογα με το δίκτυο.
Η MoneySavingExpert διαπίστωσε επίσης ότι σε ορισμένες περιπτώσεις οι χρήστες δημιουργούν τις δικές τους εικόνες από τελείες, κόμματα και παρενθέσεις με αποτέλεσμα να ανεβαίνουν τα τέλη.
«Πολλοί χρήστες παραπονιούνται για τους υπέρογκους λογαριασμούς μέσα από την αποστολή μηνυμάτων κειμένου» δήλωσε ο Guy Anker, αρχισυντάκτης στο BBC. Η Paula Cochrane είπε στην Daily Record ότι δεν είχε ιδέα ότι τα emoticons χρεώνονταν ως εικονομηνύματα.
Απεριόριστα κείμενα
Ο κ. Anker πιστεύει ότι οι επιχειρήσεις πρέπει να αναλάβουν το μερίδιο ευθύνης. «Αξίζει να διαμαρτύρεται κανείς για τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας, αν δεν έγινε αρκετά σαφές ότι χρεώνεται κανείς για ένα μήνυμα με εικόνα» είπε. «Γιατί κάποιος που στέλνει ένα μήνυμα κειμένου να σκεφτεί ότι στέλνει εικονομήνυμα;»
«Αν στείλετε πολλά από αυτά υπερβαίνετε τον λογαριασμό σας πολύ γρήγορα» τόνισε. Μάλιστα, εάν ένας πελάτης χρησιμοποιεί smartphone για την αποστολή μηνυμάτων κειμένου σε περισσότερα από ένα άτομα ταυτόχρονα, θα μπορούσε να καταλογιστεί ως αποστολή ενός MMS. Μπορεί επίσης να συμβεί όταν το μήνυμα περιέχει εικόνες, emoticons και σύμβολα ή μια διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Και μερικές εφαρμογές (όπως το Facebook), που ενσωματώνονται στη λίστα επαφών στο κινητό μπορεί να επιφέρει υπέρογκα ποσά.
«Για να σταματήσει να συμβαίνει αυτό, οι πελάτες θα πρέπει να βεβαιωθούν ότι δεν ενσωματώνουν σύμβολα, εικόνες ή emoticons και επίσης να απενεργοποιήσουν την ενοποίηση της λίστας επαφών τους με εφαρμογές όπως το Facebook.»
Βέβαια, μερικά smartphones ενημερώνουν τους πελάτες, όταν ένα SMS έχει μετατραπεί σε ένα MMS.
Σε κάθε περίπτωση, ο κ. Anker συνιστά στους χρήστες να ελέγχουν τακτικά τους λογαριασμούς τους και την ανάγκη εξέτασης της χρήσης δωρεάν υπηρεσιών ανταλλαγής μηνυμάτων, όπως το iMessage της Apple (η οποία είναι δωρεάν) ή το WhatsApp.