Τα do’s and don’t’s της δίαιτας

Συντάκτης: Βάλια Αλεξοπούλου

Όλες οι δίαιτες σκοντάφτουν στην εφαρμογή τους. Όσο είμαστε στο σπίτι, κουτσά στραβά, τα καταφέρνουμε να τηρήσουμε το πρόγραμμα διατροφής μας. Όταν όμως βρισκόμαστε έξω και ερχόμαστε αντιμέτωποι με τους πειρασμούς, τότε αρχίζουν τα δύσκολα. Τι να φάμε λοιπόν όταν βγαίνουμε για διάλειμμα από τη δουλειά; Στο μπαρ, στην ταβέρνα, στο ουζερί όταν βγαίνουμε έξω με φίλους; Ακολουθούν χρυσά tips που θα σας βγάλουν από τη δύσκολη θέση όταν χρειάζεται.

Κάνε ένα καλό ξεκίνημα το πρωί

Dont

Ένα μοιραίο λάθος που κάνουν πολλοί είναι να ξεκινάνε τη μέρα τους μόνο με καφέ, στην προσπάθειά τους να μειώσουν τις θερμίδες που καταναλώνουν μέσα στην ημέρα. Όταν όμως δεν τρως τίποτα στην αρχή της μέρας, θα πεινάς πολύ περισσότερο αργότερα, με αποτέλεσμα να φας ό,τι υπάρχει πρόχειρο εκείνη τη στιγμή. Και συνήθως τα «πρόχειρα», είναι και τα πιο παχυντικά (βλέπε σφολιάτες, σοκολάτες, χάμπουργκερ κ.λ.π.).

Do

Διάλεξε για πρωινό τροφές που περιέχουν υδατάνθρακες, γιατί μετατρέπονται σε γλυκόζη, που είναι η κύρια πηγή ενέργειας για τον οργανισμό.

Τι να επιλέξεις σε μια καντίνα

Dont

Πες όχι στα οινοπνευματώδη ποτά. Το αλκοόλ αφυδατώνει τον οργανισμό, με αποτέλεσμα να αισθάνεσαι κούραση και ατονία.

Όχι και στα παγωτά με πολλά λιπαρά, γιατί έχουν πολλές θερμίδες και επιβαρύνουν το πεπτικό σύστημα.

Do

Διάλεξε φυσικούς χυμούς που προσφέρουν πολλές βιταμίνες και ιχνοστοιχεία και ενυδατώνουν τον οργανισμό.

Πες ναι στο απλό τοστ με τυρί και ζαμπόν (κατά προτίμηση χωρίς βούτυρο). Δίνει έναν καλό συνδυασμό υδατανθράκων και πρωτεϊνης.

Ναι φυσικά και στο νερό που είναι απαραίτητο για όλη την ημέρα, γιατί αναπληρώνει τα υγρά που χάνουμε μέσα στην ημέρα.

Τι καταναλώνουμε στην ταβέρνα

Dont

Πες όχι στα πολλά ορεκτικά, ειδικά αυτά που έχουν σάλτσα και συνδυάζονται με ψωμί. Έχουν πολλές θερμίδες και δεν σου αφήνουν περιθώρια να απολαύσεις το κυρίως πιάτο.

Απόφυγε επίσης τα παχυντικά επιδόρπια. Προτίμησε ένα ζελέ, φρούτα ή γρανίτες.

Do

Ναι στα φρέσκα λαχανικά. Προτίμησε σαλάτες εποχής ή βραστά λαχανικά, γιατί περιέχουν λίγες θερμίδες και πολλές βιταμίνες.

Προτίμησε βραστά ή ψητά πιάτα. Συνήθως δεν έχουν μαγειρευτεί με λίπη και έτσι έχουν λιγότερες θερμίδες.

Στο ουζερί

Dont

Απόφυγε τους τηγανητούς μεζέδες όπως καλαμαράκια, πατάτες, κολοκυθάκια κ.λ.π. Είναι φτωχοί σε βιταμίνες και πλούσιοι σε λιπαρά.

Do

Ναι στις ποικιλίες με τα πολλά λαχανικά και τα θαλασσινά, που είναι πλούσια σε διατροφικά στοιχεία, έχουν λιγότερα λιπαρά και ικανοποιούν την πείνα.

Ναι και στο ουζάκι, αραιωμένο με νερό, γιατί έχει λιγότερες θερμίδες από την μπύρα.

Στο μπαρ

Dont

Απόφυγε τα κοκτέιλ γιατί έχουν πολλές θερμίδες και απορροφώνται γρήγορα. Διάλεξε καλύτερα σκέτα ποτά, όπως ουίσκι, βότκα, τζιν.

Όχι και στους ξηρούς καρπούς και γενικά στα αλμυρά σνακ. Έχουν πολύ αλάτι που συμβάλλει στην κατακράτηση υγρών, κατά συνέπεια διψάς και θέλεις να πιεις κι άλλο.

Do

Πες ναι στο κρασί και ειδικά στο κόκκινο. Κάνει καλό στο καρδιαγγειακό σύστημα και έχει λιγότερες θερμίδες.

Πιες πολύ νερό για να αποφύγεις την αφυδάτωση του οργανισμού που προκαλεί το αλκοόλ. Ιδανικά ένα ποτήρι για κάθε ποτό.

Συντάκτης: Βάλια Αλεξοπούλου,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr