Συμβουλές για να μη μένουν οι υποσχέσεις απραγματοποίητες

Συντάκτης: Ασημίνα Σταυρίδη

Όλοι οι άνθρωποι είμαστε το ίδιο ευάλωτοι και τρωτοί απέναντι στις δυσκολίες, ιδιαίτερα αν μας επισκέπτονται σε μια στιγμή που δεν τις περιμένουμε. Και δεν μιλάμε μόνο για τις τωρινές συνθήκες, αλλά και για άλλου είδους περιστάσεις που έχουμε κατά καιρούς συναντήσει στην πρότερη, κανονική ζωή μας. Πόσες φορές δεν μας έχουν δώσει μια υπόσχεση που δεν έχουν τηρήσει; Και πόσες φορές έχουμε δώσει και εμείς μια υπόσχεση που αθετήσαμε; Αν θέλετε να τηρείτε τις υποσχέσεις που δίνετε για να διατηρείτε την αξιοπιστία σας, ακολουθήστε τα ακόλουθα βήματα που θα σας βοηθήσουν.

Μη δίνετε υποσχέσεις που δεν μπορείτε να τηρήσετε

Καλύτερα να δείξουμε αξιοπιστία παρά ψεύτικη καλοσύνη. Είναι κατανοητό πως πολλές φορές είμαστε ευάλωτοι στην κοινωνική πίεση των περιστάσεων ή στην ψυχολογική πίεση των άλλων ατόμων να κάνουμε κάτι. Ας βρούμε τα όριά μας για να μην (συνεχίσουμε να) είμαστε μαριονέτες των άλλων.

Μη λειτουργείτε υπό πίεση ή ενοχικά

Σκόπιμο είναι να βρούμε τι είναι αυτό που μας πιέζει κάθε φορά στο να δώσουμε μια υπόσχεση σε κάποιον. Ας κοιτάξουμε την αλήθεια κατάματα και ας εντοπίσουμε τυχόν στρες ή ενοχικά σύνδρομα. Το να φροντίζουμε την ψυχική μας υγεία είναι εξίσου σημαντικό με το να φροντίζουμε τη σωματική, ίσως και πιο κρίσιμο.

Μάθετε να λέτε «όχι» και να είστε ειλικρινείς

Ας πάψουμε να είμαστε τα «καλά παιδιά» που κάνουν ό,τι θέλουν οι άλλοι. Ας οχυρωθούμε απέναντι στις ανάγκες και τις επιθυμίες τους. Πολλά είναι πράγματα που νομίζουμε εμείς ότι σκέφτονται και θέλουν. Ας μιλήσουμε μαζί τους και ας τους πούμε ευθέως τι μπορούμε να δώσουμε κάθε φορά. Καλύτερα να σας μισήσει κάποιος νωρίς και να γλιτώσετε και οι δύο από κάτι, παρά να ζημιωθεί και να σας μισήσει. Θελει πυγμή να πεις την αλήθεια.

Δείξτε ανωτερότητα

Τέλος πάντων, ακόμη και αν βρεθήκαμε στη θέση να υποστούμε μια αθέτηση υπόσχεσης, ας συγχωρήσουμε και ας το αφήσουμε. Ποτέ δεν θα το ξεχάσουμε, βέβαια, και πάντα θα ξέρουμε τι να περιμένουμε από τις δυνατότητες του καθενός. Το ίδιο και αν φταίξαμε και το αναγνωρίζουμε.

Ανώτερος είναι αυτός που δέχεται τη συγγνώμη, αλλά το ίδιο ή και περισσότερο είναι όποιος τη ζητά· ακόμη και αν το θέμα αφορούσε κάτι πολύ σοβαρό, ακόμη και αν εμείς ἠ ο άλλος περιμέναμε στήριξη και βοήθεια. Θα μας συγχωρήσουν, αλλά καλό είναι, επίσης, να μην έχουμε πολλές προσδοκίες.

Συντάκτης: Ασημίνα Σταυρίδη,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.