Ρομπότ – καθηγητές για αυτιστικά παιδιά στην Αγγλία

Συντάκτης: Σάννα Νάνου, Φιλόλογος και Επιμελήτρια – Διορθώτρια Κειμένων

Σύμφωνα με στοιχεία που προκύπτουν από τη μελέτη σε ένα σχολείο στο Μπέρμιγχαμ τα αυτιστικά παιδιά μαθαίνουν καλύτερα από τα ρομπότ παρά από τους καθηγητές. Δύο ανθρωποειδή ρομπότ, ο Max και ο Ben έχουν βοηθήσει στη διδασκαλία των παιδιών με αυτισμό στο δημοτικό Τόπκλιφ από τον Μάρτιο του 2012.

Το σχολείο είναι ένα από τα πρώτα στο Ηνωμένο Βασίλειο που δοκίμασε τη ριζοσπαστική αυτή μορφή διδασκαλίας. Ο επικεφαλής δάσκαλος Ian Lowe δήλωσε: «Τα ρομπότ δεν έχουν συναισθήματα με αποτέλεσμα η συνεργασία να είναι πιο εύκολη». Και πρόσθεσε: «Τα παιδιά με αυτισμό δυσκολεύονται στην επικοινωνία με τους ενήλικες και τα άλλα παιδιά, αλλά για κάποιο λόγο συνδέονται με αυτά τα ρομπότ. Τα παιδιά που έρχονται για πρώτη φορά στο σχολείο δεν είναι ικανά να αναπτύξουν οπτική επαφή με τους ανθρώπους και αρχίζουν να επικοινωνούν μέσω των ρομπότ.»

Περίπου το ένα τέταρτο των παιδιών στο σχολείο είναι αυτιστικά. Για τον λόγο αυτό λαμβάνει ειδική χρηματοδότηση για την υποστήριξη των αυτιστικών παιδιών σε ξεχωριστές τάξεις χρησιμοποιώντας μια σειρά τεχνολογιών.

Το ύψος των ρομπότ έρχεται περίπου στο γόνατο και κινούνται σαν τα παιδιά. Το σχολείο τα «προσέλαβε» για να διδάξουν τα φωνήματα και να παίξουν κάρτες ή παιχνίδια μνήμης με τα παιδιά ηλικίας από πέντε έως δέκα ετών.

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Birmingham που έχουν αναζητήσει τους καλύτερους τρόπους για τη χρήση των ρομπότ διαπίστωσαν ότι το κλειδί είναι στον προγραμματισμό.

Παιχνίδια μνήμης

Η δρ Karen Guldberg, διευθύντρια του Κέντρου Αυτισμού για την Εκπαίδευση και την Έρευνα, δήλωσε στο BBC: «Σκεφτόμαστε δημιουργικά για τον αποτελεσματικότερο προγραμματισμό των ρομπότ για να βοηθήσουμε στην ανάπτυξη της κοινωνικής αλληλεπίδρασης των παιδιών και των δεξιοτήτων επικοινωνίας.»

Πιο ειδικά, τόνισε ότι τα ρομπότ θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για τη βελτίωση των βασικών δεξιοτήτων μάθησης των παιδιών. «Έχουμε αναπτύξει μια σειρά από διαφορετικές δραστηριότητες ώστε τα ρομπότ να λειτουργούν ως πρότυπο για τη συμπεριφορά των παιδιών. Για παράδειγμα, στα παιχνίδια μνήμης, όπου τα παιδιά πρέπει να μιμηθούν τις κινήσεις του ρομπότ, ενδεχομένως αναπτύσσονται κίνητρα μάθησης» είπε.

Η Δρ Guldberg πρόσθεσε: «Είναι εκπληκτικό να βλέπουμε πώς ασχολούνται και πόσο συγκεντρωμένα μπορούν να παραμένουν όταν συνεργάζονται με τα ρομπότ. Και είναι πολύ δύσκολο τα παιδιά με αυτισμό να παραμένουν συγκεντρωμένα».

«Αν τα ρομπότ μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες των αυτιστικών παιδιών, μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες όλων των παιδιών» υποστήριξε η δρ Guldberg. «Όταν οι άνθρωποι αισθάνονται ασφαλείς και έχουν κίνητρα μαθαίνουν καλύτερα.»

Τα ρομπότ έχουν δωρίσει Γάλλοι κατασκευαστές. Κοστίζουν περίπου 15,000£ το καθένα.

Δείτε το σχετικό βίντεο με το ρομπότ Κάσπαρ εδώ.

Συντάκτης: Σάννα Νάνου, Φιλόλογος και Επιμελήτρια – Διορθώτρια Κειμένων

Influence:

Η Σάννα Νάνου γεννήθηκε στην Κοζάνη το 1983. Σπούδασε στο Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής στη Φιλοσοφική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης…