Πώς να έχεις μία καλή πρωινή ρουτίνα

Συντάκτης: Ευρυδίκη Αγάτσα

Το να δημιουργείς μία συγκεκριμένη πρωινή ρουτίνα έχει πολλά οφέλη. Ειδικά, αν δουλεύεις κάτω υπό συνθήκες μεγάλης πίεσης και στρες, είναι πολύ σημαντικό να μπορείς να αφιερώνεις λίγα λεπτά, κάθε πρωί, για την αυτο-φροντίδα σου. Οι πιο παραγωγικοί και επιτυχημένοι άνθρωποι ακολουθούν, συνήθως, μία πρωινή ρουτίνα, ενώ, αν αυτή γίνεται σωστά, λειτουργεί ευεργετικά και βοηθάει την ψυχική υγεία ατόμων με κατάθλιψη ή άγχος.

Το να φτιάξεις ένα πρωινό πρόγραμμα που θα ταιριάζει σε σένα, σου δίνει ένα κίνητρο να ξυπνήσεις πιο εύκολα και να ανυπομονείς να ξεκινήσει η μέρα σου. Ο καθένας έχει διαφορετικές ιδέες για το τι μπορεί να εντάξει στη πρωινή του ρουτίνα και δεν χρειάζεται να είναι το ίδιο, κάθε μέρα. Κάποιες μέρες μπορείς να βγαίνεις για πρωινή γυμναστική, ενώ άλλες να διαβάζεις το αγαπημένο σου βιβλίο μαζί με μία κούπα ζεστό καφέ. Δες τι ταιριάζει σε σένα, παίρνοντας ιδέες και από την παρακάτω τελετουργία:

  •  Ξεκίνα με τον ύπνο

Ένα καλό ξύπνημα και μία παραγωγική μέρα, ξεκινάει από το προηγούμενο βράδυ. Για να μπορείς να είσαι χαλαρός αλλά και γεμάτος ενέργεια για τη νέα μέρα που ξεκινάει, πρέπει να έχεις ξεκουραστεί και να έχεις κοιμηθεί καλά. Απόφυγε, λοιπόν, το αλκοόλ, να μένεις ξύπνιος, μέχρι αργά, αλλά και να εργάζεσαι στον υπολογιστή, μετά το βραδινό φαγητό. Αν θέλεις να παρακολουθήσεις την αγαπημένη σου σειρά, κάνε το πιο νωρίς το βράδυ και όχι μέχρι τις 2-3 τα μεσάνυχτα. Είναι σημαντικό πριν πέσεις για ύπνο, να έχεις αποτοξινωθεί για κάποια ώρα από τις οθόνες. 

Η ανάγνωση ενός βιβλίου, η νυχτερινή γιόγκα, ο διαλογισμός, ένα χαλαρωτικό τσάι ή αιθέρια έλαια, είναι όλα πολύ καλές εναλλακτικές για να έχεις έναν καλό και ποιοτικό ύπνο, αντί να σκρολάρεις στο κινητό σου. Έτσι, θα σηκωθείς πιο εύκολα το πρωί από το κρεβάτι και με καλύτερη διάθεση. 


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ο καλός ύπνος προστατεύει σημαντικά την υγεία μας


  • Αντιστάσου στην τεχνολογία

Προχωρώντας στο πρωινό ξύπνημα, οι περισσότεροι το πρώτο πράγμα που κάνουμε είναι να ανοίξουμε το κινητό, όχι τόσο για να δούμε την ώρα, αλλά για να μπούμε στο Facebook και το Instagram, να δούμε τι νέο υπάρχει. Βλέπουμε, κλήσεις, μηνύματα και ειδοποιήσεις που μας υπενθυμίζουν όλες τις υποχρεώσεις μας μέσα στη μέρα, προτού καλά καλά ανοίξει το μάτι μας. Έτσι, το πρωινό χαλάει και μας πιάνει άγχος, σκεπτόμενοι τα όσα πρέπει να κάνουμε.  

Όπως το βράδυ, λοιπόν, πρέπει να αποφεύγεις το κινητό, έτσι πρέπει να κάνεις και το πρωί. Ακόμα καλύτερα να το έχεις, τελείως, κλειστό, από το βράδυ και αγόρασε ένα ξυπνητήρι για να ξυπνάς πιο εύκολα. 

  • Να περιτριγυρίζεσαι από αντικείμενα που σε χαλαρώνουν

Είναι ωραίο για την ψυχολογία σου, να ξυπνάς το πρωί βλέποντας πράγματα που σε γεμίζουν χαρά και σε χαλαρώνουν. Κράτα, λοιπόν, κοντά σου μία ζεστή και χουχουλιάρικη ρόμπα, για όταν ξυπνήσεις, και ένα ζευγάρι ζεστές γούνινες παντόφλες, ώστε να μην χάσεις, απότομα, τη ζεστασιά του κρεβατιού σου. Ακόμα και οι ωραίες και άνετες πιτζάμες αποτελούν μέρος της πρωινής ρουτίνας και σου φτιάχνουν τη διάθεση. Τέλος, ένα κερί με την αγαπημένη σου μυρωδιά που το ανάβεις, αμέσως μόλις σηκώνεσαι, είναι μία χαλαρωτική συνήθεια που σε προετοιμάζει ψυχικά και σωματικά για μία καινούργια μέρα.

  • Δώσε τροφή σε μυαλό και σώμα

Λένε ότι το πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της μέρας. Το να περιποιείσαι το σώμα σου, δίνοντας του σωστή τροφή και ενυδάτωση, είναι ζωτικής σημασίας για τη συνολική σου ευημερία. Ένα θρεπτικό και δυναμωτικό πρωινό είναι ακριβώς αυτό που χρειάζεται ο οργανισμός και το σώμα για να ξεκινήσει, σωστά, η μέρα. Είναι τα καύσιμα που χρειάζεται, μετά από τόσες ώρες ξεκούρασης. Τσάι ή καφέ, δημητριακά ή φρούτα, όλα είναι καλά και εξαρτάται από το τι σ’ αρέσει. Αρκεί να αποφεύγεις τη ζάχαρη.  

Ομοίως, μπορείς να δώσεις τροφή και στο μυαλό σου. Μπορείς να διαβάζεις κάτι ή να λύνεις σταυρόλεξο, ενώ πίνεις τον καφέ σου και τρως, ή μπορείς να κάνεις ασκήσεις διαλογισμού για ενίσχυση της σκέψης σου και ψυχική ηρεμία.

Τέτοιες πρακτικές μπορούν να σε βοηθήσουν αποτελεσματικά, ψυχικά και σωματικά. Θα δεις, αμέσως, διαφορά κατά τη διάρκεια της μέρας, καθώς θα είσαι πιο ξεκούραστος και χαλαρός, με λιγότερο άγχος. Είναι σημαντικό, όμως, να έχεις την αυτοπειθαρχία να τηρείς μία τέτοια πρωινή ρουτίνα, ώστε να είναι… ρουτίνα, και να μπορείς να απολαύσεις τα ευεργετικά οφέλη της στη ζωή σου.   


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τα μυστικά για καλά ξυπνητούρια!

Συντάκτης: Ευρυδίκη Αγάτσα,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.