Πώς το βιογραφικό σας θα γίνει ξεχωριστό και ελκυστικό
Δημιουργήστε ένα ελκυστικό βιογραφικό και αντισταθείτε στην ανεργία που «χτυπά» κόκκινο! Το βιογραφικό αποτελεί το πιο μεγάλο όπλο μάρκετινγκ που κρατάτε στα χέρια σας, ακόμα και αν λίγοι διευθυντές ξοδεύουν πάνω από ένα λεπτό στην ανάγνωσή του. Οι παρακάτω συμβουλές θα σας βοηθήσουν να φτιάξετε ένα ξεχωριστό βιογραφικό, το οποίο θα αυξήσει την πιθανότητα να το «κλείσετε» μια συνέντευξης για δουλειά…
Τοποθετήστε τα “must” στοιχεία σας στην κορυφή
Μην αναγκάσετε τον εργοδότη να ψάξει όλο το βιογραφικό μέχρι να βρει τις σημαντικές πληροφορίες. Παρουσιάστε τις ικανότητες και την εμπειρία σας στην κορυφή του βιογραφικού και πείστε τον… ότι εσείς είστε ο ιδανικός υποψήφιος για δουλειά. Να μην ξεχνάτε ότι ο πιθανός εργοδότης δεν κοιτάζει πάνω από 20 δευτερόλεπτα το βιογραφικό… προσπαθήστε να του «κλέψετε» την προσοχή!
Ενσωματώστε λέξεις-κλειδιά στο βιογραφικό σας
Σύμφωνα με το CNN, το 51% του συνόλου των βιογραφικών υποβάλλονται μέσω ενός συστήματος παρακολούθησης που εντοπίζει τις λέξεις-κλειδιά. Αυτό συμβαίνει κυρίως λόγω του τεράστιου αριθμού των βιογραφικών που υποβάλλονται online. Έτσι, οι περισσότερες εταιρείες χρησιμοποιούν ψηφιακές βάσεις δεδομένων για την αναζήτηση των υποψηφίων. Προσοχή! Επιλέξτε λέξεις-κλειδιά, κυρίως ουσιαστικά, που υπάρχουν στην περιγραφή της αγγελίας.
Αποφύγετε τις άχρηστες και κλισέ λέξεις
Προτιμήστε τα ρήματα δράσης και αποφύγετε τις κλισέ λέξεις που μπορούν να οδηγήσουν ένα βιογραφικό… στα σκουπίδια! Πείτε «όχι» στην υπερβολική χρήση λέξεων και φράσεων, όπως «έμπειρος» ή «παίκτης της ομάδας», «επιτυχία» ή «ανάπτυξη». Αν θέλετε το βιογραφικό σας να ξεχωρίσει στο πλήθος, επιλέξτε πιο ιδιαίτερες λέξεις… χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα πρέπει να το γεμίσετε με άγνωστες ή εξειδικευμένες λέξεις.
Τολμήστε να στείλετε ένα διαφορετικό βιογραφικό
Ανάλογα με τη θέση εργασίας, δημιουργήστε το ανάλογο βιογραφικό. Για παράδειγμα, για μια δουλειά λογιστή κρατήστε «παραδοσιακό» το βιογραφικό σας, αλλά αν κυνηγάτε μια δουλειά στον καλλιτεχνικό χώρο, αφήστε την εφευρετικότητα σας ελεύθερη. Ωστόσο, το μυστικό βρίσκεται στη λεπτότητα, δηλαδή πρέπει να προσέξετε το έγχρωμο χαρτί ή τις ανόητες γραμματοσειρές. Αντιθέτως, τονίστε τις λέξεις-κλειδιά με έντονη ή πλάγια γραφή… και αποσπάστε την ματιά του άλλου!
Τροποποιήστε το βιογραφικό… ανάλογα με την εταιρεία!
Μην στέλνετε το ίδιο βιογραφικό σε κάθε εταιρεία, αλλά τροποποιήστε το ανάλογα με τις απαιτήσεις της θέσης εργασίας. Εξετάστε τη μορφή του βιογραφικού σημειώματος και χρησιμοποιήστε αντίστροφη χρονολογία για την καταγραφή της εμπειρίας σας. Κάθε οργανισμός έχει διαφορετικές αξίες και στόχους. Για αυτό πρέπει να κάνετε έρευνα γύρω από τις ακριβείς απαιτήσεις τους, ώστε να τους δώσετε ο,τι χρειάζονται!
Να είστε σύντομοι και περιεκτικοί
Κρατήστε σύντομη την ανάλυση των στοιχείων στο βιογραφικό σας και περιοριστείτε μόνο στις δυο σελίδες. Επιλέξτε τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία και αποφύγετε τα μεγάλα κενά γύρω από το κείμενο. Οργανώστε με τέτοιο τρόπο τις πληροφορίες, ώστε να διαβάζονται εύκολα, χωρίς να διαθέτουν λέξεις που μπορούν να παρεξηγηθούν ή να αφήσουν απορίες στον εργοδότη.
Χρησιμοποιήστε κουκκίδες και προσέξτε με τυπογραφία
Κανένας εργοδότης δεν θα έχει το χρόνο (ή την υπομονή) να διαβάσει ένα εκτεταμένο βιογραφικό. Βεβαιωθείτε ότι, χρησιμοποιείτε κουκίδες και σύντομες προτάσεις για να περιγράψετε την εμπειρία σας, το εκπαιδευτικό υπόβαθρο και τους επαγγελματικούς στόχους σας. Παράλληλα, βεβαιωθείτε ότι η γραμματοσειρά βρίσκεται στο 11 ή το 12 μέγεθος, η μορφή είναι Arial ή Times και ότι δεν έχετε χρησιμοποιήσει κεφαλαία γράμματα.
Δώστε βάση στην εμπειρία των τελευταίων ετών
Δώστε έμφαση κυρίως στην πρόσφατη σταδιοδρομία σας και όχι στην προϋπηρεσία πριν από 10 χρόνια. Οι «παλιές» εμπειρίες σας πρέπει να αναφερθούν, αλλά να μην τονιστούν. Με άλλα λόγια, προτιμήστε να μην περιλαμβάνετε την εμπειρία σας από άσχετους τομείς, καθώς αυτό θα αφήσει κενά στο βιογραφικό σας και θα προκαλέσει αμφιβολίες στον εργοδότη σας.



























