Τα αυξημένα μέτρα ασφαλείας και ο έλεγχος των αποσκευών είναι ικανά να σταθούν εμπόδιο στην καλή μας διάθεσή και να …
Refunds vs Vouchers: αίτημα αλλαγής στην πολιτική των αεροπορικών εταιρειών
Και ενώ η επέλαση του κορονοϊού ταλανίζει τον κόσμο, μία δεύτερη επέλαση, αυτή της οικονομικής κρίσης, έρχεται να προκαλέσει ανησυχία. Ο κλάδος των αερομεταφορών, συγκεκριμένα, έχει πληγεί αρκετά και οι αεροπορικές εταιρείες προσπαθούν να βρουν λύσεις όσον αφορά την επιστροφή χρημάτων στους πελάτες.
Αεροπορικές εταιρείες αποζημιώνουν τους πελάτες με ταξιδιωτικά «κουπόνια».
Συνάντηση με παρουσία «αναταράξεων» για τους υπουργούς μεταφορών, οι οποίοι θέτοντας στην κορυφή της ημερήσιας διάταξης το ζήτημα επανενεργοποίησης των αεροπορικών ταξιδιών μόλις αρθούν τα ανασταλτικά μέτρα, επικεντρώθηκαν μεταξύ άλλων στο θέμα των αποζημιώσεων και των δικαιωμάτων των επιβατών.
Η πρόταση των αεροπορικών εταιρειών
Δώδεκα ήταν οι χώρες που υπέβαλαν αίτημα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αναστείλει το νόμο που απαιτεί από τις αεροπορικές εταιρείες να προσφέρουν στους επιβάτες πλήρη επιστροφή χρημάτων για όλες τις πτήσεις που ακυρώθηκαν, ως δικλίδα αναστολής της διασποράς του κορονοϊού, υποστηρίζοντας την ιδέα των ταξιδιωτικών κουπονιών ως εναλλακτική λύση.
Πιο συγκεκριμένα, το Βέλγιο, η Βουλγαρία, η Κύπρος, η Τσεχία, η Γαλλία, η Ελλάδα, η Ιρλανδία, η Λεττονία, η Μάλτα, οι Κάτω Χώρες, η Πολωνία και η Πορτογαλία συνυπέγραψαν επιστολή την Τετάρτη (29 Απριλίου) με την οποία καλούσαν το εκτελεστικό όργανο της Ευρωπαϊκής Ένωσης να προχωρήσει σε μία ακόμη τροποποίηση στους κανόνες της ενόψει κορονοϊού.
Η Επιτροπή δήλωσε ότι θα εκδώσει νέες κατευθυντήριες γραμμές για το χώρο των αερομεταφορών και, στη συνέχεια, θα παρουσιάσει μία πρόταση τροποποίησης.
Σύμφωνα με το νόμο, οι επιβάτες πρέπει να αποζημιώνονται εντός επτά ημερών, αλλά αερομεταφορείς, όπως η Air France, η KLM και η Ryanair, έχουν ενημερώσει τους επιβάτες για την αναμενόμενη καθυστέρηση επιστροφής χρημάτων, η οποία λόγω του ολοένα και αυξανόμενου αριθμού ακυρώσεων των κρατήσεων, επιβαρύνει τις αεροπορικές εταιρείες με αποτέλεσμα να μην μπορούν να ανταποκριθούν άμεσα.
Έτσι, οι 12 χώρες υποστηρίζουν ότι θα πρέπει να επιτρέπεται στις αεροπορικές εταιρείες να προσφέρουν στους επιβάτες κουπόνια-vouchers για μεταγενέστερη χρήση, αντί της επιστροφής χρημάτων.
Η πρόταση προτίμησης των voucher σκοπό έχει να προστατεύσει τόσο τις αεροπορικές εταιρείες όσο και τους καταναλωτές σε αυτή τη δύσκολη περίοδο, επιτρέποντας ταυτόχρονα τη σταδιακή εξισορρόπηση και ανάκαμψη της ευρωπαϊκής και παγκόσμιας αγοράς στο χώρο των αερομεταφορών.
Με τον αριθμό των χωρών που υποστηρίζουν την τροποποίηση έναντι των αποζημιώσεων να έχει ήδη φτάσει τις 20, διαφαίνεται ότι στην περίπτωση που συνταχτεί μία ολοκληρωμένη πρόταση από την Επιτροπή, θα μπορέσει να υπάρξει επαρκής υποστήριξή της στο Συμβούλιο οδηγώντας έτσι στην έγκρισή της.
Αντιδράσεις κατά της πρότασης-Προσπάθειες ανάκαμψης
Η επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Οργάνωσης Καταναλωτών BEUC, Μονίκ Γκογιένς, δήλωσε: «Έχουμε δει αμέτρητα παραδείγματα αεροπορικών εταιρειών και ταξιδιωτικών εταιρειών να υπονομεύουν τα δικαιώματα των καταναλωτών προσπαθώντας να ωθήσουν τους ανθρώπους να δεχτούν κουπόνια», τοποθετώντας ανάμεσα σε άλλους ευρωβουλευτές και τον εαυτό της κατά της νέας πρότασης.
Επί του παρόντος, οι αεροπορικές εταιρείες βρίσκονται σε πλήρη λειτουργία «επιβίωσης» μειώνοντας το κόστος των εισιτηρίων τους, στην προσπάθεια να διατηρήσουν την αγορά εν κινήσει, μέσα από δελεαστικά και οικονομικά ταξιδιωτικά πακέτα. Ταυτόχρονα, αρκετές ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες έχουν υποβάλει αίτηση για κρατική ενίσχυση, ενώ άλλες αντιτίθενται στα υποχρεωτικά μέτρα του social distancing στα αεροσκάφη, τα οποία θα επηρεάσουν τα κέρδη τους.