Πώς να αποβάλουμε το στρες από την ζωή μας

Συντάκτης: Αναστάσιος Χριστόπουλος

Ο σύγχρονος πολιτισμός κινείται με αρκετά γρήγορους ρυθμούς. Ο άνθρωπος από την φύση του έχει μια γκάμα ενστίκτων η οποία τον βοηθά να προσαρμοστεί και να αντιμετωπίσει τις απαιτητικές ανάγκες του σύγχρονου τρόπου ζωής. Έτσι λοιπόν το στρες αποτελεί ένα από αυτά τα ένστικτα. Κάποιες χιλιάδες χρόνια πριν θα ήταν απαραίτητο στοιχείο της επιβίωσής μας αλλά σήμερα στην σύγχρονη κοινωνία μας όχι μόνον δεν αποτελεί στοιχείο επιβίωσης, αλλά μας φορτίζει με αρνητικά συναισθήματα. Ας δούμε λοιπόν πως μπορούμε να το αποβάλουμε.

Τι είναι το στρες;

Το στρες είναι μια φυσική άμυνα του οργανισμού μας απέναντι σε καταστάσεις τις οποίες τις θεωρούμε επιβλαβείς για την υγεία μας και δυνητικά μπορούν να μας προκαλέσουν προβλήματα. Έχει ως αποτέλεσμα την έκκριση ορμονών οι οποίες μας οδηγούν στο να είμαστε σε ετοιμότητα για κάποια μάχη ή να τρέξουμε αν χρειαστεί (όπως θα έκανε ένας προϊστορικός άνθρωπος αν έβλεπε μπροστά του ένα άγριο ζώο). Επηρεάζεται και τρέφεται από τις δικές μας σκέψεις και στην ουσία αυτός είναι και ο βασικός τρόπος να το αντιμετωπίσουμε. Οι δικές μας σκέψεις.


Διαβάστε Επίσης : 7 Στάσεις της yoga που θα σας ανακουφίσουν άμεσα από το στρες


Γυμναστική

Οι μελέτες δείχνουν ότι η γυμναστική μας κάνει καλό όσον αφορά το στρες. Μειώνει τα επίπεδα ορμονών που το δημιουργούν στο αίμα μας, μας εκτονώνει την ανάγκη να τρέξουμε ή να παλέψουμε και μας χαλαρώνει μιας και οδηγεί το σώμα μας στο να εκκρίνει νέες ορμόνες που έχουν να κάνουν με την χαρά και την ικανοποίηση. Επιπλέον είναι πολύ δύσκολο να κάνει κάποιος γυμναστική και ταυτόχρονα να σκέφτεται τα καταστάσεις που να του προκαλούν άγχος. Οπότε ακόμα και με την έννοια ότι δεν κάνουμε καινούριες σκέψεις που να μας δημιουργούν αυτό το συναίσθημα, η γυμναστική βοηθάει.

Πώς να αποβάλουμε το στρες από την ζωή μας

Πάρε τον έλεγχο

Όσο περισσότερο νιώθουμε ότι ελέγχουμε τα πράγματα, τόσο μεγαλύτερη είναι και η επίδραση μας πάνω τους. Έτσι αν έχουμε την αντίληψη ότι δεν ελέγχουμε μια κατάσταση η οποία μας δημιουργεί στρες τότε πρέπει να βρούμε έναν τρόπο να την περιορίσουμε και να την φέρουμε στα μέτρα μας. Αν το καταφέρουμε αυτό το στρες πέφτει και αυτομάτως βρισκόμαστε σε μια θέση μεγαλύτερης ισχύος από ότι πριν.

Χρόνος για τον εαυτό μας

Ο ελεύθερος χρόνος τον οποίο μπορούμε να τον αφιερώσουμε σε ασχολίες οι οποίες μας αρέσουν και μας κάνουν χαρούμενους είναι κομβικός παράγοντας ευτυχίας για την ζωή μας και την υγεία μας. Είτε αυτό σημαίνει να δούμε μια σειρά στην τηλεόραση, είτε να βγούμε με τους φίλους μας, είτε να κάνουμε γυμναστική ο ελεύθερός μας χρόνος έχει μεγάλο αντίκτυπο στο πώς αντιμετωπίζουμε το στρες. Αυξάνει τα επίπεδα ορμονών ευτυχίας στο σώμα μας, μας κάνει να ξεχνάμε τα προβλήματα μας, μας χαλαρώνει και λειτουργεί θετικά στην διάθεση και την ψυχολογία μας.


Διαβάστε Επίσης : Με ποιο τρόπο η άσκηση βοηθάει στη μείωση του στρες


Σύνδεση με άλλους ανθρώπους

Έχετε σκεφτεί πως κάποιος μπορεί να έχει ακριβώς το ίδιο πρόβλημα με εσάς; Και όμως το να συνδεθείτε με ανθρώπους εκτός από το ότι από μόνο του είναι αγχολυτικό και βοηθά και στην αντιμετώπιση του στρες μπορεί και να σας δώσει ευχάριστες στιγμές και καινούριους φίλους οι οποίοι να έχουν το ίδιο πρόβλημα. Συνδέεστε λοιπόν και αντιμετωπίζετε μαζί τον ίδιο εχθρό της ψυχικής σας υγείας. Επιπλέον, μιας και ο άνθρωπος είναι ζώο αγέλης δημιουργεί συναισθήματα χαράς και ικανοποίησης.

Απόβαλε αρνητικές συνήθειες

Όσον αφορά το στρες λίγο ποτό ή μια μικρή ποσότητα τσιγάρου μπορεί να βοηθήσει να αντιμετωπιστούν τα συμπτώματα στρες. Εντούτοις κάνουν κακό στην υγεία μας και μαθαίνουν ασυνείδητα το εγκέφαλο μας να συνηθίζει σε μια κατάσταση. Δηλαδή όταν νιώθουμε στρες τείνουμε να καπνίζουμε και να πίνουμε. Αυτό είναι λάθος, αφού δεν αντιμετωπίζουμε στην πραγματικότητα το πρόβλημα στην ρίζα του, αλλά δημιουργούμε ένα καινούριο. Πρέπει να αντιμετωπίσουμε τις πηγές που μας προκαλούν στρες και όχι να τις αποφεύγουμε, αλλά και να οδηγήσουμε τον εαυτό μας σε αυτές βοηθώντας τον να αναπτύξει ικανότητες που θα μας είναι χρήσιμες.

Συντάκτης: Αναστάσιος Χριστόπουλος,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.