Πώς να βοηθήσεις τα μάτια σου απ΄την πολύωρη έκθεση στην οθόνη

Συντάκτης: Flowmagazine

Οι περισσότεροι θα συμφωνούσαμε στο ότι ο υπολογιστής είναι πια αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας. Για αμέτρητους λόγους. Δουλειά, ψυχαγωγία, επικοινωνία…. Κουράζει όμως τα μάτια. 

“Περισσότερο από το 50% των χρηστών ηλεκτρονικών υπολογιστών υποφέρουν από κόπωση των ματιών, πονοκεφάλους και θολή όραση. Αυτά τα συμπτώματα αρκετές φορές επηρεάζουν τη γενικότερη υγεία του ατόμου, δημιουργώντας του ένα συνολικό αίσθημα κόπωσης το οποίο οδηγεί σε μειωμένη απόδοση ακόμα και στην εργασία” επισημαίνει ο χειρουργός οθαλμίατρος Γεώργιος Χρονόπουλος.

Τι μπορούμε, όμως, να κάνουμε για να ξεκουράζουμε τα μάτια μας; Αρκούν μερικές απλές κινήσεις

  • Το σημαντικότερο όλων είναι τα σύντομα και συχνά διαλείμματα 2-3 λεπτών κάθε 15-20 λεπτά εργασίας/ 5 λεπτών για κάθε μισή ώρα εργασίας ή των 10 λεπτών για μια ώρα εργασίας.
  • Η οθόνη του υπολογιστή θα πρέπει να είναι σε ελαφρώς χαμηλότερο επίπεδο από εκείνο των ματιών.
  • Το πληκτρολόγιο πρέπει να βρίσκεται σε θέση τέτοια ώστε το κάτω μέρος των βραχιόνων και των καρπών να είναι παράλληλα με το έδαφος.
  • Η αντίθεση και φωτεινότητα της οθόνης πρέπει να είναι ρυθμισμένες στον επιθυμητό για το χρήστη βαθμό, ώστε να αισθάνεται άνετα και να μην κουράζονται τα μάτια μας.
  • Ο φωτισμός του χώρου πρέπει να είναι 3 φορές εντονότερος από αυτόν της οθόνης. Επίσης καλό είναι η οθόνη να έχει φίλτρο που μειώνει την ακτινοβολία. Τέλος, φροντίζουμε να καθαρίζουμε την οθόνη συχνά από τη σκόνη.
  • Είναι σημαντικό να εργαζόμαστε σε μεγάλη οθόνη ώστε να μην καταβάλλουμε κόπο για την ανάγνωση ενός κειμένου ή τη συγγραφή του.
  • Προσπαθούμε να αποφεύγουμε τις αντανακλάσεις του φωτός στην οθόνη (είτε από το παράθυρο, είτε από άλλη πηγή).
  • Ρύθμισε το μέγεθος γραμματοσειράς στην οθόνη σου, επιλέγοντας μια ρύθμιση με την οποία αισθάνεσαι άνετα. Επίσης, μπορείς να ρυθμίσεις τη φωτεινότητα και το κοντράστ της οθόνης όπως θεωρείς εσύ ότι σου ταιριάζει καλύτερα.
  • Η χρήση συνθετικών δακρύων µπορεί να βοηθήσει µε τη ξηροφθαλμία που μπορεί να προκαλέσει η πολύωρη χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών από μείωση της ταχύτητας και συχνότητας ανοικλεισίµατος των ματιών, όπως επίσης και η σωστή ενυδάτωση της ατμόσφαιρας στην οποία λειτουργεί το άτομο που χρησιμοποιεί τον ηλεκτρονικό υπολογιστή.

Πηγή

Συντάκτης: Flowmagazine,

Influence:

Ο στόχος του flowmagazine.gr είναι να προβάλλει τις θετικές ιδέες, δράσεις και πληροφορίες από την Ελλάδα και τον κόσμο…