Πώς να κρύψεις ένα λιοντάρι στο σχολείο, της Έλεν Στίβενς

Συντάκτης: Δήμητρα Γραμμένου

Το «Πώς να κρύψεις ένα λιοντάρι στο σχολείο είναι το τρίτο από τα τέσσερα βιβλία της σειράς Πώς να κρύψεις ένα λιοντάρι της συγγραφέα και εικονογράφου Helen Stephens.

Η υπόθεση του βιβλίου

Το λιοντάρι και η Έλλη είναι αχώριστοι φίλοι. Πηγαίνουν παντού μαζί. Παντού εκτός από το σχολείο, γιατί εκεί δεν επιτρέπονται τα λιοντάρια φυσικά! Κάθε μέρα εκείνο την ακολουθεί και… κρύβεται. Μα πώς αλήθεια να κρυφτεί ένα λιοντάρι στο χώρο του σχολείου; Η δασκάλα, η κυρία Ολυμπία, πάντα το βρίσκει και το στέλνει πίσω στο σπίτι. Μια μέρα όμως το σκηνικό αλλάζει. Το λιοντάρι δεν γυρίζει πίσω. Κάθεται στην οροφή ενός λεωφορείου και αποκοιμιέται… Όταν  το λεωφορείο ξεκινά για την σχολική εκδρομή, το λιοντάρι βρίσκεται στο… Μουσείο!

Το λιοντάρι και η Έλλη σε αυτή την περιπέτεια ξεναγούν τους μικρούς αναγνώστες σε δύο χώρους: το σχολείο και το μουσείο. Το σχολείο για όλα τα παιδιά είναι το πρώτο κοινωνικό περιβάλλον στο οποίο εντάσσονται μετά την οικογένειά τους. Για τα παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας είναι σημαντικό να δημιουργηθεί μια θετική εικόνα για το σχολικό περιβάλλον. Η Έλλη και το λιοντάρι παρουσιάζουν το σχολείο μέσα από μια διασκεδαστική οπτική που τα παιδιά αγαπούν. Το σχολείο της Έλλης είναι ένα σχολείο που αποδέχεται ένα λιοντάρι.

Γιατί να το διαβάσετε στο παιδί σας

Οι φιγούρες του λιονταριού και της Έλλης γλυκύτατες. Τα στοιχεία της φύσης, η κίνηση των φύλλων που πέφτουν, η βροχή σε μεταφέρουν ευθύς στην ατμόσφαιρα της εποχής.Η συναρπαστική, πρωτότυπη και διασκεδαστική ιστορία της Έλλης και του λιονταριού, που παραβλέποντας τους κανόνες, βρίσκει τις πιο απίθανες κρυψώνες προκειμένου να μείνει μαζί με τη φίλη του, κρατάει ζωντανό το ενδιαφέρον και τον ενθουσιασμό των παιδιών, ενώ υπογραμμίζει την αληθινή, ανιδιοτελή αγάπη που έχουν.

Πώς να κρύψεις ένα λιοντάρι στο σχολείο, της Έλεν Στίβενς


Διαβάστε επίσης: Το παιδικό βιβλίο ως ένα δώρο με ποικίλα οφέλη


Η εικονογράφηση της Helen Stephens έχει το δικό της μοναδικό και ιδιαίτερο στυλ. Εικόνες με λεπτομέρειες, έντονα χρώματα συνθέτουν με ακρίβεια την ιστορία. Γράμματα που κινούνται ανάμεσα στις εικόνες και δίνουν έμφαση ή αποδίδουν ήχους δίνουν την αίσθηση της κίνησης στις εικόνες. Τα έντονα περιγράμματα και οι μολυβιές δίνουν όγκο στις εικόνες.

Ένα μαγικό παιδικό κρυφτό με ένα λιοντάρι. Είναι μια ακόμη περιπέτεια του λιονταριού και της Έλλης στην οποία συμμετέχει και ο μικρός αναγνώστης. Οι ερωτήσεις του κειμένου, οι ήχοι που μεταφέρει και οι κρυψώνες του λιονταριού είναι αυτές που θα επέλεγε κάθε παιδί για να το κρύψει. Το κρυφτό, οι ανατροπές και το στοιχείο της επανάληψης τραβούν την προσοχή των παιδιών.

Εδώ η συγγραφέας ανατρέπει την εικόνα του άγριου λιονταριού. Όπως λέει και η Έλλη: δεν είναι τέτοιο λιοντάρι. Είναι ένα καλοσυνάτο, ευαίσθητο λιοντάρι. Ένας καλός φίλος. Η εικόνα του λιονταριού της Έλλης έρχεται σε πλήρη αντίθεση με στερεότυπες εικόνες που υπάρχουν για τα ζώα αυτά σε παιδικά παραμύθια. Έρχεται να μας υπενθυμίσει ότι η εμφάνιση δεν είναι το μέτρο για να κρίνεις κάποιον.

Ένα παραμύθι για παιχνίδι

Είναι ιδανικό για την εισαγωγή, εκμάθηση, εμπέδωση χωροχρονικών εννοιών και προσδιορισμών και δίνει αφορμή για ένα πλήθος δραστηριοτήτων:

  • Πού κρύφτηκε το λιοντάρι στο σχολείο; Και πού στο μουσείο; (τοπικοί προσδιορισμοί)
  • Ας βάλουμε τις κρυψώνες που βρήκε το λιοντάρι στη σειρά (χρονική ακολουθία)
  • Κι αν ερχόταν ένα λιοντάρι στη δική μας τάξη πού θα μπορούσε να κρυφτεί;
  • Ας γίνουμε και εμείς λιοντάρια… να κρυφτούμε…
  • Ποιο άγριο ζώο είναι το αγαπημένο σας και θα θέλατε για φίλο;
  • παίξτε κρυφτό – κυνηγητό με ρόλους «λιοντάρι- δασκάλα».

Συντάκτης: Δήμητρα Γραμμένου,

Influence:

Ζω στην Θάσο, είμαι μητέρα ενός αγοριού και αγαπώ την αρθρογραφία και τα βιβλία. Η διακόσμηση σπιτιού είναι κάτι που επίσης αγαπώ πολύ…