Οι αναζητήσεις στο Google για πληροφορίες σχετικά με το μελάνωμα και τον καρκίνο του δέρματος αυξάνονται κατά τους θερινούς μήνες, …
Τα Doodles της Google γεννήθηκαν από ένα γραφιστικό αστείο
Tα βλέπουμε κάθε μέρα και παραδεχόμαστε όλοι πως είναι πολύ έξυπνα και διαφωτιστικά για προσωπικότητες και γεγονότα που σημάδεψαν την ιστορία. Ο λόγος για του doodles που έκρυβαν για χρόνια τον πιο διάσημο «άγνωστο» καλλιτέχνη.
Αυτές οι γραφιστικές, “καλλιτεχνικές” πινελιές που δίνονται κάθε μέρα στo λογότυπο της νούμερο ένα μηχανής αναζήτησης του Ίντερνετ κρύβουν μια πολύ όμορφη και αστεία ιστορία γέννησης, καθώς και την ανάδειξη του-τότε- 32χρονου γραφίστα Ντένις Χουάνγκ στον πιο διάσημο άγνωστο καλλιτέχνη της ηλεκτρονικής εποχής.
Μια μουτζούρα…καλλιτεχνική
Η λέξη «doodle» σημαίνει σκαρίφημα στα αγγλικά, ένα πρόχειρο σχέδιο, όπως αυτές που κάνει κάποιος αφηρημένος όταν μιλάει στο τηλέφωνο. Η παρήχηση με τη λέξη «google» ήταν ό,τι πρέπει για δώσει το όνομα Google Doodle και από τις αρχές του 2000 το «αστείο» που ξεκίνησε σε ένα υπόγειο γκαράζ, ανατέθηκε σε έναν φιλόδοξο γραφίστα να το συνεχίσει προκειμένου να εορταστούν ή να τιμηθούν κάποιες ιδιαίτερες μέρες του χρόνου.
«Κλειστό» λόγω φεστιβάλ!
Όλα ξεκίνησαν στα τέλη της δεκαετίας του 90’, όταν ο Λάρι Πέιτζ και Σέρτζι Μπριν, υπέγραψαν την πρώτη τους εμπορική συμφωνία που του απέφερε τα πρώτα από τα δισεκατομμύρια δολάρια που θα ακολουθούσαν. Ήθελαν λοιπόν να το γιορτάσουν πηγαίνοντας σε ένα φεστιβάλ τέχνης και μουσικής, στο Burning Man Festival, στην έρημα της Νεβάδας. Η λύση ήταν ένα εικονίδιο που παρέπεμπε στο φεστιβάλ και το οποίο εμφανίστηκε κάτω από το λογότυπο της Google.
Το γραφιστικό αστείο ήταν μόνο η αρχή
Η αναφορά στο φεστιβάλ ήταν μια ένδειξη «επιστρέφω αμέσως» και ενημέρωση των λιγοστών τότε πελατών ότι οι υπεύθυνοι λείπουν από το γκαράζ για πιο σημαντικές δουλειές! Τα μεγαλύτερα αστείο όμως γίνονται σοβαρά όταν η πελατεία μεγαλώνει και η γραφιστική τέχνη ενώνεται γόνιμα με το τμήμα μάρκετιννγκ.
Ο τότε 32χρονος γραφίστας που ανέλαβε τις παραλλαγές των doodles
Πρόκειται για τον Ντένις Χουάνγκ, τον υπεύθυνο γραφίστα από το 2000 -και για πολλά χρόνια- για κάθε παραλλαγή που γινόταν πάνω στο σήμα της Google. Το πρώτο του διεθνές σκαρίφημα εμφανίστηκε στις 14 Ιουλίου του 2000 και είχα να κάνει με την εθνική γιορτή της Γαλλίας. Έκτοτε μπορεί και να έφθανε τον σχεδιασμό 50 dooddles το χρόνο για την Google. Οι πιο αγαπημένες δημιουργίες του είναι η «Κραυγή» προς τιμήν του Έντβαρτ Μουνχ, η περούκα πάνω στο γράμμα «ο» προς τιμήν του Μότσαρτ και τα doodles για τον Πικάσο, τον Μικελάντζελο και τον Βαν Γκογκ. Κάπως έτσι ο Ντένις Χουάνγκ θα λέγαμε ότι έγινε ο πιο διάσημος «άγνωστος» καλλιτέχνης της ηλεκτρονικής εποχής.
Πληκτρολογώντας doodle4google μπορείτε να κάνετε τις δικές σας προτάσεις για το επόμενο doodle και να δείτε ποιες προτάσεις προκρίθηκαν!