Πώς ο νυχτερινός απερίσπαστος ύπνος δίνει νέα πνοή στην καθημερινότητά μας

Συντάκτης: Αναστάσιος Χριστόπουλος

Ο ύπνος αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα εφόδια του οργανισμού, ειδικά αν λαμβάνει χώρα το σωστό χρονικό διάστημα  και για  συγκεκριμένη διάρκεια.

Ο οργανισμός μας αποτελεί ένα εργοστάσιο το οποίο παράγει και καταναλώνει ενέργεια. Ο βασικός τρόπος για να αναπληρώσουμε την ενέργεια που έχουμε χάσει, είναι μέσω της τροφής. Για τον ίδιο λόγο είναι απαραίτητος και ο βραδινός ύπνος, του οποίου η στέρηση, αποδεδειγμένα  δημιουργεί  προβλήματα.

Ο καλός  ύπνος από την ώρα φαίνεται

Ο σωστός ύπνος έχει αποτελέσει  ζήτημα μελέτης για αρκετούς επιστήμονες. Είναι γνωστό ότι ο ανθρώπινος εγκέφαλος όπως και ο  μεταβολισμός λειτουργούν καλύτερα την ημέρα. Έτσι καλύτερος σε ποιότητα ύπνος είναι εκείνος μεταξύ των βραδινών ωρών ( από 22:00 έως 8:00π.μ). Αυτό συμβαίνει επειδή  το ανθρώπινο βιολογικό ρολόι λειτουργεί λιγότερο αποδοτικά, έτσι επιβραδύνεται ο μεταβολισμός μας, ενώ οι μύες και οι νευρώνες μας χαλαρώνουν και είμαστε πιο δεκτικοί στον ύπνο εκείνες τις συγκεκριμένες ώρες.

Κοιμηθείτε καλά, απολαύστε προνόμια

Αν λοιπόν κοιμόμαστε καλά οι ευεργετικές συνέπειες για τον οργανισμό μας είναι αρκετές. Αρχικά νιώθουμε ξεκούραστοι όταν ξυπνάμε και αυτό αποτελεί βασική προϋπόθεση ώστε να έχουμε μια καλή διάθεση. Μάλιστα οι άνθρωποι που δεν κοιμούνται καλά, αυξάνουν τις πιθανότητες  απόκτησης χρόνιων διαταραχών ύπνου. Παράλληλα, έχουν να αντιμετωπίσουν πιο έντονο άγχος.

Ο καλός ύπνος επίσης βοηθά την εύρυθμη λειτουργία της καρδιάς, καθώς κατά τη διάρκεια του ύπνου  τα αιμοφόρα αγγεία χαλαρώνουν. Αντίθετα, η κακή ποιότητα στον ύπνο αυξάνει   την πιθανότητα καρδιαγγειακού επεισοδίου και την ανάπτυξη χρόνιων καρδιοπαθειών.

Επιπλέον με την κατάλληλη ξεκούραση, ρυθμίζεται ικανοποιητικά η συγκέντρωση της ορμόνης ινσουλίνης η οποία επηρεάζει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα μας. Η συμπλήρωση  τουλάχιστον επτά  ωρών ύπνου κάθε βράδυ,  επιδρά θετικά στα επίπεδα της συγκεκριμένης ορμόνης.

Πώς ο νυχτερινός απερίσπαστος ύπνος δίνει νέα πνοή στην καθημερινότητά μας

Συμπληρωματικά με όλα τα παραπάνω, ο επαρκής και καλός ύπνος υποστηρίζει κυρίως τη μείωση του άγχους, τον έλεγχο  του  σωματικού μας βάρους , ακόμα και την αύξηση της  απόδοσης  στις αθλητικές δραστηριότητες.

Ύπνος και εγκεφαλική δραστηριότητα

Το πιο σημαντικό όμως όφελος του ύπνου έγκειται στην εγκεφαλική μας δραστηριότητα. Όταν δεν κοιμόμαστε επαρκώς, νιώθουμε μονίμως κουρασμένοι. Αυτό  δυσχεραίνει την εγκεφαλική λειτουργία: μειώνεται η  μνήμη  (μακροπρόθεσμη και βραχυπρόθεσμη) και αυξάνονται οι πιθανότητες των αγχωτικών και νευρικών επεισοδίων. Σύμφωνα με την επιστήμη, η εξήγηση πίσω από αυτό το φαινόμενο είναι ότι ο εγκέφαλός μας το βράδυ κάνει περισσότερες συνάψεις  και    αναπλάθει τα εγκεφαλικά μας κύτταρα.  Λιγότερος χρόνος γι’αυτό, σημαίνει περισσότερα προβλήματα.

Από όλα τα παραπάνω συμπεραίνουμε ότι ο σωστός ύπνος συμβάλει όχι μόνο στην καλή μας   υγεία, αλλά και στη διατήρηση της καλής μας  διάθεσης, που τόσο έχουμε ανάγκη.

Συντάκτης: Αναστάσιος Χριστόπουλος,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.