Συμβουλές για να δουλέψουμε αποδοτικά από το σπίτι χωρίς να χάσουμε το μυαλό μας

Συντάκτης: Flowmagazine

Η εξάπλωση του κορονοϊού γίνεται με γρήγορους ρυθμούς παγκοσμίως και τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (Centers for Disease Control and Prevention) συνιστούν την κοινωνική αποστασιοποίηση ως έναν από τους τρόπους καταπολέμησης εξάπλωσης του ιού. Ένας μεγάλος αριθμός εργαζομένων σε επιχειρήσεις και ομίλους ανά τον κόσμο έχει ήδη καθιερώσει εργασία εξ αποστάσεως για προληπτικούς λόγους. Και ενώ η εργασία από το σπίτι μπορεί να μοιάζει μια ευχάριστη εμπειρία, δεδομένου ότι βρισκόμαστε στον προσωπικό μας χώρο και υπάρχει περισσότερη άνεση, για πολλούς είναι μια δύσκολη κατάσταση.

Σίγουρα, η εργασία από το σπίτι έχει τα προνόμιά της. Βρισκόμαστε συνέχεια στο σπίτι για να παραλαμβάνουμε παραγγελίες, μπορούμε να δουλεύουμε με μουσική υπόκρουση, δεν υπάρχει ο θόρυβος του γραφείου και ίσως αισθανθούμε περισσότερο παραγωγικοί. ΄Ομως η μοναξιά για κάποιο χρονικό διάστημα πιθανόν να φέρει το αντίθετο αποτέλεσμα και να αρχίσουμε να χάνουμε την αίσθηση του εαυτού μας.

Αν ο εργοδότης μάς έχει ζητήσει να δουλέψουμε από το σπίτι, πρέπει να ακολουθήσουμε μια στρατηγική, ώστε να διατηρήσουμε τον επαγγελματισμό και την ψυχραιμία μας:

Αρχικά, πρέπει να κατανοήσουμε ότι η εργασία από το σπίτι είναι πολυτέλεια και ότι πολλοί δεν έχουν αυτήν τη δυνατότητα, γεγονός που, στις ημέρες που διανύουμε, είναι ανησυχητικό για τη δημόσια υγεία.

Αν ακολουθήσουμε τις παρακάτω συμβουλές, θα έχουμε μια επιτυχημένη ρουτίνα και καλή απόδοση για όσο καιρό εργαστούμε από το γραφείο του σπιτιού μας. Τι πρέπει λοιπόν να κάνουμε;

Να ντυθούμε

Είναι σίγουρα ελκυστική η εργασία από το σπίτι φορώντας πιτζάμες και με το λάπτοπ στο κρεβάτι, όμως καλό είναι να σηκωθούμε και να ντυθούμε, όπως θα κάναμε αν ετοιμαζόμασταν για να πάμε στον χώρο εργασίας. Αν παραμείνουμε με τις πιτζάμες, θα αντεπεξέλθουμε στα καθήκοντά μας με πιο αργό ρυθμό.

Να έχουμε έναν σωστό χώρο εργασίας

Είναι λάθος να δουλέψουμε στο κρεβάτι, τον καναπέ, την πολυθρόνα, παρά μόνο αν δεν υπάρχουν άλλες επιλογές. Καλό θα είναι να χρησιμοποιήσουμε ένα τραπεζάκι του καφέ ως γραφείο ή οτιδήποτε μπορεί να στηρίξει το λάπτοπ για ένα μεγάλο μέρος της ημέρας. Προσοχή όμως στην υπερθέρμανση του φορητού υπολογιστή. Ας φροντίσουμε αυτόν τον προσωρινό χώρο εργασίας και ας τον διατηρήσουμε καθαρό και με λίγα αντικείμενα, ώστε να γίνεται η δουλειά πιο σωστά.

Να βγούμε έξω

Κάθε δυο ή τρεις μέρες μετά από παραμονή στο σπίτι, καλό θα ήταν να βγούμε έξω, να δουλέψουμε για λίγες ώρες σε μια καφετέρια και, γενικά, να αναπνεύσουμε καθαρό αέρα και να αλλάξουμε σκηνικό. Αν έχουμε κατοικίδια στο διαμέρισμα, η βόλτα θα γίνει χωρίς ενοχές. Όλα αυτά υπό την προϋπόθεση ότι δεν βρίσκεται ολόκληρη η πόλη ή η χώρα σε καραντίνα.

Να συμβιώσουμε αρμονικά με τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας

Σε περίπτωση που μείνουμε σε εθελοντική καραντίνα, είναι σημαντικό να ενημερώσουμε για το πρόγραμμά μας τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας, ώστε να υπάρξει σεβασμός και να λειτουργήσει καλύτερα η εργασία από το σπίτι. Γι’ αυτόν τον λόγο είναι απαραίτητοι οι κανόνες καλής συμβίωσης, κυρίως σε περίπτωση που υπάρχουν παιδιά στο σπίτι λόγω κλεισίματος των σχολείων.

Να επικοινωνούμε με τους συναδέρφους μας

Η εργασία εξ αποστάσεως μπορεί να προκαλέσει συναισθήματα μοναξιάς και κοινωνικού άγχους. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα επαγγελματικά εργαλεία όπως το Slack είναι ο καλύτερός μας φίλος σε αυτές τις περιπτώσεις. Μπορούμε να επικοινωνήσουμε με τους συναδέλφους μας ανά πάσα στιγμή είτε για δουλειά, είτε για να σχολιάσουμε οτιδήποτε που δεν σχετίζεται με αυτήν. Με αυτόν τον τρόπο, δεν αισθανόμαστε πλέον μόνοι.

Όχι τηλεόραση

Αποφεύγουμε την τηλεόραση, εκτός αν εργαζόμαστε σε αίθουσα σύνταξης ή άλλο δημοσιογραφικό μέσο και πρέπει να ενημερωνόμαστε συνέχεια για την επικαιρότητα. Η τηλεόραση, ως θόρυβος μέσα στο σπίτι, τις περισσότερες φορές μας αποσυντονίζει από τις αρμοδιότητες της δουλειάς, δημιουργώντας άγχος και σύγχυση. Αν, ωστόσο, υπάρχει επιθυμία για «λευκό θόρυβο» (white noise), η χαλαρωτική μουσική είναι η καλύτερη λύση.

Να ετοιμάσουμε ωφέλιμα σνακ

Ο πιο συνηθισμένος περισπασμός είναι η βόλτα στην κουζίνα και, πιο συγκεκριμένα, στο ντουλάπι και το ψυγείο για κατανάλωση σνακ, χωρίς απαραίτητα να πεινάμε. Όμως θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί και να προτιμούμε υγιεινά σνακ, όπως ένα καρότο, μια μπάρα δημητριακών, μια μπανάνα, ένα μήλο, ή να μαγειρέψουμε από το προηγούμενο βράδυ, ώστε να υπάρχει αρκετή ποσότητα φαγητού στο ψυγείο.

Πηγή: huffingtonpost.gr

Συντάκτης: Flowmagazine,

Influence:

Ο στόχος του flowmagazine.gr είναι να προβάλλει τις θετικές ιδέες, δράσεις και πληροφορίες από την Ελλάδα και τον κόσμο…