Πώς θα ενισχύσετε την ζωτικότητά σας

Συντάκτης: Κλεωνάντα Χρούμπ

Νιώθετε μια ανεξήγητη και συνεχή κόπωση; Νιώθετε ότι όταν έρχεται η ώρα για ξεκούραση, δεν καταφέρνετε τελικά να ξεκουραστείτε; Νιώθετε ότι αμελείτε κάτι για τον εαυτό σας ή δεν κάνετε κάτι για εσάς λόγω του στρες; Τότε μάλλον έχετε «ξεμείνει» από ζωτικότητα.

Τι είναι αρχικά η ζωτικότητα;

Η ζωτικότητα είναι η δύναμη και η ενέργεια, που σας επιτρέπουν να διατηρήσετε σωματική ή πνευματική αντοχή και ανοχή για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Η αύξηση της ζωτικότητά σας βοηθά να υποφέρετε τη ταλαιπωρία και το άγχος όταν κάνετε μια δραστηριότητα. Μειώνει επίσης, την κόπωση και την εξάντληση. Η υψηλή αντοχή σας επιτρέπει να εκτελείτε τις καθημερινές σας δραστηριότητες σε υψηλότερο επίπεδο, ενώ χρησιμοποιείτε λιγότερη ενέργεια.

Δοκιμάστε αυτές τις συμβουλές για να ενισχύσετε  την ζωτικότητά σας:

 1. Άσκηση

Πως θα ενισχύσετε την ζωτικότητά σας

Η άσκηση μπορεί να είναι το τελευταίο πράγμα στο μυαλό σας όταν αισθάνεστε χαμηλή κατανάλωση ενέργειας, αλλά η συνεχής άσκηση θα σας βοηθήσει να χτίσετε την αντοχή σας.

Αποτελέσματα μιας μελέτης του 2017, έδειξε ότι οι συμμετέχοντες που βίωναν την κόπωση που σχετιζόταν με την εργασία τους, βελτίωσαν τα επίπεδα ενέργειας τους μετά από έξι εβδομάδες άσκησης. Βελτίωσαν την ικανότητα εργασίας, την ποιότητα του ύπνου και τη γνωστική λειτουργία τους.

 2. Γιόγκα και διαλογισμός

Πως θα ενισχύσετε την ζωτικότητά σας

Η γιόγκα και ο διαλογισμός μπορούν να αυξήσουν σημαντικά την αντοχή σας και την ικανότητα χειρισμού του στρες.

Στα πλαίσια μιας μελέτης του 2016, παρακολουθήθηκαν 27 φοιτητές ιατρικής, που παρακολούθησαν μαθήματα γιόγκα και διαλογισμού για έξι εβδομάδες. Είδαν σημαντικές βελτιώσεις στα επίπεδα άγχους και την αίσθηση ευεξίας. Ανέφεραν επίσης περισσότερη αντοχή και λιγότερη κόπωση.


Διαβάστε επίσης: Διαλογισμός: Πέντε συμβουλές για αρχάριους

 3. Μουσική

Πως θα ενισχύσετε την ζωτικότητά σας

Η ακρόαση μουσικής μπορεί να αυξήσει την καρδιακή σας απόδοση. 30 συμμετέχοντες σε έρευνα είχαν χαμηλότερο καρδιακό ρυθμό κατά την άσκηση, όταν άκουγαν τη μουσική της επιλογής τους. Κατάφεραν να καταβάλουν λιγότερη προσπάθεια κατά την ακρόαση μουσικής, από ό, τι όταν ασκούντουσαν χωρίς μουσική.

 4. Καφεΐνη

Πως θα ενισχύσετε την ζωτικότητά σας

Σε μια μελέτη του 2017, 9 κολυμβητές έλαβαν μια δόση καφεΐνης περίπου 3 mg, μία ώρα πριν από τα ελεύθερα σπριντς. Αυτοί οι κολυμβητές βελτίωσαν τον χρόνο σπριντ τους χωρίς να αυξήσουν τους καρδιακούς παλμούς τους. Η καφεΐνη μπορεί να σας δώσει ώθηση τις ημέρες που αισθάνεστε πολύ κουρασμένοι για άσκηση.

Προσπαθήστε όμως, να μην βασίζεστε πολύ στην καφεΐνη, καθώς μπορεί να δημιουργήσετε ανοσία. Θα πρέπει επίσης να μείνετε μακριά από πηγές καφεΐνης που έχουν πολλή ζάχαρη ή τεχνητά συντηρητικά.

 5. Ξεκουραστείτε

Πως θα ενισχύσετε την ζωτικότητά σας

Καθώς εστιάζετε στην αύξηση των ενεργειακών επιπέδων σας, λάβετε υπόψη ότι είναι φυσικό να βιώνετε ενεργειακές μειώσεις και ροές. Μην περιμένετε να λειτουργεί στο μέγιστο δυναμικό σας ανά πάσα στιγμή. 

Θυμηθείτε να ακούτε το σώμα σας και να ξεκουράζεστε, όπως απαιτείται. Αποφύγετε να ωθείτε τον εαυτό σας σε σημείο εξάντλησης.

Εάν πιστεύετε ότι κάνετε αλλαγές για να αυξήσετε την αντοχή σας χωρίς να έχετε κανένα αποτέλεσμα, ίσως να χρειαστεί να επισκεφτείτε έναν γιατρό. Ο γιατρός σας μπορεί να καθορίσει εάν έχετε υποκείμενα προβλήματα υγείας που επηρεάζουν την απόδοσή σας. Μείνετε συγκεντρωμένοι στο σχέδιο για γενική ευεξία.

Συντάκτης: Κλεωνάντα Χρούμπ,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.