Συμπληρώματα διατροφής για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού

Συντάκτης: Αναστάσιος Χριστόπουλος

Μετά την κρίση του κορωνοϊού το ανοσοποιητικό σύστημα μας έχει γίνει αρκετά πιο αδύναμο. Μάθετε πως μπορείτε να το τονώσετε με τα κατάλληλα συμπληρώματα διατροφής.

Η δυνατότητα του οργανισμού μα σαν αντιμετωπίζει παθογόνους μικροοργανισμούς και ασθένειες είναι μια από τις πιο σημαντικές του λειτουργίες. Υπεύθυνο για αυτήν την εργασία αυτή είναι το ανοσοποιητικό μας σύστημα και ακόμα και αυτό μερικές φορές χρειάζεται μια ενίσχυση ώστε να δράσει αποτελεσματικά. Εδώ παρεμβαίνει η σύγχρονη επιστήμη η οποία μας έχει προσφέρει αρκετά συμπληρώματα για να το πετύχουμε.

Συμπληρώματα διατροφής για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού

Βιταμίνη C 

Ίσως η πιο βασική βιταμίνη η οποία ενισχύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Συγκεκριμένα, η βιταμίνη C βοηθά στην δράση αρκετών κυττάρων του ανοσοποιητικού συστήματος. Επιπλέον, εκτός από αυτό έχει και σημαντική αντιοξειδωτική δράση δρώντας κατά των ελεύθερων ριζών οι οποίες προκαλούν αρκετές βλάβες στον ανθρώπινο οργανισμό. Οι μελέτες μάλιστα δείχνουν ότι η βιταμίνη C μπορεί να βοηθήσει να μειώσει την διάρκεια του απλού κρυολογήματος κατά μερικές μέρες.

Συμπληρώματα διατροφής για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού

Βιταμίνη D

Η βιταμίνη αυτή είναι σημαντική για την αντιφλεγμονώδη δράση της για την δράση της κατά των ασθενειών. Επηρεάζει κάποια κύτταρα του αίματος, πιο συγκεκριμένα τα μακροφάγα κύτταρα και τα μονοκύτταρα. Σε αρκετούς ανθρώπους αυτή βιταμίνη είναι ατελής και ως εκ τούτου δεν μπορεί να δράσει κανονικά. Τα συμπληρώματα διατροφής μπορούν να αυξήσουν τα επίπεδα της συγκεκριμένης βιταμίνης και κατά συνέπεια να ενδυναμώσουν το ανοσοποιητικό μας.

Ψευδάργυρος

Ο ψευδάργυρος είναι ένα από τα βασικότερα ιχνοστοιχεία του οργανισμού. Αρκετοί άνθρωποι έχουν έλλειψη από αυτό το συστατικό. Μελέτες από διάφορα πανεπιστήμια αποδεικνύουν την σύνδεση του ψευδαργύρου με αναπνευστικά προβλήματα. Επιπλέον,η έλλειψη σιδήρου έχει άμεσες επιδράσεις στον οργανισμό όπως ότι νιώθουμε ένα αίσθημα αδυναμία, το ίδιο το ανοσοποιητικό μας λειτουργεί λιγότερο αποδοτικά και υπνηλία.

Συμπληρώματα διατροφής για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού

Βιταμίνες του συμπλέγματος Β

Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β συμβάλλουν αρκετά στην υγεία του ανοσοποιητικού συστήματος. Οι πιο σημαντικές βιταμίνες είναι οι Β6 και Β12 αλλά αρκετοί άνθρωποι δεν μπορούν να συνθέσουν τις επαρκείς ποσότητες ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες ολόκληρου του οργανισμού.

Εν κατακλείδι λοιπόν, οι βιταμίνες και τα συμπληρώματα βιταμινών και ιχνοστοιχείων είναι αρκετά σημαντικά για το ανοσοποιητικό μας. Όμως δεν μπορούν με τίποτα να αναπληρώσουν μια υγιεινή διατροφή, τις καλές μας συνήθειες όπως η γυμναστική ή το να μην καπνίζουμε. Η λήψη τέτοιων βοηθημάτων και συμπληρωμάτων πρέπει να γίνεται όταν υπάρχει ανάγκη και όταν η διατροφής μας δεν μπορεί να καλύψει τις πραγματικές ανάγκες.

Συντάκτης: Αναστάσιος Χριστόπουλος,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.