Σεμινάριο “Πώς να δημιουργήσεις τη δική σου επιχείρηση” από το Believe in You

Συντάκτης: Μαρία Κρίβα

O κύκλος σεμιναρίων του Believe in You για το Χτίσιμο Καριέρας ολοκληρώθηκε. Η κα Ξυραφά παρέδωσε επιχειρηματικές συμβουλές στο τελευταίο σεμινάριο που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 10 Οκτωβρίου στα Ι.Ι.Ε.Κ. ΔΕΛΤΑ με θέμα «Πώς να δημιουργήσεις τη δική σου επιχείρηση».

Αυτή τη φορά, σηκώσαμε όλοι τα μανίκια και βάλαμε κάτω τις επιχειρηματικές μας ιδέες, προσπαθήσαμε να σχεδιάσουμε ένα επιχειρηματικό πλάνο και εντοπίσαμε ορισμένα tips επιτυχίας. Στη θεωρία, είναι όλα απλά και κατανοητά. Η δυσκολία – και η πρόκληση – έρχεται όταν προσπαθείς να οραματιστείς ρεαλιστικά πώς θα φτιάξεις μια επιχείρηση. Από την εύρεση της σωστής ιδέας μέχρι τη χρηματοδότησή της, ο δρόμος για το στήσιμο της επιχείρησης είναι μακρύς, πόσο μάλλον ο δρόμος για την επιτυχία.

‘Εν αρχεί είναι η ιδέα’ προλόγησε η κα Ξυραφά και ακολούθησε αντίστοιχη ερώτηση. «Ποιές είναι οι επιχειρηματικές σας ιδέες;» Πρέπει να είναι απλές, κατανοητές, σύντομες για να μπορεί να καταλάβει κάποιος εύκολα περί τίνος πρόκειται. Παράλληλα, πρέπει να είναι μοναδικές. Μια «καλή» ιδέα είναι αυτή που απαντά σε μια ανάγκη που δεν ικανοποιείται, που αναφέρεται σε ένα προϊόν που δεν υπάρχει παρόμοιο.

Έτσι, το σεμινάριο απέκτησε αμέσως ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Πώς θα φτάσουμε από μια φαινομενικά ημιτελή και αδύναμη ιδέα, σε ένα πλήρες και ολοκληρωμένο επιχειρηματικό σχέδιο; Όλα είναι θέμα σχεδιασμού. Αν και φαίνεται να απουσιάζει από τον ελληνικό τρόπο σκέψης, ο σχεδιασμός είναι αυτός που θα καθορίσει τα βήματα για την ίδρυση της επιχείρησης και σε μετέπειτα στάδιο, θα συμβάλει στην επιτυχία.

Κατά τη διαδικασία του σχεδιασμού, η ιδέα θα πρέπει να αποκτήσει νόημα, να γίνει συγκεκριμένη και τελικά, να οδηγήσει στα επόμενα καθοριστικά βήματα. Οτιδήποτε αντιπροσωπεύει μια επιχείρηση – προϊόν, διαφήμιση, τοποθέτηση, διανομή, κοινό, ανθρώπινο δυναμικό – περιστρέφεται γύρω από την έννοια της ιδέας. Όλα αυτά τα επιμέρους βήματα και ακόμα περισσότερα, αποτελούν κύρια στάδια του σχεδιασμού. Ακολουθούν ο καθορισμός του κόστους, το μάρκετινγκ, το ανθρώπινο δυναμικό και η ομάδα. Βήματα που έχουμε – ίσως συγκεχυμένα – στο μυαλό μας.

Τέλος, και αρχή, είναι το προφίλ του επιχειρηματία, που ή το έχεις ή δεν το έχεις. Μπορείς να δουλεύεις ακούραστα; Λαμβάνεις τις ευθύνες των αποφάσεών σου; Αναλαμβάνεις πρόθυμα την αρχηγία; Έχεις εντοπίσει τις αδυναμίες σου; Αυτά και πολλά ακόμα ερωτήματα αποτελούν σημάδια που διαχωρίζουν τον γεννημένο επιχειρηματία από τον «θα μου άρεσε να ήμουν» επιχειρηματία.

Η θεωρία γύρω από την επιχειρηματικότητα και το μάρκετινγκ είναι πολύ λεπτομερής και ευρέως διαθέσιμη. Όμως, αν έπρεπε να κρατήσω μερικά βασικά μηνύματα από το σεμινάριο, θα ήταν σίγουρα το πάθος, ο σχεδιασμός και η ομαδικότητα· συστατικά που φέρνουν την επιτυχία πιο κοντά.

Το Believe in You έρχεται με νέο κύκλο σεμιναρίων με θέμα τις Ανθρώπινες Σχέσεις. Για περισσότερες πληροφορίες και για να δηλώσετε συμμετοχή, πατήστε εδώ.

Συντάκτης: Μαρία Κρίβα,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.