Πώς να ελαφρύνεις τη μοναξιά όταν κανείς δεν είναι γύρω σου

Συντάκτης: Ευρυδίκη Αγάτσα

Με τον Covid να ελέγχει τις ζωές μας, πολλοί βιώνουν τη μοναξιά και τον αποκλεισμό, μιας και οι κοινωνικές συνευρέσεις είναι, πλέον, δύσκολες, ενώ άλλοι που βρίσκονται μακριά από τις οικογένειές τους δεν μπόρεσαν καν να ταξιδέψουν για να είναι μαζί με τους δικούς τους, τις μέρες των εορτών.

Δεν χρειάζεται, όμως, να σε καταβάλλει το αίσθημα μοναξιάς, όσο δύσκολο κι αν είναι. Υπάρχουν τρόποι να νιώθεις γεμάτος μέσα στη μέρα σου, ακόμα και αν έχεις καιρό να μιλήσεις, δια ζώσης, με άλλον άνθρωπο ή δεν έχεις κανέναν δίπλα σου.

  • Βρες ένα χόμπι

Δες τον χρόνο που σου δίνεται για τον εαυτό σου, ως μία ευκαιρία για προσφορά και εξέλιξη. Μαγειρική, χειροτεχνίες, γυμναστική. Υπάρχουν και πολλές ιστοσελίδες, με δωρεάν σεμινάρια, που παραδίδουν μαθήματα για το πως να ξεκινήσεις μία τέχνη. Υπάρχουν άπειρα πράγματα να κάνεις, εάν ψάξεις. Τέτοιες δημιουργικές δραστηριότητες θα σε γεμίσουν και θα μετατρέψουν τον χρόνο, που μένεις μόνος σου, σε κάτι ουσιαστικό και με νόημα.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 5 νέα πράγματα που μπορείς να μάθεις ενώ μένεις σπίτι


  • Απόφυγε την τηλεόραση και τα social media

Αν ο χρόνος που αφιερώνεις στο διαδίκτυο είναι ωφέλιμος και δημιουργικός, εξασκώντας μία νέα δεξιότητα, όπως αναφέρθηκε παραπάνω, τότε είσαι οκ. Αν κάθεσαι όλη τη μέρα, όμως, μπροστά από την τηλεόραση ή σκρολάροντας στα social media, έχοντας μία παθητική στάση και αδράνεια, τότε ίσως πρέπει να το ξανασκεφτείς. Έχει γίνει αρκετές φορές λόγος για το πως οι ώρες που σπαταλάς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σε συνδυασμό με την καθιστική ζωή, που οι περισσότεροι έχουν τώρα, λόγω της καραντίνας, μπορούν να εντείνουν το αίσθημα της μοναξιάς και να σε κάνουν να νιώθεις αντιπαραγωγικός και με μειωμένη όρεξη.

  • Βρες το νόημα σε καθημερινά πράγματα

Σε μία έρευνα, κάποιοι άνθρωποι κλήθηκαν να πηγαίνουν, καθημερινά, για  15 λεπτά, έναν  περίπατο. Όσο βαρετό κι αν τους φαινόταν στην αρχή, μετά από λίγο άρχισαν να παρατηρούν, γύρω τους, την καθημερινή ομορφιά, τα σπίτια, τη φύση, τον καθαρό αέρα στα πρόσωπά τους, τα έντονα χρώματα των φύλλων που έπεφταν από τα δέντρα. Επίσης, άλλες έρευνες έχουν δείξει τη σύνδεση της ευγνωμοσύνης με τη μοναξιά, υποδηλώνοντας ότι, αν αναζητήσουμε πράγματα για τα οποία θα είμαστε ευγνώμονες ή απολαμβάνουμε τις ομορφιές της ζωής, θα αισθανόμαστε πιο γεμάτοι και αισιόδοξοι, ακόμα και όταν είμαστε μόνοι.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η Ευγνωμοσύνη μου άλλαξε την ζωή


  • Πρακτική του διαλογισμού

Υπάρχουν διάφορα είδη διαλογισμού, ανάλογα με τη δράση που θες να έχει πάνω σου. Η πρακτική διαλογισμού που έχει να κάνει με την αγάπη και την καλοσύνη μπορεί να σε βοηθήσει, αποτελεσματικά, να εκτιμήσεις και να προσφέρεις αγάπη στους γύρω σου, ενώ αυξάνει τα συναισθήματα της κοινωνικής σύνδεσής σου με τους άλλους, ακόμα κι αν το κάνεις για λίγα λεπτά, κάθε μέρα. Η μοναξιά δεν καθορίζεται μόνο από τη φυσική παρουσία άλλων ανθρώπων δίπλα σου, αλλά και από εσωτερικά συναισθήματα τα οποία χρειάζεται να δουλέψεις είτε είσαι μόνος είτε όχι.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Διαλογισμός για ψυχική και σωματική αποφόρτιση

Συντάκτης: Ευρυδίκη Αγάτσα,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.