Σωστή διατροφή για καλή διάθεση

Συντάκτης: Παναγιώτα Αποστολοπούλου

Προτιμήστε την υγιεινή και σωστή διατροφή εάν θέλετε να έχετε μια ζωή χωρίς εντάσεις άγχος και νεύρα. Είναι γεγονός πως ζούμε σε δύσκολες μέρες. Το στρες, τα νεύρα, οι εντάσεις βρίσκονται συνεχώς στην καθημερινότητα σας και δε λένε φύγουν. Εσείς αντί να αποφεύγετε τέτοιες καταστάσεις με τη διατροφή που κάνετε τις επιβαρύνετε περισσότερο τροφοδοτώντας τον οργανισμό με ουσίες που δεν είναι κατάλληλες για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού και παράλληλα οδηγούν στην κατάθλιψη.

Για να νικήσετε λοιπόν τη κατάθλιψη και άλλες τέτοιες δυσάρεστες καταστάσεις πρέπει να εφοδιάσετε τον οργανισμό σας με τα κατάλληλα όπλα, με τις κατάλληλες τροφές ώστε να μη παίρνει τέτοιες άχρηστες και καταθλιπτικές ουσίες. Καθημερινώς πρέπει να τρώτε μόνο τροφές που οδηγούν τον οργανισμό στο να έχει μια καλή διάθεση αλλά και στο σώμα σας να υπάρχει μια ευεξία.

Για να βρίσκεστε σε εγρήγορση και να έχετε αυτοσυγκέντρωση προτιμήστε να φάτε σολωμό ή λευκά ψάρια τα οποία περιέχουν πρωτεΐνες και τα απαραίτητα λιπαρά οξέα, ενώ παράλληλα μειώνουν και τη κατάθλιψη.

Ένα θέλετε να ανεβάσετε τη διάθεση σας προτιμήστε να φάτε ουσίες που έχουν ανεβασμένη τη παραγωγή σεροτονίνης όπως γαλοπούλα, βοδινό κρέας, αρνί, χοιρινό κρέας, τυριά, σπόροι κολοκύθας, φιστίκια, φασόλια, ρέγα, αυγά πουλερικά, μακαρόνια και ψωμί (ολικής άλεσης), τα οποία είναι πλούσια υδατάνθρακες και σε τρυπτοφάνη. Έαν θέλετε να χαρίσετε ενέργεια στον οργανισμό σας να φάτε ένα αβγό, το οποίο είναι πλούσιο σε ψευδάργυρο.

Τροφές οι οποίες είναι αρκετά αντικαταθλιπτικές και θα σας βοηθήσουν στο να έχετε μια καλύτερη ψυχολογική κατάσταση είναι η μπανάνα, η οποία είναι πηγή απλών και σύνθετων υδατανθράκων, προσφέρει ευεξία και τροφοδοτεί τον οργανισμό με γλυκόζη προλαμβάνοντας την απότομη πτώση της διάθεσης.

Η επόμενη τροφή ίσως ακουστεί λίγο περίεργη είναι όμως αρκετά σημαντική για τον οργανισμό. Είναι η μπίρα. Η μπίρα σύμφωνα με έρευνες χαρίζει ευτυχία περιέχει βιταμίνη Β και κάνει ευκολότερη τη κοινωνική ενσωμάτωση του ατόμου. Μία άλλη αντικαταθλιπτική επίσης ουσία είναι και η μαύρη σοκολάτα. Η μαύρη σοκολάτα είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες και σε τρυπτοφάνη ενώ περιέχει σημαντικές ποσότητες σεληνίου και μαγνησίου, που ενισχύουν τη καλή διάθεση.

Πλούσιοι σε μαγνήσιο και εξίσου αντικαταθλιπτικοί είναι και οι ξηροί καρποί. Πρόκειται για μια τροφή που ηρεμεί το νευρικό σύστημα.

Απαραίτητη επίσης τροφή για τον οργανισμό είναι και το σπανάκι, το οποίο είναι πλούσιο σε φυλλικό οξύ και βασικό αντικαταθλιπτικό όπως επίσης και οι φακές, τα μαύρα φασόλια, τα σπαράγγια και τα σέσκουλα.

Τέλος δε θα πρέπει να παραλείψουμε και τον καφέ ο οποίος όταν πίνεται στη σωστή ποσότητα τονώνει, βελτιώνει τη διάθεση, τις επιδόσεις και ενισχύει το μεταβολισμό.

Συντάκτης: Παναγιώτα Αποστολοπούλου,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.