Σεμινάριο Believe In You «Διαχείριση Συγκρούσεων»: Τι αποκομίσαμε
Το μέγεθος και ο ρυθμός των αλλαγών στην καθημερινότητά μας δημιουργεί εντάσεις και βάζει σε δοκιμασία τις ανθρώπινες σχέσεις στον προσωπικό, εργασιακό και κοινωνικό χώρο. Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να εκφράσουμε τα συναισθήματα και τις ανάγκες μας; Υπάρχει τρόπος να αποφύγουμε τις παρεξηγήσεις; Πόσο φυσιολογικές είναι οι συγκρούσεις;
Αυτές και ακόμα περισσότερες απαντήσεις ήρθε να δώσει το σεμινάριο με θέμα “Διαχείριση Συγκρούσεων” που διοργάνωσε το Believe In You, σε συνεργασία με την εταιρία Office Plus Business Center , που ευγενικά προσέφερε το φιλόξενο και ζωντανό χώρο της. Εισηγήτρια του σεμιναρίου η κα. Εύη Ξυραφά, Σύμβουλος προσωπικής ανάπτυξης και εκπαιδεύτρια Ανθρώπινου Δυναμικού σε θέματα HR και Επικοινωνίας.
Γιατί συμβαίνουν οι συγκρούσεις;
Υπάρχουν εσωτερικές συγκρούσεις και συγκρούσεις με άλλους ανθρώπους. Στο συγκεκριμένο σεμινάριο αναφερθήκαμε στις συγκρούσεις με το περιβάλλον μας. Το σεμινάριο ξεκίνησε με τη διαπίστωση πως, κάθε άνθρωπος βλέπει διαφορετικά τα πράγματα, σύμφωνα με τα δικά του φίλτρα που προέρχονται από το τρόπο που έχει μεγαλώσει και τις εμπειρίες του. Συνεπώς είναι πολύ φυσιολογικό να “αιωρούνται” πολλές και διαφορετικές απόψεις, οι οποίες πολλές φορές είναι συγκρουόμενες .
Είναι πολύ σημαντικό να κατανοήσουμε ότι οι συγκρούσεις είναι φυσιολογικές και αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας. Μας δίνουν την ευκαιρία να γνωρίσουμε τον εαυτό μας και τον κόσμο καλύτερα. Είναι μια ευκαιρία να ανακαλύψουμε ανεξερεύνητες πλευρές του εαυτού μας και τους τρόπους με τους οποίους επικοινωνούμε, καθώς και να γίνουμε πιο παραγωγικοί.
Ποιό είναι το πρότυπό μας σε σχέση με τη σύγκρουση;
Θα πρέπει να έχουμε υπόψιν μας πως υπάρχουν δύο πρότυπα συμπεριφοράς ως προς τις συγκρούσεις, το επιθετικό και το παθητικό. Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου είχαμε την ευκαιρία να συνειδητοποιήσουμε σε ποιο πρότυπο ανήκουμε, καθώς και αποκτήσαμε ένα πολύ σημαντικό εργαλείο. Μάθαμε να αναγνωρίζουμε σε ποιο πρότυπο ανήκει ο άλλος άνθρωπος με τον οποίον ερχόμαστε σε σύγκρουση και ποιο είδος δύναμης χρησιμοποιεί εναντίον μας για να μας επιβάλλει τη θέλησή του.
Ποιές ικανότητες είναι απαραίτητες για τη διαχείριση συγκρούσεων;
Η επιτυχής διαχείριση συγκρούσεων είναι μια ικανότητα, μια στάση ζωής. Πρόκειται για την ικανότητα του ατόμου να αναγνωρίζει τα θετικά στοιχεία σε μια αρνητική κατάσταση, να δέχεται αλλά και να κάνει υγιή κριτική. Όπως «βαφτίζουμε τη σύγκρουση στο μυαλό μας», έτσι ακριβώς θα την βιώσουμε στην πραγματικότητα. Ό,τι ζούμε είναι προϊόν της σκέψης μας!
Επιπλέον, τονίστηκε ιδιαίτερα πως όσο περισσότερο χρόνο και προσπάθεια αφιερώνουμε σε κάτι, τόσο καλύτεροι γινόμαστε σε αυτό. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και σε ότι αφορά τη διαχείριση των διαπροσωπικών σχέσεων! Κατά τη διάρκεια μιας σύγκρουσης, ο εύκολος δρόμος είναι ο θυμός, ο δύσκολος δρόμος είναι να βρούμε το χιούμορ μας και να γίνουμε παρατηρητικοί για να δούμε τι πραγματικά συμβαίνει.
Παρατηρητικότητα! Η λέξη – κλειδί στη διαπροσωπική επικοινωνία. Πόσο εφικτό είναι να εφαρμοστεί όμως στην καθημερινότητα; Αρχικά θα πρέπει να την εντάξετε στο λόγο σας. Στη συνέχεια, θα πρέπει να εξασκηθείτε στο να “μπαίνετε στα παπούτσια του άλλου”. Μόλις τα καταφέρετε και εφόσον έχετε αποφασίσει ότι θέλετε να φέρετε την αλλαγή στη ζωή σας, πολλά προβλήματα – συγκρούσεις θα λυθούν!
Αντίληψη και διαχείριση συγκρούσεων
Στη συνέχεια του σεμιναρίου ανακαλύψαμε βιωματικά τις τεχνικές με τις οποίες μπορούμε να επικοινωνούμε αποτελεσματικά. Η μελέτη ενός case study, από τη σειρά “Φιλαράκια” σίγουρα είχε καταλυτικό ρόλο στην κατανόηση των εννοιών. Η αναζήτηση τρόπων για την επίλυση συγκρούσεων μας αναγκάζει να εξετάσουμε με προσοχή και να αναθεωρήσουμε πολλά πράγματα που συνήθως θεωρούμε δεδομένα και αυτονόητα: την εικόνα που έχουμε για τον εαυτό μας, την αντίληψή μας για τον κόσμο και τους άλλους ανθρώπους, τις πεποιθήσεις μας για τις ανθρώπινες σχέσεις.
Αυτή η αναθεώρηση είναι πολλές φορές επίπονη και αποσταθεροποιητική. Χρειάζεται υπομονή και καλοσύνη απέναντι στον εαυτό μας και στους άλλους. Αυτό αποτελεί πρόκληση όταν γίνεται μέσα σε συνθήκες σύγκρουσης, όπου η ένταση εύκολα θολώνει τις προθέσεις της κάθε πλευράς. Γι’ αυτό και πρέπει να παραμένουμε ψύχραιμοι και να μην προσπαθούμε να κάνουμε επίδειξη της δύναμης μας με οποιοδήποτε τρόπο.
Τελικά συμπεράσματα σεμιναρίου
Το σεμινάριο ολοκληρώθηκε μέσα σε ένα ευδιάθετο και ζωντανό κλίμα, αφού οι συμμετέχοντες νέοι άνθρωποι, αλλά και λίγο μεγαλύτεροι, έδειχναν ιδιαιτέρως ενθουσιασμένοι με τα όσα είχαν διδαχθεί. Ήταν ένα σεμινάριο που αναμφισβήτητα έχει να προσφέρει πολλά ερεθίσματα και προβληματισμό. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να τονίσουμε ότι η ανάπτυξη όλων των παραπάνω δεξιοτήτων απαιτεί υπομονή και επιμονή. Από εκεί και πέρα, ο καθένας και η καθεμιά μας αποφασίζει το σωστό χρόνο και τρόπο αξιοποίησης αυτών των ερεθισμάτων για την ανάπτυξη αντίστοιχων δεξιοτήτων.
Ευχαριστούμε τους χορηγούς μας!!!
Το Believe In You ευχαριστεί θερμά το χορηγό του σεμιναρίου, την εταιρεία Office-Plus Business Center, στο χώρο της οποίας φιλοξενήθηκε το σεμινάριο. Η Office-Plus θα στηρίξει ως χορηγός και τα επόμενα δωρεάν σεμινάρια που θα υλοποιηθούν μέχρι το τέλος του 2016. Σύντομα θα ανακοινωθεί και το επόμενο που θα υλοποιηθεί στις 30 Αυγούστου με θέμα «Πώς να ξεκινήσετε τη δική σας επιχείρηση»! Μείνετε συντονισμένοι…
Ευχαριστούμε θερμά και την εταιρεία Mrphoto.gr και το φωτογράφο Γιώργο Μαϊστρο με τη συνεργάτιδά του που κάλυψαν με φωτογραφίες και βίντεο την εκδήλωση.
2ο Communication Skills Training τον Οκτώβριο από το Believe In You!
Όσοι ενδιαφέρεστε να καλλιεργήσετε τις απαραίτητες δεξιότητες για να διαχειρίζεστε τις συγκρούσεις, αλλά και να επικοινωνείτε αποτελεσματικά στη ζωή σας μπορείτε να παρακολουθήσετε το νέο πρόγραμμα Communication Skills Training που θα ξεκινήσει τον Οκτώβριο. Τα μαθήματα θα υλοποιηθούν στο χώρο της Office–Plus Business Center στην Άνω Γλυφάδα. Για περισσότερες πληροφορίες κατεβάστε το αρχείο εδώ.